Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av iMessage

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-03-23 17:27

Har min iPhone 5 inskickad för service. Har under tiden en Lumia 920 och problem med sms. Jag skickar iväg till nån som har iPhone men får aldrig svar utan det kommer till min iPad eller Macbook. Räcker det inaktivera iMessage på dessa enheter för att lösa det?

Ursprungligen av CEk:

Har min iPhone 5 inskickad för service. Har under tiden en Lumia 920 och problem med sms. Jag skickar iväg till nån som har iPhone men får aldrig svar utan det kommer till min iPad eller Macbook. Räcker det inaktivera iMessage på dessa enheter för att lösa det?

Ta bort ditt mobilnummer från imessage istället.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-03-23 18:35
Ursprungligen av grenhall:

Ta bort ditt mobilnummer från imessage istället.

Vad händer då om de fortsätter i samma konversation när de skriver till mig? Hamnar det till min epost-adress i iMessage istället då och jag går miste om meddelandet helt fortfarande? Därför jag funderade på om jag skulle inaktivera iMessage helt under tiden.

Ursprungligen av CEk:

Vad händer då om de fortsätter i samma konversation när de skriver till mig? Hamnar det till min epost-adress i iMessage istället då och jag går miste om meddelandet helt fortfarande? Därför jag funderade på om jag skulle inaktivera iMessage helt under tiden.

Jag gjorde det nu när jag bytte till Androidluren. Fick sms:en vanligt istället.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-03-29 12:20

Nu har jag testat att bara ta bort numret i iMessage men jag får fortfarande inte SMS:en. Min kollega testade nyss att skicka till mig och det står att det går iväg som ett iMessage trots att jag tagit bort numret både på Macen och iPaden. Måste jag alltså ta bort/inaktivera det helt? Mycket irriterande då jag misstänker att jag missat en del viktiga SMS.

Ursprungligen av CEk:

Nu har jag testat att bara ta bort numret i iMessage men jag får fortfarande inte SMS:en. Min kollega testade nyss att skicka till mig och det står att det går iväg som ett iMessage trots att jag tagit bort numret både på Macen och iPaden. Måste jag alltså ta bort/inaktivera det helt? Mycket irriterande då jag misstänker att jag missat en del viktiga SMS.

Skickade din kollega sms till ditt nummer eller mail?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-03-29 17:23
Ursprungligen av grenhall:

Skickade din kollega sms till ditt nummer eller mail?

Vi fyllde i numret. Nu har jag fler och fler som säger att de skickat SMS till mig utan svar och jag har nu till och med stängt av iMessage på iPad och Macen. Väldigt märkligt detta.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-04-14 12:14

Har fått tillbaka telefonen nu men nu har jag ett annat problem. Många iMessages hamnar på datorn istället för telefonen, det går förbi iPhonen och iPaden och hamnar på meddelanden på Macen. Vadän detta tro?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-14 14:43

Har du kollat så iCloud har samma konto på enheterna? iMessage är påslagit?

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2013-04-14 21:53

Jag ogillar imessages. Har fått sms som paddan så att säga har norpat och då har jag inte sett meddelandet på iphone förrän långt senare. Funkar dessutom mkt opålitligt om man befinner sig i områden utan täckning ordinarie nät, exempelvis i ödemarkeneller utlandet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-14 22:40
Ursprungligen av pekka:

Jag ogillar imessages. Har fått sms som paddan så att säga har norpat och då har jag inte sett meddelandet på iphone förrän långt senare. Funkar dessutom mkt opålitligt om man befinner sig i områden utan täckning ordinarie nät, exempelvis i ödemarkeneller utlandet.

Eftersom messen kommer till både iPhone och iPad och om du inte läser det på din iPad så finns det kvar i din iPhone.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-04-15 08:52

Allt är som förut med skillnaden att jag fått en utbytesenhet. iMessage påslagit, samma konto men igår hade jag exempelvis ett meddelande som låg oläst på Macen men inte kommit till varken iPhonen eller iPaden.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-15 10:42
Ursprungligen av CEk:

Allt är som förut med skillnaden att jag fått en utbytesenhet. iMessage påslagit, samma konto men igår hade jag exempelvis ett meddelande som låg oläst på Macen men inte kommit till varken iPhonen eller iPaden.

Har du testat att slå av iMessage på alla enheter och sen slå på det igen?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-04-15 12:11
Ursprungligen av lappen71:

Har du testat att slå av iMessage på alla enheter och sen slå på det igen?

Har för mig jag gjorde det under tiden iPhonen var inne för utbyte (då jag hade problem med att få sms till min Lumia 920) men kan testa det igen ikväll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-15 15:53

Jag hittade detta här:

http://support.apple.com/kb/HT5538

Citat:

To remove a phone number from an Apple ID, sign out of FaceTime and Messages on your iPhone. Sign out in the following locations:
◾Settings > Messages > Send & Receive. Tap your Apple ID, then tap Sign Out.
◾Settings > FaceTime. Tap your Apple ID, then tap Sign Out.

This should remove your phone number from other devices using the same Apple ID with FaceTime and Messages.

If the phone number is still available on other devices after you sign out of FaceTime and iMessage on the iPhone, you may need to sign out of iMessage and FaceTime on all your devices, then sign in to FaceTime and Messages again on devices you want to use.

Note: If you no longer have access to the iPhone that is using the number you want to remove, reset your Apple ID password.

1
Bevaka tråden