Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara filer på iPad

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2013-03-19 16:59

Jag läser och läser i manualen, men blir inte klokare. Alltså: Hur kan jag hantera och spara ner filer, t ex textfiler, pdf, mailbilagor m m, till min iPad? Poängen är att jag vill kunna komma åt filerna även när internetuppkoppling saknas. Kan jag organisera filerna, t ex skapa mappar o s v ?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-03-19 17:01

Dropbox borde väll funka.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-19 17:13

Det finns en uppsjö men min favorit är Files.
Den kan man länka till diverse molntjänster för att komma åt alla filer.

http://www.redmondpie.com/files-app-for-ios-i...

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2013-03-19 18:47

Men finns det inget enklare sätt att göra det på? Om jag har fått mail med en textbilaga eller en pdf, och jag har öppnat och läst den på min iPad så borde det väl gå att spara bilagan på paddan utan att gå omvägen över externa program eller molnet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-19 18:56
Ursprungligen av SOlo:

Men finns det inget enklare sätt att göra det på? Om jag har fått mail med en textbilaga eller en pdf, och jag har öppnat och läst den på min iPad så borde det väl gå att spara bilagan på paddan utan att gå omvägen över externa program eller molnet.

Nej det gör inte och hade det funnits tror du inte att vi hade tipsat om det då?
Det går inte att spara filer på det sättet som man gör med en dator utan du måste använda ett program.
Eftersom du själv inte har tillgång på filnivå i iOS så måste du göra så här.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2014-01-12 22:19
Ursprungligen av SOlo:

Men finns det inget enklare sätt att göra det på? Om jag har fått mail med en textbilaga eller en pdf, och jag har öppnat och läst den på min iPad så borde det väl gå att spara bilagan på paddan utan att gå omvägen över externa program eller molnet.

Om du håller fingret på din nedladdade pdf så kan du öppna den iBook. Där sparas den så att du kan läsa den offline

Jailbreak är en annan lösning.

1
Bevaka tråden