Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har problem med att synka min kalender från iPhone till datorn.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med att synka min kalender från iPhone till datorn. Skrivna uppgifter i kalendern förs inte över till datorn vid synkning. Det gör däremot allt från datorn till iPhone. Har någon en lösning? /Erik

Ursprungligen av erikho:

Har problem med att synka min kalender från iPhone till datorn. Skrivna uppgifter i kalendern förs inte över till datorn vid synkning. Det gör däremot allt från datorn till iPhone. Har någon en lösning? /Erik

Vad för dator? Vilket operativ och vilken version? Vilken version av iOS? Vilken version av iTunes? Kör du iCloud eller tråd/wifi-synk?

Ursprungligen av pmarriott:

Vad för dator? Vilket operativ och vilken version? Vilken version av iOS? Vilken version av iTunes? Kör du iCloud eller tråd/wifi-synk?

Ja, den detaljen. MacBook Pro 10.8.2 och iTunes 11.0.1 Synkar med tråd.

Ursprungligen av erikho:

Ja, den detaljen. MacBook Pro 10.8.2 och iTunes 11.0.1 Synkar med tråd.

Förlåt en enkel fråga, men varför synkar du inte över iCloud?

Synkningen har fungerat felfritt utan iCloud fram till förra veckan. Något med inställningen eller annat?

Håller med pmarriott. Är väl bara bättre att göra det trådlöst med hjälp av iCloud? Då slipper du kabel och din data är alltid up to date.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-07 19:25

Jag har motsvarande problem trots att jag kör icloud...
os 10.6.8. i macbook pro och iOS 6 i iphone5

Ursprungligen av erikho:

Har problem med att synka min kalender från iPhone till datorn. Skrivna uppgifter i kalendern förs inte över till datorn vid synkning. Det gör däremot allt från datorn till iPhone. Har någon en lösning? /Erik

Synka via gmail går på sekunden mellan mina tre apparater. Kalender (week cal) Anteckningar osv. Alltid samma info på alla 3. Annars är det iCloud som gäller.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-07 21:30

Tack för tipset!
Men skulle gärna hålla mig till ICloud. Vad kan det bero på att det jag skriver in i datorn flyttas över till iphonen men inte tvärtom?!? Det vanliga är förstås att jag skriver in i iphonen vilket då inte syns i datorn. Fruktansvärt irriterande!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-08 10:01

Har du kollat så att det är i iCloudkalendern du skriver in det, och inte i iPhonekalendern?

1
Bevaka tråden