Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Air 11" mid 2011 pris?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur mycket kan jag begära för min MBA mid 2011 i7 med 4 Gb RAM och 128 Gb SSD?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-16 00:23
Ursprungligen av Krister/AKL:

Hur mycket kan jag begära för min MBA mid 2011 i7 med 4 Gb RAM och 128 Gb SSD?

Bra riktlinje som Jesper föreslog, men skicket på datorn och batteriets laddcyklar och originalkvitto, datum för inköp, eventuella apple care möjligheter ,, mm påverkar priset. 6900 kr skulle jag begära med tanke på i7 processorn vid ett första försäljnings försök. Vill du sälja den snabbt och smidigt så gäller 6400 kr, upp till dig. Ibland så är det bättre att sälja den lite billigare och välja köpare, och inte sälja till första bästa spekulant.

Lycka Till

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-16 02:56

Jag kan tycka att du borde få mer. Jag sålde precis min MBP från '09, en C2D med 8GB RAM, för 5000 kr och jag hade troligtvis fått över 5500 kr om jag chansade på att en annan intressent gjorde slag i saken dagen efter jag nu sålde min.

Jag fick bara 5500 för min mid-2011, och då var det en öppen auktion på Tradera.

Ett tips är f.ö. att söka på avslutade auktioner på Tradera, så får du se vad saker faktiskt sålts för.

Ursprungligen av Mutant:

Jag fick bara 5500 för min mid-2011, och då var det en öppen auktion på Tradera.

Ett tips är f.ö. att söka på avslutade auktioner på Tradera, så får du se vad saker faktiskt sålts för.

Om det var en i7 med 128 SSD tycker jag att det var för lite. Kanske borde ha annonserat istället.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-02-17 00:58

Tradera är inget vidare för kuranta varor som det finns gott om!

Gör sig bäst för samlarprylar och udda mojänger.

6500-7000 verkar vettigt. Köpte en likadan i nyskick med kvitto, kartong etc förra våren för 7500 bagis. Då tyckte jag det var billigt, "alla andra" ville ha 8-8500 för sina i5:or.

1
Bevaka tråden