Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sju miljoner IOS 6-enheter upplåsta

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den senaste jailbreakmetoden för IOS 6, Evasi0n, har använts för att låsa upp sju miljoner IOS-enheter sedan lanseringen för en vecka sedan.

Läs hela artikeln här

Men vad säger dom där siffrorna egentligen när det inte står hur många iOS 6 enheter det finns där ute.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-02-11 17:23

Vad innebär JB:en egentligen för oss som kör "The Apple way" ?

Ursprungligen av Redaktionen:

Den senaste jailbreakmetoden för IOS 6, Evasi0n, har använts för att låsa upp sju miljoner IOS-enheter sedan lanseringen för en vecka sedan.

Läs hela artikeln här

?Att de som JB sin iOS inte har möjlighet att vara säkra på vad de fyller sin iOS med står väl ganska klart för de flesta idag. Men vad innebär detta tilltag för oss andra i Applevärlden som för många liksom jag har tröttnat på PC-världens fix&trix. Som bara vill att det ska fungera på ett så säkert och tillförlitligt sätt utan att behöva offra mera tid och kraft än vad som behövs. Apple erbjuder ju trots allt ett fantastiskt system med både bredd, djup och höjd i sin miljö. Vad innebär det?
Förtydligande: Vad innebär JB sett ur säkerhet och ökad risk för oss som avstår från JB? Blir det någon skillnad när delar av vår omgivning kör JB:at eller spelar det ingen roll? Sannolikheten att våra pengar finns kvar och våra övriga inloggningar och konton påverkas kanske inte. Frågorna blir bara fler. Vad tycker ni?

Senast redigerat 2013-03-02 02:37

För de flesta innebär det att de kan ladda ner väldigt dyra appar; t ex Navigon navigeringsprogram och liknande helt gratis.
det finns en hel del appar som kostar hundratals kronor, de vill man ju såklart ha.

Man kör Jailbreaket, installerar via Cydia ett tillägg som göra att man sätter kontrollen/signeringen av programvara ur spel - sen är det bara att köra.

Oftast får man höra lite lama ursäkter om BossPrefs och Springboard, men i huvudsak är det piratkopierad programvara som lockar.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-02-11 18:00
Ursprungligen av Goflorp:

För de flesta innebär det att de kan ladda ner väldigt dyra appar; t ex Navigon navigeringsprogram och liknande helt gratis.
det finns en hel del appar som kostar hundratals kronor, de vill man ju såklart ha.

Man kör Jailbreaket, installerar via Cydia ett tillägg som göra att man sätter kontrollen/signeringen av programvara ur spel - sen är det bara att köra.

Oftast får man höra lite lama ursäkter om BossPrefs och Springboard, men i huvudsak är det piratkopierad programvara som lockar.

?Jag var kanske otydlig med min tyngdpunkt i mitt inlägg. Det jag avsåg var närmast vad och hur det påverkar oss som inte JB:ar, med avseende på säkerhet och risker när de som JB får in en massa skit i sitt iOS och sprider det vidare till oss andra med mail, meddelande filutbyte mm. Eller spelar det ingen roll?

Senast redigerat 2013-03-02 02:36
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-11 19:29

Jag har svårt att se att jag som inte gör JB på min iPhone på något sätt skulle drabbas av någon som gjort JB på sin.

Kan någon ge ett teoretiskt resonemang till hur jag skulle bli mer sårbar av att någon annan gjort JB?

Ursprungligen av Goflorp:

För de flesta innebär det att de kan ladda ner väldigt dyra appar; t ex Navigon navigeringsprogram och liknande helt gratis.
det finns en hel del appar som kostar hundratals kronor, de vill man ju såklart ha.

Man kör Jailbreaket, installerar via Cydia ett tillägg som göra att man sätter kontrollen/signeringen av programvara ur spel - sen är det bara att köra.

Oftast får man höra lite lama ursäkter om BossPrefs och Springboard, men i huvudsak är det piratkopierad programvara som lockar.

Du verkar då inte vara alls insatt faktiskt så varför utrycka sig överhuvudtaget?

Installous finns inte längre.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-11 20:49
Ursprungligen av Specias:

Du verkar då inte vara alls insatt faktiskt så varför utrycka sig överhuvudtaget?

Installous finns inte längre.

Så du menar att piratkopierade iOS-appar är ett minne blott och det går inte att på ett enkelt sätt installera appar med borttaget DRM-skydd när man har jailbreakat?

Ursprungligen av zinned:

Så du menar att piratkopierade iOS-appar är ett minne blott och det går inte att på ett enkelt sätt installera appar med borttaget DRM-skydd när man har jailbreakat?

Precis.. Det är bara att lägga in appsync och köra andra vägar för att lägga in apparna. Så Installous var bara 1 sätt som försvann...

1
Bevaka tråden