Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iwatch med böjbart glas

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ryktena om en klocka från Apple har kommit och gått under flera år. Nu kommer nya rapporter från bland annat The New York Times och från en tidigare anställd hos Apple.

Läs hela artikeln här

Kanske kan den tillföra något för alla de som har sin mobil i handväskan och inte i byxfickan eller kavajfickan. Om den nu pratar med iPhonen vill säga.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-11 22:44
Ursprungligen av Chaosstar:

Kanske kan den tillföra något för alla de som har sin mobil i handväskan och inte i byxfickan eller kavajfickan. Om den nu pratar med iPhonen vill säga.

Den skulle vara klart nyttig för mig. När man har telefonen i annat rum/i jackan/i byxan när man kör bil...säkert många många fler scenarier.

Jo precis. Mycket smidigt för de som inte flippar upp mobilen på sekunden.

Om man måste ta med sin iphone för att klockan ska vara användbar så ser jag ingen användning av en sådan klocka.

Kan jag däremot ringa på den och den fungerar som en iphone då är den intressant.

Ursprungligen av draags:

Om man måste ta med sin iphone för att klockan ska vara användbar så ser jag ingen användning av en sådan klocka.

Kan jag däremot ringa på den och den fungerar som en iphone då är den intressant.

Klart den blir som en armbands-iphone. Och den kommer att kosta under 1000:-. Och du får en ny Ferrari på köpet, plus en gratis rymdfarkost.

Skämt åsido, vad tror du? Jag ser en stor fördel med en iWatch som en förlängning av en iPhone. Att se notifieringar direkt på armen utan att behöva gräva fram telefonen. Jag har ingen klocka idag. Väntar faktiskt på en eventuell iWatch. Jag tycker det är jobbigt att gräva fram luren för att se vad klockan är.

Haha inser självklart att det troligtvis är en utopi.

Men jag frågar mig ändå vilka funktioner som eventuellt skulle kunna särskilja sig från alla andra smarta klockor som kommer välla in från i stort sett alla tillverkare.

Jag har också svårt att se att en iWatch skulle kunna bli en större framgång om det enbart handlar om att få "notifications" från sin iphone.

Dessutom köper man ofta en klocka som en modeaccessoar.

Ursprungligen av draags:

Haha inser självklart att det troligtvis är en utopi.

Men jag frågar mig ändå vilka funktioner som eventuellt skulle kunna särskilja sig från alla andra smarta klockor som kommer välla in från i stort sett alla tillverkare.

Jag har också svårt att se att en iWatch skulle kunna bli en större framgång om det enbart handlar om att få "notifications" från sin iphone.

Dessutom köper man ofta en klocka som en modeaccessoar.

Och vilken modeaccessoar skulle smälla högre än en iWatch?

Dessutom, hur många andra smarta klockor på marknaden har du sett ha böjbart glas? Nu är så klart allt detta hypotetiskt. Tills Apple presenterar en iWatch så är det ingen som vet om den kommer, hur den kommer att se ut och vad den kommer att kunna göra.

Det återstår att se men det skulle inte förvåna mig om Samsung kommer med en sådan.

Ursprungligen av draags:

Det återstår att se men det skulle inte förvåna mig om Samsung kommer med en sådan.

Det skulle däremot förvåna mig.

Varför skulle detta förvåna dig?

Ursprungligen av draags:

Varför skulle detta förvåna dig?

Du menar med tanke på vilken oerhörd flora av olika tillbehör, mediespelare etc som Samsung spottar ur sig? Jag tror att Samsung håller sig till lurarna och låter någon annan hålla på med lullull till dem.

Ursprungligen av pmarriott:

Du menar med tanke på vilken oerhörd flora av olika tillbehör, mediespelare etc som Samsung spottar ur sig? Jag tror att Samsung håller sig till lurarna och låter någon annan hålla på med lullull till dem.

4e september kanske?
http://www.androidsmartwatch.net/samsung-smar...
Sony har sen tidigare redan. Inte just med böjbart glas, tror inte Apple kommer med det heller. Men kanske LG?
http://www.gsmarena.com/sony_announces_the_wa...

Och Samsung har nämnt att de kommer med någon produkt med böjbart glas under 13/14.

Ser ut som att det kommer något från Samsung den 4e.
http://www.sammobile.com/2013/08/14/sammobile...

1
Bevaka tråden