Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple mail tar lång tid

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2013-02-09 14:29

Har 5 mailadresser på olika ställen, Apple mailen @mac.com eller @me.com tar lång tid på sej för ett mail att komma fram, normalt 3-5 timmar, medans alla mina andra adresser levererar snabbt, sekunder, en minut ibland, även till USA, hur kommer detta sej?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-09 16:32

Jag har haft Apple mail i evigheter och ytterst sällan haft problem med den. Det kan ju vara ett tillfälligt fel med den mailserver du använder. Hur länge har du haft problemet och vet du vilken utgående mailserver du använder? Jag har iCloud som utgående server.

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2013-02-09 16:45

Jo, jag har iCloud som utgående, .Mac (iCloud) i listan, det har vert så här i evigheter, har bara struntat i att använda Mac mailen så mycket. Kör den mest när dom andra krånglar eller näe jag är på platser som inte tar min vanliga mailserver. Testade i morse, tog 2,5 timmar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-09 17:02
Ursprungligen av Ken:

Jo, jag har iCloud som utgående, .Mac (iCloud) i listan, det har vert så här i evigheter, har bara struntat i att använda Mac mailen så mycket. Kör den mest när dom andra krånglar eller näe jag är på platser som inte tar min vanliga mailserver. Testade i morse, tog 2,5 timmar.

Det låter verkligen inte normalt. Har du talat med Apple om saken?

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2013-02-09 17:08
Ursprungligen av Gnulia:

Det låter verkligen inte normalt. Har du talat med Apple om saken?

Näe, kanske skulle göra det. Apple mailen är gammal, har haft den sen dom började med mail.

1
Bevaka tråden