Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

spela in datorns ljud "stereo mix" i mac os 10.8.2

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver kunna spela in det som på Windows sidan kallas "Stereo mix", men det verkar omöjligt att hitta ett bra, gratis och lätt sätt. Dom enda programmen jag har hittat är något gammalt plugin som inte fungerar längre och något shareware program för audio hijack. Jag ska inte behöva betala ett öre för en ganska standard funktion som borde ha implementerats i Mac Os X redan från första versionen.

Varför ska det vara så krångligt att göra en sådan simpel grej?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-02-09 01:44

Nu vet jag inte vad stereomix på Windows är för något men det du vill åstadkomma kan du säkert göra med Soundflower. Och det är gratis.

Stereo mix är inte en standard i Windows. Det är en funktion som följer vissa ljudkort.

Och ja. Du kan få detsamma i OSX med hjälp av soundflower som redan nämnts.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-02-09 12:21

Annars går det med Audacity. Gratis.

http://audacity.sourceforge.net/

Jag har inte lyckats få Soundflower att fungera med nuvarande Mac os version, men jag har kört det tidigare. Försöker minnas om det var någonting speciellt jag behövde göra för att det skulle kicka igång tidigare. Det borde väl räcka med att bara välja Soundflower som ljud in? :/

Edit: Det var jag som inte tänkte till ordentligt. Nu är det löst, tack ska ni ha.

Senast redigerat 2013-02-09 16:10
1
Bevaka tråden