Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om HDD surr på MBP '12

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter nu med min tredje MacBook Pro 13" -12 då första hade något fel i ljudutgången och andra var helt skev. På dessa två märkte jag dock inte av hårrdisken även när det var tyst. Men på den jag har nu så kan jag höra ljudet nästan konstant, låter inte som att den är trasig utan som om den jobbar på hela tiden. Är detta något att oroa sig över? Orkar verkligen inte springa in på Elgiganten en vända till, i sånt fall får jag köpa en SSD.

En mekanisk hårddisk låter alltid. Men det ska inte låta illa.
Låter det illa, lämna in till närmaste serviceverkstad.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-02-03 00:04
Ursprungligen av OutKaszt:

Sitter nu med min tredje MacBook Pro 13" -12 då första hade något fel i ljudutgången och andra var helt skev. På dessa två märkte jag dock inte av hårrdisken även när det var tyst. Men på den jag har nu så kan jag höra ljudet nästan konstant, låter inte som att den är trasig utan som om den jobbar på hela tiden. Är detta något att oroa sig över? Orkar verkligen inte springa in på Elgiganten en vända till, i sånt fall får jag köpa en SSD.

Alltid bra idé att byta till en SSD men att din HD jobbar mycket beror nog på att din dators operativsystem gör något i bakgrunden till exempel indexerar filer eller skyfflar virtuellt minne fram och tillbaks till disken på grund av för lite RAM-minne.

1
Bevaka tråden