Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 6.1 släppt

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter "tekniskt strul i arbetet" (läs: moderators okunskap) så har svaren i denna tråd försvunnit.

/ Mod

Ursprungligen av maskh:

Efter "tekniskt strul i arbetet" (läs: moderators okunskap) så har svaren i denna tråd försvunnit.

/ Mod

Det är så lätt att blanda ihop "enter" och "delete"

Och snart kommer jailbreaket också. Då är man ju tillbaka på banan på riktigt igen!

  • Medlem
  • ?
  • 2013-01-28 22:50

?Fantastiskt! Nu blir vårt toppen OS ännu bättre. Ett Siri tips: Få Siri att sjunga för dig. Be henne snällt "sing a song for me Siri please" och ni kommer naturligtvis att få nobben. Men ge inte upp, utan håll på att upprepa frågan till envishetens bortre gräns då Siri slutar att nobba dig. Siri sjunger på din begäran! Tro det eller ej, sant eller falskt? Kul är det i alla fall när man lyckas göra något som verkar omöjligt. Ge inte upp!

Senast redigerat 2013-03-02 02:44
  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-01-29 10:55
Ursprungligen av mac+:

Fantastiskt! Nu blir vårt toppen OS ännu bättre. Ett Siri tips: Få Siri att sjunga för dig. Be henne snällt "sing a song for me Siri please" och ni kommer naturligtvis att få nobben. Men ge inte upp, utan håll på att upprepa frågan till envishetens bortre gräns då Siri slutar att nobba dig. Siri sjunger på din begäran! Tro det eller ej, sant eller falskt? Kul är det i alla fall när man lyckas göra något som verkar omöjligt. Ge inte upp!

Lyckades precis med konststycket, men sång... nåja...

Ursprungligen av gunek:

Lyckades precis med konststycket, men sång... nåja...

Jag envisades och hon sjöng nästan…

Kanske i iOS 7 sjunger hon bättre, i OS 8 sjunger hon rockigt som Magnus Carlsson, i OS 9 sjunger hon opera som Loa Falkman och i OS 10 sjunger hon opera som Jussi Björling…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-28 22:50

Prova med att fråga Siri "Are we alone in space?", som Siris svar är lite depressivt men ger ändå lite hopp…
"Sorry to hear that. You can always talk to me…"

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-01-29 16:09

Det här med att para ett tangentbord mot apple-tv? Måste det vara ett tangentbord? Kan man inte koppla sin mbp mot atv?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-29 16:32
Ursprungligen av gunek:

Det här med att para ett tangentbord mot apple-tv? Måste det vara ett tangentbord? Kan man inte koppla sin mbp mot atv?

Prövat?

Airplay av videoljud från ATV fungerar helt felfritt och är en fantastisk feature! Tangentbord är också trevligt men kanske inte lika nödvändigt. Å andra sidan är det väl bara en fråga om tid innan vi börjar få apps?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-29 21:13
Ursprungligen av Arcane02:

Airplay av videoljud från ATV fungerar helt felfritt och är en fantastisk feature!

Förstår jag dig rätt, man kan alltså nu strömma ljudet via AirPlay till kompatibel förstärkare? Inte tvång på kablage (om man inte vill köra 5.1 då såklart) ?

Ursprungligen av zinned:

Förstår jag dig rätt, man kan alltså nu strömma ljudet via AirPlay till kompatibel förstärkare? Inte tvång på kablage (om man inte vill köra 5.1 då såklart) ?

Yessir!

Eller åtminstone till en AP Express som är det enda jag testat.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-30 22:21

- Rapid diagonal swiping issue improved: Several readers have noted that an issue with rapid diagonal swiping on the iPhone 5 and fifth-generation iPod touch resulting in loss of touch recognition appears to have been fixed or at least improved in iOS 6.1.

Vet att det finns någon tråd om detta, men eftersom sök är helt värdelöst här så går det inte att hitta den

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2013-01-30 23:10

Jag har tidigare alltid tappat kontakten med operatören när jag sitter i källaren hemma.
Nu har jag plötsligt två pluppar mot Telia.
Sedan jag uppdaterat till 6.1 - tillfällighet?

1
Bevaka tråden