Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EFI boot kommer upp vid uppstart

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mönsterås
  • 2013-01-26 18:54

Jo igår kväll skulle jag köra bootcamp och när jag fick upp valet av startskiva fanns dessa alternativ:

- EFI boot
- BOOTCAMP
- Recovery... (minns inte exakt, det är i alla fall för att återställa)

Förut hette den första skivan Macintosh HD men nu är det alltså EFI boot. Jag googlade lite och kom fram till vissa lösningar. Jag reparerade skivan med hjälp av diskverktyg, men fortfarande så står det EFI boot. När jag väljer att starta datorn därifrån så är allt okej, datorn beter sig som den ska dock så känns det ju inte helt ok att den heter EFI boot. Någon annan som haft samma problem?

Jag har en Macbook Pro (Late 2011)
2,4 GHz med i5 processor
4GB RAM
Mountain Lion

Jag ber om ursäkt om jag ger fel info om datorn...

Det som är intressant dock är att när jag går in på "om den här datorn" så står det Macintosh HD. Borde det inte stå EFI boot?

  • Medlem
  • Mönsterås
  • 2013-01-29 15:28

200 visningar och inget svar

Efter mycket tid på google kom jag fram till en lösning. Det enda man skulle göra var att gå in på systeminställningar-->startskiva

där skulle jag välja Macintosh HD. Av någon skum anledning hade den blivit bortvald och samtidigt bytt namn. Hur det gick till är ett mysterium, nu löste jag det dock. Det enda jag gjorde var att välja den som startskiva.

Så problemet är löst

1
Bevaka tråden