Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad - ljusstyrkan svag efter "vilande"

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har en iPad 4.

Efter jag låst/vilat min ipad så är den en smula nerdimmad i ljusstyrka. Jag har givetvis 100 % ljusstyrka hela tiden i inställningar, och även inaktiverat automatisk ljusstyrka. Ingenting jag eller min kompis (som dock har en iPad 2) tycks göra kan återskapa 100% ljusstyrka. Jag måste istället stänga av och sätta på den - för att få den sådär krispigt ljus och stark igen.

Kan jag kommit åt någon inställning? Har ni hört om något liknande?

Kan bara tänka mig att det är en bugg eftersom det försvinner när du stänger av och sätter igång den igen.

Varför man väljer att ha 100% ljusstyrka alltid tänker jag inte spekulera i däremot.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-29 01:04
Ursprungligen av grenhall:

Varför man väljer att ha 100% ljusstyrka alltid tänker jag inte spekulera i däremot.

Ja, det kan man sannerligen fråga sig.

På temat kan jag meddela om en liknande sak jag precis har märkt ett par gånger på min iPhone 5, att när jag klickar på Sleep-knappen och skärmen tänds upp så tänds den inte alltid upp som den ska. Ibland, och detta har hänt kanske tre fyra gånger sedan releasedagen, så tänds den upp till vad som kan vara till hälften. Drar jag reglaget åt sidan så kan kommer till Homescreen så är ljusstyrkan fortfarande lika svag. Skulle jag därefter trycka på Sleep-knappen igen för att direkt därefter tända den på nytt så är allt som det ska vara.

Märkligt.

Ursprungligen av zinned:

Ja, det kan man sannerligen fråga sig.

På temat kan jag meddela om en liknande sak jag precis har märkt ett par gånger på min iPhone 5, att när jag klickar på Sleep-knappen och skärmen tänds upp så tänds den inte alltid upp som den ska. Ibland, och detta har hänt kanske tre fyra gånger sedan releasedagen, så tänds den upp till vad som kan vara till hälften. Drar jag reglaget åt sidan så kan kommer till Homescreen så är ljusstyrkan fortfarande lika svag. Skulle jag därefter trycka på Sleep-knappen igen för att direkt därefter tända den på nytt så är allt som det ska vara.

Märkligt.

Har du iPhonen på auto-ljusstyrka eller ett fast läge?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-29 01:14
Ursprungligen av grenhall:

Har du iPhonen på auto-ljusstyrka eller ett fast läge?

Fast läge, satt till ungefär hälften...eller kanske 55%.

Ursprungligen av zinned:

Fast läge, satt till ungefär hälften...eller kanske 55%.

Mycket märkligt. Jag vet att det är lite underligt hur iOS 6 hanterar autoläge på ljusstyrka men om man stängt av det så borde det alltid vara samma. Säkert att det bara hänt 3-4 gånger och inte varje gång?

Kan vara så att den oavsett autoläge eller ej kör låsskärmen på autoläge?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-29 02:12
Ursprungligen av grenhall:

Mycket märkligt. Jag vet att det är lite underligt hur iOS 6 hanterar autoläge på ljusstyrka men om man stängt av det så borde det alltid vara samma.Säkert att det bara hänt 3-4 gånger och inte varje gång?

Kan vara så att den oavsett autoläge eller ej kör låsskärmen på autoläge?

Absolut säkert, helt hundra, och jag har haft telefonen sedan releasen.

Gällande autoläge eller ej så förutsätter jag att den kör som jag har ställt in den, det har som sagt bara hänt tre fyra ggr och är korrekt till 99,99%

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-12-29 01:02

Nu har jag ingen iPad.. och jag vet inte vad alexeliasson har för appar, men jag upplever samma symptom på min iphone ibland. Alltid har det varit då jag bara valt att lämna någon ficklampe-app utan att i appen släcka lampan först. (Och då löser jag det genom att antingen fixa saker i rätt ordning i appen, eller i inställningar peta på ljusinställningar. Omstart har aldrig varit nödvändig.)

Som sagt, jag vet inte mycket om iPad eller frågeställarens eventuella appar. Jag slänger bara ut info, som kanske är till nytta. Eller inte.

Okej. Har precis testat att stänga av autoläge på ljusstyrkan på iPad 2 och iPad 3 båda under iOS 6.1 och ingen av dom beter sig konstigt. Dom kör full styrka både på låsskärm och upplåsta efter vila.

Jag hade buggen på min iPad 3 i och med iOS 6.0. Med 6.0.1 försvann problemet helt.

Ursprungligen av Capeman:

Jag hade buggen på min iPad 3 i och med iOS 6.0. Med 6.0.1 försvann problemet helt.

Jag hade precis samma problem med min iPad 3. Men med iOS 6.0.1 försvann det inte riktigt helt, men är mycket mycket mer sällsynt jämfört med iOS 6.0.

Vi har samma problem hemma. Både min iPhone 5 och frugans 4S. Sker inte ofta, men det händer. Det är bara att stänga av skärmen och öppna igen så är problemet borta.

Jag tycker man kan fråga sig varför man INTE skulle ha 100% ljusstyrka.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-31 15:59
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tycker man kan fråga sig varför man INTE skulle ha 100% ljusstyrka.

För att det inte vilsamt för ögonen?

Ursprungligen av zinned:

För att det inte vilsamt för ögonen?

Jag tycker tvärtom att jag får anstränga mig för att se om det är mörkt, men okej.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tycker tvärtom att jag får anstränga mig för att se om det är mörkt, men okej.

Generellt sett tycker inga ögon om starkt ljus vid mörker. Därför har man inte 100% ljusstyrka. Men vi är olika och jag dömer inte dig. Du är säkert snäll trots att du har 100% ljusstyrka alltid.

1
Bevaka tråden