Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag reda på vad Övrigt är på min hårddisk?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2012-10-27 22:27

Hej!
Jag har nu försökt Googla och söka inne på 99.se men utan lycka för att råda bot på mitt problem. Utrymmet på min hårddisk minskar i en faslig takt. Det är posten Övrigt som ökar. Självklart kan jag köpa en större disk och bulta in i min MBP mid 2010 med ML installerat och uppdaterat i, men jag är inte säker på att det kommer lösa mitt problem på sikt. Jag laddar inte heller ner en massa jox eller skapar ofantligt stora pdf eller liknande.

Kan jag på något sätt lista de filer som ligger i Övrigt, finns det någon cach som ligger och spar onödiga saker. Min Övrigt-post är 88GB och med tanke på att film, musik, bilder och program är på ca 130GB

Jag har tömt papperskorgen.
Jag har avinstallerat allt jag inte använder.

Några vettiga tips eller funderingar?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-28 02:21

Högerklicka på dina olika "användarmappar" som t.ex. Hämtade filer, filmer, Musik, Dokument och tryck på Visa Info, så får du upp hur stor varje mapp är. Det är ju alltid en början.

Sen är det ju så att det finns filformat för t.ex. film och musik som OS X inte känner igen som film och musik utan hamnar på övrigt-posten när man kikar under Om den här datorn>Mer info>Lagring, som jag antar att du har tittat på.

  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2012-10-29 12:54

mmm jag har gjort det, men det verkar inte vara lösningen, jag hittar inget ovanligt utan bara det som "om den här datorn" säger. Till saken hör att jag inte har några musikfiler som inte finns i iTunes och alla är mp3or alla filmer och tv-serier är också i iTunes och inga filmer som finns på den här datorn har några andra format.

Fler tips någon?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-29 13:33

Ladda ner OmniDiskSweeper eller Daisy disk, låt programmet kolla vad som tar upp plats på din hårddisk.

1
Bevaka tråden