Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklamen till höger

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag stör mig på den nuvarande reklamen till höger i forumet.
Inte för att det är en stjärna i inWarehouse-reklamen som ändrar storlek hela tiden och att den svischar förbi på ett fult sätt. Nej, problemet är att den ökar bredden på sidan åt ena hållet vilket gör att webbläsaren på jobbet (Windowsburk, låst sådan - Internet Explorer) skrollar åt höger och man får direkt skrolla tillbaka.

Hur tänkte ni när ni la den där? Upptill och nedtill är bra, sidan är dåligt om man inte sitter på jätteskärmar.

Vilken version av IE inträffar det här i? Jag har provat med IE6 - 10 (under XP, W7, W8) utan att lyckas upprepa problemet med att den scrollar åt höger själv, däremot får man en horisontell scrollbar om upplösningen är för låg. Scrolla själv ska den dock inte göra...

Det är även så att vi har återanvänt en gammal annonsposition här, det är en högst tillfällig lösning medans vi arbetar med den nya siten och vi är medvetna om att den har många brister. Nuvarande layout tar inte hänsyn till annonsens bredd, skapar horisontell scroll i onödan, laddas före content etc. etc., men jag måste be om tålamod innan vi hinner åtgärda allt. Vi arbetar även med att skära ner så mycket som möjligt på flashannonser.

Det är IE8 om jag minns rätt (sitter hemma nu)...
Det såg bara konstigt ut eftersom en likadan reklamblaffa på vänstersidan inte finns så "hoppar" sidan åt vänster, det verkar som att den strävar efter att visa allt sidinnehåll till höger istället för att låta positionen vara fix. Det gör också att den vita bakgrunden som är lika bred som den överliggande menyn blir förskjuten så att den inte längre ligger i linje med menyn. Det sticker i ögat

Låter fint att det är ett övergående bekymmer!

Ursprungligen av biberu:

Vilken version av IE inträffar det här i? Jag har provat med IE6 - 10 (under XP, W7, W8) utan att lyckas upprepa problemet med att den scrollar åt höger själv, däremot får man en horisontell scrollbar om upplösningen är för låg. Scrolla själv ska den dock inte göra...

Det är även så att vi har återanvänt en gammal annonsposition här, det är en högst tillfällig lösning medans vi arbetar med den nya siten och vi är medvetna om att den har många brister. Nuvarande layout tar inte hänsyn till annonsens bredd, skapar horisontell scroll i onödan, laddas före content etc. etc., men jag måste be om tålamod innan vi hinner åtgärda allt. Vi arbetar även med att skära ner så mycket som möjligt på flashannonser.

Reklam?

1
Bevaka tråden