Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cinema Display 23" HD och Windows

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet om Apples senaste bildskärmar fungerar med en PC och Windows? Förutsatt att man har en adc->dvi-adapter då.

Tacksam för svar.

Japp. det funkar. Jag kör en skärm till både min PC och min Mac.
Du måste ha lite tur dock när det inte är officiellt supporterat. 1) PC grafikkort med DVI. (gärna nått som Apple kör med, jag tex kör NvidiaGforce4). En Apple DVI --> ADC konverter.
klart

/M

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 13:10

Vilken ADC skärm använder du då ? De senaste modellerna går väl inte att lura utom med en grunka från Dr. Bott

  • Medlem
  • Slöinge
  • 2003-09-18 14:01

Jag kör Apple Cinema Display 20" med min PC och Apple Cube, som switch har jag Dr. Bott monoswitch. PC:n har jag Hercules Radeon 9800 PRO med DVI-utgång. Från monoswitchen har jag kopplat Dr. Bott´s ADC -> DVI som jag kopplat till PC:n. Fungerar klockrent förrutom att jag kan INTE se boot-screenen på PC:n, så det är lite omöjligt att komma åt bioset..=)

Om det är nån som har en lösning på detta välkomnas det starkt!

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2005-05-27 10:06

Jag kör min Apple Cinema Display 20" (splitter ny) med min PC.. Jag köpte bara ett Sapphire Radeon 9800 Pro Atlantis 128mb DDR kort.. Så nu har jag DVI och det fungerar perfekt.

1
Bevaka tråden