Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .

@Dalle, naturligtvis är det inte så (även om det finns såna också inom alla läger) och Kimi är nog den sista föraren som skulle gnälla.
Hoppas att han och Lotus hade ett bra snack och frågetecknen är uträtade iom mötet igår innan kvalet och man inte gör några fler konstigheter då det bara är 3 race kvar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-03 12:11
Ursprungligen av keptang:

@Dalle, naturligtvis är det inte så (även om det finns såna också inom alla läger) och Kimi är nog den sista föraren som skulle gnälla.
Hoppas att han och Lotus hade ett bra snack och frågetecknen är uträtade iom mötet igår innan kvalet och man inte gör några fler konstigheter då det bara är 3 race kvar.

K-Rauta Kimi är en man av det rätta virket

Det blir pallen för Kimi idag en uppkörning som heter duga en tredjeplats

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-11-03 12:16

Upprörande, på min ära.
Men Kimi fixar detta också, kanske inte 1:a plats men med nya poäng!
5:a eller 6:a kanske?

Kimi hoppar av resten av säsongen och behandlar sin rygg istället för att köra utan lön, så kan det gå.
Synd då jag alltid vill se honom på banan.

  • Medlem
  • 2013-11-10 12:54

Han fick nog en snygg anledning att sluta. Jag har iaf fått en "väns" sanningar om F1 avslöjade.
Jag har hävdat att han endast är intresserad av F1 pga Kimi, vilket han har förnekat grovt. Men när jag ringde honom i morse och berättade detta så sa han direkt att F1 bara var skit och att det blir bättre 2014. Undra varför han tycker så...
Vill påstå att han är en riktig fanboy av Kimi. Allt annat skiter han fullständigt i. Därför blev allt ointressant när idolen försvann. Så det kan gå...

Ursprungligen av Dalle:

Han fick nog en snygg anledning att sluta. Jag har iaf fått en "väns" sanningar om F1 avslöjade.
Jag har hävdat att han endast är intresserad av F1 pga Kimi, vilket han har förnekat grovt. Men när jag ringde honom i morse och berättade detta så sa han direkt att F1 bara var skit och att det blir bättre 2014. Undra varför han tycker så...
Vill påstå att han är en riktig fanboy av Kimi. Allt annat skiter han fullständigt i. Därför blev allt ointressant när idolen försvann. Så det kan gå...

Ja, din vän avslöjade sig helt klart.

Du har nog helt rätt att han fick en bra anledning att hoppa över 2 kommande racen.
Ser fram emot nästa vecka och Austin, tycker att det är en av få moderna banor som man verkligen lyckats med.

  • Medlem
  • 2013-11-10 13:08

Instämmer helt om Austin. Första kurvan med sina många spårval är riktigt bra. F1 går vidare, även utan Kimi.
Var det någon som såg Moto3-finalen? Riktigt spännande faktiskt trots att det är minsta klassen!
Nu ska jag krypa upp i soffan och förbereda mig för MotoGP. Hoppas Marc Marquez tar det.

Missade Moto3, men är laddad för avslutningen med MotoGP. Håller på Marc här också, undrar om han kan hålla ihop det, spännande blir det hur som helst.

  • Medlem
  • 2013-11-10 13:18

Kolla Moto3-finalen. En riktig nagelbitare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-10 13:43
Ursprungligen av Dalle:

Kolla Moto3-finalen. En riktig nagelbitare.

Jisses sluta nu räcker det inte med F1 ingen lugn helg när ni motordiggare är i farten. Ångrar att jag läste detta jag som skulle ut i naturen och ha en lugn farsdag med kidsen under kvällen.

Jag spar mig till Austin nästa helg säger jag med en tår i ögat

  • Medlem
  • 2013-11-10 14:48

Det tätaste MotoGP-loppet som jag har sett! Grattis Marc.

Grymt!

  • Medlem
  • 2013-11-11 20:41

Massa till Williams nästa år tillsammans med Bottas. Hur tänkte han här!? Williams har tagit en poäng i år, en poäng! Ska han göra en Schumacher och köra sin karriär i botten innan han lägger av? Varför?!
Han har ju dessutom sagt att han aldrig kommer att köra i ett stall där han inte har chansen att vinna VM! Money talks, bullshit walks!

Ursprungligen av Dalle:

Massa till Williams nästa år tillsammans med Bottas. Hur tänkte han här!? Williams har tagit en poäng i år, en poäng! Ska han göra en Schumacher och köra sin karriär i botten innan han lägger av? Varför?!
Han har ju dessutom sagt att han aldrig kommer att köra i ett stall där han inte har chansen att vinna VM! Money talks, bullshit walks!

Bra lösning för samtliga parter tycker jag. Hoppas nu bara inte att Maldonado hamnar i Lotus.

  • Medlem
  • 2013-11-11 20:54

Hulkenberg till Lotus tack.
Men hur kan man gå från Ferrari till Williams med hedern i behåll?

Ursprungligen av Dalle:

Hulkenberg till Lotus tack.
Men hur kan man gå från Ferrari till Williams med hedern i behåll?

Kimi tog platsen?
Nämen Williams tror jag kan ha något bra på g och man hoppas väl där att Bottas & Massa är en bra kombination.
Fanns nog ingen bättre plats för Massa att gå till om han vill fortsätta köra F1.

  • Medlem
  • 2013-11-11 21:05
Ursprungligen av keptang:

Fanns nog ingen bättre plats för Massa att gå till om han vill fortsätta köra F1.

Precis, och det var det jag menade. Varför riskerar Massa sitt rykte genom att köra för ett stall som endast tagit en poäng i år? Vill han bli ihågkommen som en loser som gick ner sig, är det målet?

Ursprungligen av Dalle:

Precis, och det var det jag menade. Varför riskerar Massa sitt rykte genom att köra för ett stall som endast tagit en poäng i år? Vill han bli ihågkommen som en loser som gick ner sig, är det målet?

Ta 2 poäng? Dubbelt så bra 2014!

Med alla ändringar till nästa år med motorer etc så skulle jag gissa att Williams kan bli ett stall för topp 10, det är inte så illa och nog en härlig upplevelse för stallet och förarna.

Missa inte Macau GP 06:55 lördag morgon, Felix startar på första led i kvalracet, http://www.macau.grandprix.gov.mo/cgpm/news/i...

  • Medlem
  • 2013-11-16 00:52

Kul att se att Kovalainen var med så fint på träningarna efter så kort varsel och att han endast kört bilen i simulatorn.

Ursprungligen av Dalle:

Kul att se att Kovalainen var med så fint på träningarna efter så kort varsel och att han endast kört bilen i simulatorn.

Väldigt imponerande av Kovalainen, får se hur det ser ut efter FP3 då racingdelarna sitter i maskinen, håller han på samma nivå som i FP2 så bör Grosjean känna sig lite orolig.

  • Medlem
  • 2013-11-16 00:59

Och jag som ska ut och hinka bärs imorgon kväll. Jaja, får la spela in kvalet och ha det som bakisunderhållning på söndag.

Ursprungligen av Dalle:

Och jag som ska ut och hinka bärs imorgon kväll. Jaja, får la spela in kvalet och ha det som bakisunderhållning på söndag.

Tur att det är ett sent race på söndag då.

  • Medlem
  • 2013-11-24 19:30

Skulle inte förvåna mig ett smack om Webber/Red Bull åker på böter eftersom han tog av sig hjälmen på väg in i depån. Skulle inte förvåna det minsta faktiskt!
F1 säsongen är över. Abonnemanget hos Viaplay är uppsagt och ett mail med ett par väl valda ord är skickat till dem. Hoppas bara att de kan svara ärligt på kritiken och inte bara skiter i att svara! (Som befarat)
Det var säsongen 2013 det. Vi kanske ses 2014... (Kanske inte)

  • Medlem
  • 2013-11-29 20:59

Maldonado och Grosjean klara för Lotus 2014. Kul att Lotus verkar klara sig ett år till ekonomiskt. Men själv är jag fortfarande tveksam till om teamet ens kommer till start 2014.

Ursprungligen av Dalle:

Maldonado och Grosjean klara för Lotus 2014. Kul att Lotus verkar klara sig ett år till ekonomiskt. Men själv är jag fortfarande tveksam till om teamet ens kommer till start 2014.

Tror inte att det finms pengar för nästa år, stallet har stora skulder. Skojaren bakom Quantum Motorsport (som ännu inte fått över ett öre till Lotus, trots löften om det vecka efter vecka sen Abu Dhabi) vill inte att deras pengar går till gamla skulder.

Är också tveksam till att Lotus finns på gridden nästa år, svårt kommer det bli iallafall.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-11-29 22:26
Ursprungligen av Dalle:

Skulle inte förvåna mig ett smack om Webber/Red Bull åker på böter eftersom han tog av sig hjälmen på väg in i depån. Skulle inte förvåna det minsta faktiskt!
F1 säsongen är över. Abonnemanget hos Viaplay är uppsagt och ett mail med ett par väl valda ord är skickat till dem. Hoppas bara att de kan svara ärligt på kritiken och inte bara skiter i att svara! (Som befarat)
Det var säsongen 2013 det. Vi kanske ses 2014... (Kanske inte)

Jag sade också upp mitt då Kimi inte skulle köra mer, sedan såg jag att Viaplay fr o m december skulle ta 279 per månad, då får man med film och TV också, men vem vill se på det? ;D
De tar alltså 200 per månad för att se F1...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-30 01:56
Ursprungligen av Hjopek:

De tar alltså 200 per månad för att se F1...

Värt varje krona att se F1 om du frågar mig

  • Medlem
  • 2013-11-30 13:10

Det jag blir irriterad på hos Viaplay är att om man bara är intresserad av själva motorsporten och fullkomligt skiter i hockey, fotboll, golf, deras tre år gamla filmer och serier och all annan skit så måste man ändå betala för smörjan!
Det finns ju en anledning till att deras filmpaket endast kostar 79:-/månad. Hade det kostat mer hade de inte haft några kunder. Då hade folk bara gått över till Netflix istället. Men när det gäller sporten kan man tydligen dra alla över en kam och även om man inte ens är intresserad av deras filmer så får man ändå betala för skiten.
Det är inte en fråga om pris. Det är en principsak.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-30 13:18
Ursprungligen av Hjopek:

Jag sade också upp mitt då Kimi inte skulle köra mer, sedan såg jag att Viaplay fr o m december skulle ta 279 per månad, då får man med film och TV också, men vem vill se på det? ;D
De tar alltså 200 per månad för att se F1...

Jag önskar vi kunde komma undan så billigt här hemma... med en tvååring i huset kan vi inte se F1 när vi vill (eftersom både jag och frugan är intresserade), och måste således ha möjlighet att spela in träningar, kval och lopp. Viaplays "börja titta inom fyra timmar" duger inte. Så vi är tvungna att ta det via ComHem, där vi betalar totalt 700:- i månaden enbart för möjligheten att kunna spela in F1 i HD. Övriga tv-sändningar är vi väldigt ointresserade av.

Bevaka tråden