Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte se nätverket

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har kört Virtualbox och Windows7 på min mac i ett par månader och hela tiden utan problem
Men efter uppdatering av Virtualbox så funkar det inte som jag vill.

Jag behöver window för ett par enstaka program och måste komma åt mitt nätverk

Jag kan komma åt allt på mitt nätverk som Nas osv men kan inte se dessa under nätverk hur jag än gör

Detta gör att jag inte kan använda ett av mina program som man inte kan skriva in sökvägen manuellt

Vad är det som är fel ?

Jag har installerat om och jag har installerat som administratör och jag har gjort allt jag kunnat hitta på att göra
Jag har nedgraderat och jag har uppgraderat igen !

Någon som råkat ut för detta och som funnit ut en lösning ?

Edit: Skall lägga till att jag kan se allt "inom datorn" och jag kan se alla "media devices" men jag kan tex inte se min NAS

Senast redigerat 2012-04-14 19:36
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-15 10:06

Kan du inte mappa upp din NAS som t ex Z: i Explorer?

Det hjälper tyvärr inte det heller

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-15 12:32

Går det inte att mappa, eller kan du inte se Z: i ditt program? Om du skriver in Z: i sökvägen, vad händer då?
Vilka anslutningsprotokoll använder din NAS, SMB/CIFS..?

Jo jag kan mappa, men det enda som händer är att den hamnar under computer
Den syns fortfarande inte under network
Min Nas klarar av smb/nfs och Afp utan problem

Det konstiga är att ingen annan dator syns under nätverk, vilket de gjorde innan jag uppdaterade och nu kan jag inte finna ut vad som är fel efter att ha checkat allt jag kan komma på ..
Det är inget fel på nätverket i sig själv, då jag kommer åt alla datorer från min mac eller andra datorer.

Det är bara Windows7 under Virtualbox på min Mac som felar

1
Bevaka tråden