Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När tror du att TeslaTouch kommer till iPad .. nu .. nästa år ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Angående Tactile Feedback för HÅRDA skärmar så finns här mer info om det området

iPad 3 to have tactile display? (VIDEO) - MacRumors Forums

Senseg technologie haptique pour écran tactile - YouTube

Det hela fugnerar genom att ett electrostatiskt fält genereras där fingret vidrör ytan .. detta gör tekniken väldigt snäll mot batteriet ...

nu kommer det riktigt riktigt häftiga ...

Disney Research har faktiskt utvecklat en liknande teknik ...

Teslatouch - Disney Research

Tekniken utvecklades under 2010

jag gillar den här bilden på ett Äpple i från Disneys patent ...

tekniken är specielt framtagen för Tablet med Hard or Glas-Display ... å teknikens patent ägs av Disney ...

å Disneys VD sitter nu i Apple styrelse ... hmmm ....

jag tror iår därför att Apple skrev i sin inbjudan att "We have something you have to see ... and touch " .... och alla vet att iPad är en touch display så varför understryker Apple att dom har något som dom inte bara vill att vi skall see utan att vi också skall vidröra ..

läste detta

Citat:

Apple’s word choice for their media invitations usually offer clues of what will be announced at the event. For example, the invitation for the first unveiling of Mac OS X Lion showed a lion behind the Apple logo, with the words “Back to the Mac.” Many read this as Apple saying they were finally going to focus on the Mac again, rather than the iPhone and iPad, but actually they were referencing the fact that they were bringing many iOS features “back to the Mac.”Particularly, I’m curious about this: “And touch.”
Obviously, what we “really have to see” is the new high-resolution screen. But why include the touch portion? We already know you touch the iPad -- it has always been that way. What is so special about this new iPad that Apple claims we “really have to... touch.” Separating “touch” into its own sentence is a sign of emphasis.

Det blev ju tyvärr inte så spännande, överlag är jag besviken på Apples villighet att inkorporera nya tekniker, allt vi såg i den nya paddan var intressant men ganska förutsägbart, nåväl, vi får väl hoppas på innovation i nästa iPhone.

Ville mest säga att om man vill känna hur den här tekniken funkar så kan man koppla in sig unibody macbook eller iPad i ett ojordat uttag och känna hur skalet vibrerar

Är retina-displayen alltså inte innovation?

Eviga problemet för Apple är att folk tror de har superkrafter. Nog för att största kassakistan och bästa ingenjörerna gör att de är bra nog nära, men spekulationerna kring deras framtida produkter når alltid sådan hysteri att det ändå alltid blir prat om att de underpresterar. Det är inte en följd av att Apple är dåliga på innovation, utan av att folks egna fantasier blandas in i ryktesflödet.

Jag gör därför förutsägelsen att nästa iPhone kommer att bli en stor besvikelse, åtföljd av en strid ström med gnäll. Nästa iPad också, för den delen. Och modellen efter.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-16 17:10
Ursprungligen av Samuel K:

Jag gör därför förutsägelsen att nästa iPhone kommer att bli en stor besvikelse, åtföljd av en strid ström med gnäll. Nästa iPad också, för den delen. Och modellen efter.

...åtföljt av nya försäljningsrekord förstås.

1
Bevaka tråden