Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa iPhone-modell - hur kommer den att se ut?

Tråden skapades och har fått 169 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iom att tråden om iPhone 5 stängdes eftersom det blev en iPhone 4S så öppnar jag härmed en ny tråd om just nästa iPhone .. som vi vet blir iPhone 5 ...

som många vet så lär nog inte Apple göra en 4" iPhone eftersom den inte direkt blir enkel att navigera med 1 hand ..

En mindre iPhone är bättre än en större iPhone | MaxiMac

så hur tror ni att nästa iPhone kommer se ut ...

Jag tror följande ...

Jag blir nästan illamående när jag tittar på förslaget till vänster som du presenterar. Och då är det inte på grund av att ordet vänster oftast är synonymt med kommunism och förtryck, i min värld.

Min önskan är främst att telefonen blir tunnare än vad den är i dag. Jag kan tänka mig något i stil med vad Samsung och Google är på väg att lansera som en ny Nexus, men så klart med lite mer exklusivt material än deras plastiga skit.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag blir nästan illamående när jag tittar på förslaget till vänster som du presenterar. Och då är det inte på grund av att ordet vänster oftast är synonymt med kommunism och förtryck, i min värld.

Min önskan är främst att telefonen blir tunnare än vad den är i dag. Jag kan tänka mig något i stil med vad Samsung och Google är på väg att lansera som en ny Nexus, men så klart med lite mer exklusivt material än deras plastiga skit.

varför blir du illamående ...

iom en "tunnare" kant så kommer tummen ha störe räkvid över skärmen samt att iphonen kommer vara mindre ...

När Steve introducerade iPhone 2007 så pratade han .. "Lets make a giant screen" .. Att iPhonen bara skulel vara en enda stor skärm .. och ser man till utseendet så känns det faktist som om det är ditt Apple strävar .. Att iPhonen bara skall kännas som en skärm som man håller i handen ... att allt annat runtom "försvinner" allt iom att tekniken tillåter .. Apple jobbar ju bla med Liquidmetal som skulle kunna göra det möjligt med en iPhone kropp som är helt formjuten . en typ av UniBody för iPhone där också liquidmetal som matrial tillåter att radiosignaler går igenom kroppen .. till skilnad mot aluminium som blockerar radiosignaler ...

känns det inte som om Edgeless design är nästa trend inom teknik där Apple kommer vara bland dom första ...

se bara till samsungs nya tv för 2011 med Edgeless design ... känns vädligt modernt ..

det känns inte så långt borta hur Appel lanserar iPhone 5 där Liquidmetal och Glas marknadsförs som de enda två matrial som iPhonen är gjord med (sjävklart är PCB och chippen av andra matrial men det är inget Appel komemr ha i marknadsföringen ..)

Den får gärna vara som 4/4S är idag.

Lite tunnare möjligen..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-11 10:57

Edge less i all ära (älskar designen på Samsungs skärmar) men jag har redan problem med att fingertopparna på fingrarna som håller i luren ibland (visst, sällan men det händer) misstagsklickar på skärmen.

Ursprungligen av Trineo:

Edge less i all ära (älskar designen på Samsungs skärmar) men jag har redan problem med att fingertopparna på fingrarna som håller i luren ibland (visst, sällan men det händer) misstagsklickar på skärmen.

Samma här, och jag är övertygad om att Apple är medveten om detta problem och därför inte kommer att släppa en iPhone med skärmen ända uti kanten. Precis som iPad som har en bred "sorgekant" runt hela skärmen, trots att det inte behövs rent tekniskt.

Ursprungligen av Trineo:

Edge less i all ära (älskar designen på Samsungs skärmar) men jag har redan problem med att fingertopparna på fingrarna som håller i luren ibland (visst, sällan men det händer) misstagsklickar på skärmen.

om Apple utvecklar en teknik som tar hand om "unintended touches" skulle inte då det "hindret" vara ur vägen för en edgeless design ...

Ursprungligen av Trineo:

Edge less i all ära (älskar designen på Samsungs skärmar) men jag har redan problem med att fingertopparna på fingrarna som håller i luren ibland (visst, sällan men det händer) misstagsklickar på skärmen.

Misstänkte att det skulle kunna bli ett problem för mig också som jag ibland håller i telefonen

något i den här stilen fast lite tunnare kant ...

  • Medlem
  • 2011-10-16 10:34
Ursprungligen av gotfredsen:

något i den här stilen fast lite tunnare kant ...

Denna mockup är verkligen skitsnygg! Me like!

Ett antal inlägg har brutits ut till en egen tråd...
http://www.99.se/aktuella-rykten/290289-vilket-nummer-namn-far-nasta-iphone-modell.html
...vilket är en fullständigt meningslös diskussion, om jag får ge min personliga synpunkt.

Men om ni vill fortsätta på den diskussionen så är det bättre att det görs i en egen tråd. Så kan den här tråden fortsätta på sitt riktiga ämne.

/Mod

Kommer se ut som ipad2's baksida med samma framsida som iP4, dock smalare kanter på framsidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-11 14:46

Detta hoppas jag.

Ursprungligen av Trineo:

Detta hoppas jag.

Vad? Glömde du bifoga en bild? Eller vad menar du?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-12-28 21:28

"Att iPhonen bara skall kännas som en skärm som man håller i handen ... att allt annat runtom "försvinner""

Denna lösning vore super.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-16 08:13

Apple tar patent på en ny teknik där man drar iPhonen framför macen för att logga in. iPhone 5 feature kanske??! De är också lite bilder på en iPhone, lite 3gs aktig..

Apple Applies For Digital Handshake Patent | TechnoBuffalo

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-27 23:34

Nä.... ska komma en ny iPhone-modell nästa höst? Jäklar vilken högoddsare.....

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

...ny iPhone-modell nästa höst? Jäklar vilken högoddsare...

Nu var det ju inte tidpunkten som var det viktiga i just det här sammanhanget.

Om du först tittar på den här trådens rubrik, och sedan fokuserar på orden "completely redesigned" i den länkade artikelns rubrik - så kan vi kanske fortsätta den här tråden i rätt riktning.

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-28 08:32
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nu var det ju inte tidpunkten som var det viktiga i just det här sammanhanget.

Om du först tittar på den här trådens rubrik, och sedan fokuserar på orden "completely redesigned" i den länkade artikelns rubrik - så kan vi kanske fortsätta den här tråden i rätt riktning.

/Mod

Tack!

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Nä.... ska komma en ny iPhone-modell nästa höst? Jäklar vilken högoddsare.....

Dr Tinnitus

Givetvis syftade jag på designen och att man ska använda gummi (!).

För övrigt så har väl de flesta ryktena varit att den ska komma till sommaren, eller du kanske har inside info?

Ursprungligen av zappee:

Tack!

Givetvis syftade jag på designen och att man ska använda gummi (!).

För övrigt så har väl de flesta ryktena varit att den ska komma till sommaren, eller du kanske har inside info?

Jag syftade inget mot dig, utan tyckte bara det var lite smålustigt länkens formulering. Att det ska bli en ny design på nästa iPhone är relativt väntat, och att den kommer till hösten (till oss svenskar alltså) är ju heller inget direkt oväntat. I övrigt får jag väl ursäkta mig för att jag sjönk så lågt att jag försökte vara humoristisk. Får sluta med sådana dumheter....

När det gäller designen på iPhone så blir jag lite kluven över vad jag själv önskar. Tycker iP4-designen är fantastisk på många sätt, även sett till materialvalen, ja trots att det gjort den kantig att hålla i och inte lika tålig som en hajfena. Men samtidigt tycker jag vissa av de designförslag som visats i tråden är väldigt lockande.

Dr Tinnitus

Aha, så den ska använda gummi, tror på det (och alla andra rykten) när den presenterats.

  • Medlem
  • 2011-12-30 17:17

Hittade dessa Bilder på en turkisk sida. Vissa är bara... ja se själv.

iPhone 5'in zellikleri

Ursprungligen av Korsriddaren:

Hittade dessa Bilder på en turkisk sida. Vissa är bara... ja se själv.

iPhone 5'in zellikleri

Förslag nummer 8 är mumma!

Hoppas verkligen home-knappen blir av touch. Lite drygt att trycka ner den hela tiden när man annars kunde bara "dutta" med fingret.

Edit: En annan sak som kanske kommer är en iPad 2 lik högtalare som sitter mer på baksidan av telefonen. Eller vad tror ni ?

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Hoppas verkligen home-knappen blir av touch. Lite drygt att trycka ner den hela tiden när man annars kunde bara "dutta" med fingret.

Edit: En annan sak som kanske kommer är en iPad 2 lik högtalare som sitter mer på baksidan av telefonen. Eller vad tror ni ?

Eller så råkar jag dutta till den och lämnar den app som jag för tillfället jobbar i...
Been there, done that på HTC Desire S så jag vill ha en fysisk knapp

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Edit: En annan sak som kanske kommer är en iPad 2 lik högtalare som sitter mer på baksidan av telefonen. Eller vad tror ni ?

Jag försöker att undvika telefoner som har högtalare på baksidan. Detta främst för att ljudet lätt kvävas när telefonen ligger i fickan på mina jeans eller i en tjockare vinterjacka där ljud inte släpps igenom lika enkelt genom tyget etc.

Bevaka tråden