Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varm iMac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-20 13:19

Köpte en ny imac nu när den nya modellen lanserades. och efter att ha varit på några timmar på kvällen så är baksidan av den så pass varm att man säkert kan steka ägg på den.
Någon som upplevt något liknande?

//magnus

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-20 13:29

Japp, varje sommar. Om du vill kan du ladda hem en widget för att hålla koll på temperaturen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-20 13:32

Yes, samma här. Har en iMac 3.06 Core 2 Duo, blir väldans varm. Har inte upplevt några praktiska problem med det dock, förutom att den kanske ytterligare hettar upp lägenheten...!

Japp, normalt.

Jag ser det nästan som en feature. Om skalet agerar kylfläns så väljer jag det framför surrande fläktar alla dagar i veckan.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2011-07-22 22:29

Precis som eskimo säger så är det 'bra' att skalet blir varmt. Det är gjort av aluminium och leder värme rätt bra, detta innebär i praktiken att mycket av den värmen som genereras i maskinen leds ut via aluminiumskalet och vidare ut i rummet. Detta är ju nyttigt för både innanmätet och kan bidra med lite lokal värme på vintern

Detta system är perfekt på en stationär imac, däremot blir det lite jobbigare om man sitter med en MBA/MBP i knäet...då är det inte ägg som steks utan man kan ana en doft av stekt bacon istället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-25 12:41

alright då fortsätter livet som vanligt.. tack

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2011-10-12 16:23

Hur varmt är bra?
Sitter här i en hyfsat kall lägenhet på hösten med en mid 2011 21.5", den är stekhet av vanligt slösurfande och lyssnande på musik. Ska jag oroa mig?

Enda lösningen jag har är att dra på fläktarna lite och det löser snabbt problemet, men oroande att den går upp i 77 grader på vissa ställen av att kolla runt på internet

  • Medlem
  • 2011-10-12 16:36

Ser helt normalt ut. En CPU-temp på runt 70° är inte ovanligt. Vad man kan göra är att köra flsh-fri safari, men jag tror inte programmet har blivit uppdaterat för att kunna köras i Lion än. Men Flash är annars ett riktigt resurskrävande elände.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2011-10-12 16:55
Ursprungligen av Dalle:

Ser helt normalt ut. En CPU-temp på runt 70° är inte ovanligt. Vad man kan göra är att köra flsh-fri safari, men jag tror inte programmet har blivit uppdaterat för att kunna köras i Lion än. Men Flash är annars ett riktigt resurskrävande elände.

Sidor med flash är väl snart reducerat till noll, som tur är.

Men power-supply på 77 grader och hårddisk över 55(hört att smärtgränsen ligger runt där) är ingen fara alltså?

En timmas slösurfande:

Senast redigerat 2011-10-18 14:13
1
Bevaka tråden