Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flyter det på bra att köra Apple TV via wlan?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Till er som faktiskt använder Apple TV (2nd) är frågan om det vekligen flyter på och inte hackar eller får oväntade pauser mitt i filmen?

Jag kommer själv snart köpa någon mediacenterlösning och vill veta att det verkligen fungerar.

Min plan är att införskaffa den "nya" AirPort Extreme eller en Time Capsule som sänder ut till ATV utan bekymmer. Men jag hittar ingenstans i forumet om det verkligen fungerar bra. I värsta fall kommer jag ha basstationen tre meter bort från teven men jag vill veta om det är värt att lägga pengarna på det eller om man istället får köpa en WDTV Live och köra budgetvarianten.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-06-25 20:55

Jag kör en ATV2 med AirPort Extreme och på ADSL 8 MBit, fungerar klockrent! Har inte hackat en enda gång än så länge då jag streamat från andra sidan atlanten.

Har du då en extern hdd kopplad till din AirPort Extreme utan att ha datorn igång eller?

Det är det jag är ute efter att slippa ha igång datorn utan kunna tanka ner direkt till den hårddisken, sedan stänga datorn och starta min APTV.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-06-25 21:06

Jag har enbart streamat från US och inte kört någonting lokalt. Finns säkert flera som kan komma med input angående det.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-06-26 10:42

Jag kör lokalt och de få gånger det harnhänt något har det varit relaterat till comhems usla router. Kör man med egen router lär det inte bli några problem alls!

//Splix

Inga större problem att streama från min NAS över wlan. Jag streamar 720p och den stannar upp i början för att buffra men sedan så brukar det flyta på obehindrat. Kör mest XBMC

1080P med hög bitrate är ett helvete att streama i XBMC, inte ens med kabel glider det på 100%.

Funkar för mig. Kör dels Netflix över atlanten och dels lokal airplay-streaming i 720p, båda flyter på hur bra som helst.

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-06-29 19:49

Airplay fungerar perfekt.
Från hårdiskar kopplade till datorer som är uppkopplade på wlan sen till appletv är det aldrig några problem. (kör nästan allt i 720p)

Ursprungligen av thor:

Airplay fungerar perfekt.
Från hårdiskar kopplade till datorer som är uppkopplade på wlan sen till appletv är det aldrig några problem. (kör nästan allt i 720p)

Skickar Airplay 5.1-ljud?

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-06-29 21:31
Ursprungligen av PeeMaN:

Skickar Airplay 5.1-ljud?

Hur tänker du?
från dator eller iphone?

Ursprungligen av thor:

Hur tänker du?
från dator eller iphone?

Jag menar från iphone eller dator till atv... Min atv är kopplad till en 5.1reciever. Trevligt om det går att strömma material och få med 5.1-ljud.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag menar från iphone eller dator till atv... Min atv är kopplad till en 5.1reciever. Trevligt om det går att strömma material och få med 5.1-ljud.

Om du har Homesharing på också så ska det gå vad jag sett på diverse forum iaf.

Testade trådlöst och kom fram till att det i princip blir en väldigt onödig belastning på trådlösa nätet.

Provade, det funkade, men för att gardera mig drog jag tråd.

ATV2 är grym; ovanpå det - inte ett problem sedan dag ett.

Ursprungligen av Goflorp:

Testade trådlöst och kom fram till att det i princip blir en väldigt onödig belastning på trådlösa nätet.

Provade, det funkade, men för att gardera mig drog jag tråd.

ATV2 är grym; ovanpå det - inte ett problem sedan dag ett.

"A busy spectrum is a happy spectrum";)

Ursprungligen av BlackSmp:

"A busy spectrum is a happy spectrum";)

A spectrum shared with 22 neighbors is a too busy spectrum....

Jag har inga problem med AppleTV 2 över det trådlösa nätverket, kör iPad som fjärrkontroll till både den och MBPn och streamar musik i Apple Lossless samt film i högkvalitets-H.264 (allting i SD-format dock då jag inte har några HD-filmer). Allting flyter på som bara den, inga som helst avbrott eller annat strul. Bläddring bland filmer och musik rullar på precis som om allting låg i Apple TV och uppspelningen startar mer eller mindre omedelbart. Inga problem med buffring eller annat. Enda gången jag ser buffring är på Youtube och då i kanske två-tre sekunder, sedan spelar den videon problemfritt.

Mitt trådlösa nätverk är baserat på en D-Link-router och Internetuppkopplingen i sig själv sker via kabelmodem och 25 Mbit/s.

ATV2 har imponerat på mig, mycket behändig sak och perfekt för att hantera musik och film.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-07 10:49

Jag har stream:at en hel HD-film från iPad 2 till AppleTV 2 och det påverkade inte märkbart de övriga enheterna i nätverket vid tillfället.

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-10-08 16:51

Jag får då 5.1 från dator... Har inget på iPad / iphone med 5.1 så jag kan inte kolla.

1
Bevaka tråden