Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åfytusanjävlar! Stoppa pressarna!

Tråden skapades och har fått 392 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Baron:

Vaket! Vilken tidning rapporterade om detta?

Det var Smålands-Tidningen. "I vanliga fall är det vi publicerar relevant"

Resumé:

Jag beundrar verkligen dem som kan skruva ihop något sånt här av skrot: Åtta floppydrives som spelar Ghostbusters temat

MAKE | Ghostbusters Theme Song on 8 Floppy Drives

"Allt" jag kan göra är baka...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag beundrar verkligen dem som kan skruva ihop något sånt här av skrot: Åtta floppydrives som spelar Ghostbusters temat

MAKE | Ghostbusters Theme Song on 8 Floppy Drives

"Allt" jag kan göra är baka...

Detta är min favorit:

Game Of Thrones Theme on eight floppy drives - YouTube

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-08-23 12:17
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag beundrar verkligen dem som kan skruva ihop något sånt här av skrot: Åtta floppydrives som spelar Ghostbusters temat

MAKE | Ghostbusters Theme Song on 8 Floppy Drives

"Allt" jag kan göra är baka...

Haha, det där gjorde min dag så mycket bättre...:)

  • Medlem
  • 2012-08-23 14:10

Men det är inget vi stoppar pressarna för. Skapa en ny tråd med floppymusik om det känns som ett angeläget ämne.

Ursprungligen av Baron:

Men det är inget vi stoppar pressarna för...

Detta då?

David Pogue friar till sin flickvän med en film... David Pogue Made A Fake Movie Trailer To Propose To His Girlfriend - Business Insider

  • Medlem
  • 2012-08-23 17:31

Nä, inte riktigt.

Oj. Det där kändes viktigt.

Hahaha, det där är så stor komik så jag nästan gråter av skratt.

I stil med första inlägget

Hund i stubbe | Västerbottens-Kuriren |

"Vid en trädfällning ute på Rovågern, Täfteå, skapades stor konst."
Kursiverat av mig

  • Medlem
  • 2012-09-01 13:05

Gränsfall på den här kanske.. Men det är faktiskt lite kul att han heter Dr von Zur Mühlen och ser ganska glad ut;)

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det där med Rubberband Electronics skulle inte vara så dumt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-21 09:41

Såg den där igår, fick lov att kolla några extra gånger så det inte var någon sådan där "skämttidning". *Skakar på huvudet*

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-09-21 09:48

Det är skrämmande så många människor som tror på sådant där och annat tokeri.

  • Medlem
  • 2012-09-21 13:45

Miljöpartister...

  • Medlem
  • 2012-09-21 09:57

I det hrä fallet är det väl politikern man ska skaka på huvudet åt. Inte tidningen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-21 12:42

I omröstningen röstar 28% (496 personer) att de tror USA och Ryssland styr vädret med Chemtrails. 496 personer för mycket. För att inte tala om vissa av kommentarerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-29 00:08

Kikki Danielsson i sorg – hunden Eddie har gått bort

Tragiskt förvisso, men ligger det i allmänhetens intresse...!?

  • Medlem
  • 2012-09-29 00:59

Det kan det göra, om sorgen får henne att supa till och köra rattfull igen. Då lever vi alla farligt...

Ursprungligen av Torkel:

Kikki Danielsson i sorg – hunden Eddie har gått bort

Tragiskt förvisso, men ligger det i allmänhetens intresse...!?

Ännu en sån där sak som är svår att kategorisera. Men jag lägger den här, så behöver jag inte skapa en tråd bara för den.

En video från Joystick med Ohio State University Band vars 225(!) medlemmar porträtterar kända spelfigurer o annat samtidigt som de spelar musik i denna hyllning till spel:

Ohio State University marching band salutes video games | Joystiq

Snacka om träning. Håll gärna ett öga på figuren med "baton"...

Jag ryser när de kommer till Tetris

  • Medlem
  • 2012-10-08 17:13

Det där är ta mig fan exercis som heter duga! Sånt gillar en annan som gått högvakten fyra gånger.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Ännu en sån där sak som är svår att kategorisera. Men jag lägger den här, så behöver jag inte skapa en tråd bara för den.

En video från Joystick med Ohio State University Band vars 225(!) medlemmar porträtterar kända spelfigurer o annat samtidigt som de spelar musik i denna hyllning till spel:

Ohio State University marching band salutes video games | Joystiq

Snacka om träning. Håll gärna ett öga på figuren med "baton"...

Jag ryser när de kommer till Tetris

  • Medlem
  • 2012-10-10 13:20
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Ännu en sån där sak som är svår att kategorisera. Men jag lägger den här, så behöver jag inte skapa en tråd bara för den.

Med all respekt, den har inget i den här tråden att göra. Det finns redan trådar med roliga videor i.
"Stoppa pressarna" är en term man använder när en nyhet är så bra att det är värt att stoppa pressarna för att byta plåtar, något som är mycket kostsamt. Stoppa pressarna används ibland sarkastiskt, som i den här tråden, när någon berättar om något riktigt oviktigt på ett sätt som om det var viktigt.

Ursprungligen av Baron:

Med all respekt, den har inget i den här tråden att göra. Det finns redan trådar med roliga videor i.
"Stoppa pressarna" är en term man använder när en nyhet är så bra att det är värt att stoppa pressarna för att byta plåtar, något som är mycket kostsamt. Stoppa pressarna används ibland sarkastiskt, som i den här tråden, när någon berättar om något riktigt oviktigt på ett sätt som om det var viktigt.

Du får gärna länka till den tråden för jag kan erkänna att jag nog inte sett den...o sedan kan jag sluta irritera dig med mina OT inlägg i denna tråden

Jag vet mycket väl vad "stoppa pressarna" betyder

  • Medlem
  • 2012-10-10 13:57
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Du får gärna länka till den tråden för jag kan erkänna att jag nog inte sett den...o sedan kan jag sluta irritera dig med mina OT inlägg i denna tråden

Jag har ingen tråd i färskt minne, men jag är tämligen övertygad om att det finns trådar med roliga videor i här nånstans i Loungen. Och gör det inte det kanske den behövs.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag vet mycket väl vad "stoppa pressarna" betyder

Varför petar du då in ett inlägg med en skolorkester som spelar dataspelsmusik i den här? (Obs, retorisk fråga.)
Ditt inlägg kanske förtjänar en helt egen tråd.

Ursprungligen av Baron:

J...

Varför petar du då in ett inlägg med en skolorkester som spelar dataspelsmusik i den här? (Obs, retorisk fråga.)
Ditt inlägg kanske förtjänar en helt egen tråd.

Därför att jag inte såg tråden som en rent ironisk/sarkastisk sådan utan som en nyhetstråd oavsett nyhetsvärde. Nyhetsvärdet i en video med en orkester eller David Pogues friarfilm kanske inte är så stort men ändå blev de i det närmaste förstasidesstoff i landet på andra sidan pölen

Jag får väl kolla om det finns nån videotråd, om inte så skapar jag en för jag lär dyka på fler...

  • Medlem
  • 2012-10-16 05:47

Känns ju inte sådär jättedramatiskt... men det är det kanske i Simrishamn.

Bil körde ner vägskylt - Simrishamn - Ystads Allehanda - Nyheter dygnet runt

Bevaka tråden