Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åfytusanjävlar! Stoppa pressarna!

Tråden skapades och har fått 392 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-13 11:54

Ibland blir det inte riktigt rätt.

  • Medlem
  • 2011-12-13 15:27
Ursprungligen av joakimo:

Ibland blir det inte riktigt rätt.
[ATTACH="CONFIG"]31394[/ATTACH]

Allvarligt talat, har de ingen redigerar som läser igenom innan artiklarna går i tryck?

  • Medlem
  • 2011-12-13 15:29

Det var en redigerare som satte rubriken.

  • Medlem
  • 2011-12-13 15:30

Och jag satte den här, i Sydsvenskan:

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-12-14 10:20

Eller gammalt skämt luktar ost

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-17 17:06

Glömde Apple bort denna sida?
https://appleid.apple.com/down/index.html

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-12-20 12:36

Långt ifrån lika ”cheesy”, men är ”O Fakta” eller ”0 Fakta” något en tidning bör ha i pränt?

Vad är gångfart? | Inrikes | SvD

  • Medlem
  • 2011-12-20 12:52

Eller när DN skrev om omläggningen av analen.

Ur dagens webbupplaga på sydsvenskan.se, apropå att en sovande julgransförsäljare rånades inatt:

"– Sådana här händelser är väldigt säsongsbetonade. På sommaren kan det vara jordgubbsförsäljare som drabbas, säger Cindy Schönström-Larsson på pollsen."

No shit, Sherlock! Skulle vilja se en julgransförsäljare med mycket kontanter på sig vid midsommar.

Senast redigerat 2011-12-23 10:04

Dagens höjdare... Fast den hör kanske inte hemma i denna tråd?

Apropå mayaindianernas kalender, existerar det en profetia eller inte? Eller orkade de bara inte fortsätta med sin kalender längre än 2012? Det betyder inte med automatik att de förutspår världens undergång

Ursprungligen av BlackSmp:

Apropå mayaindianernas kalender, existerar det en profetia eller inte? Eller orkade de bara inte fortsätta med sin kalender längre än 2012? Det betyder inte med automatik att de förutspår världens undergång

New Age-spekulationer.

Ursprungligen av keptang:

New Age-spekulationer.

Du verkar har rätt, jag googlade...

Citat:

Misinterpretation of the Mesoamerican Long Count calendar is the basis for a New Age belief that a cataclysm will take place on December 21, 2012. December 21, 2012 is simply the day that the calendar will go to the next b'ak'tun.

Sandra Noble, executive director of the Mesoamerican research organization FAMSI, notes that "for the ancient Maya, it was a huge celebration to make it to the end of a whole cycle". She considers the portrayal of December 2012 as a doomsday or cosmic-shift event to be "a complete fabrication and a chance for a lot of people to cash in."[23] The 2009 science fiction apocalyptic disaster film 2012 is based on this belief.

DN har lite svårt för att bestämma sig... 3x eller 3 dubbelt:)

Ursprungligen av BlackSmp:

DN har lite svårt för att bestämma sig... 3x eller 3 dubbelt:)[ATTACH="CONFIG"]31578[/ATTACH]

Vad slukar den, bananer?
Journalistik på hög nivå när det gäller blaskor och teknik som vanligt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-06 22:20

Ibland kan det vara skönt att bara få se något så alldagligt som en skitig kanin. Lite som tjejen som missat regnbågen under hela sitt liv.
tusentals döda är bra att vi hör om men blir det bara elände så skapar inte så mycket positivt.

Detta blir jag dock sur på. Notera att dom ringde och medelade detta. O:-)

Paret utan telefon i en månad - Nyheter - Senaste nytt | Expressen - Nyheter Sport Ekonomi Nöje

Jag brukar inte gilla de som håller på och anmärker på minsta lilla misstag i tidningar - det är inte alltid lätt att göra rätt men när det gäller att blanda ihop moment och ögonblick, så...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-01-07 11:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag brukar inte gilla de som håller på och anmärker på minsta lilla misstag i tidningar - det är inte alltid lätt att göra rätt men när det gäller att blanda ihop moment och ögonblick, så...
[ATTACH="CONFIG"]31588[/ATTACH]

Dom försöker travestera på Kodaks slogan Kodakgallery.com : Kodak Moment of the Month

Google translate, månne?

Det fattar jag. Men det heter ögonblick på svenska. Moment är något helt annat

  • Medlem
  • 2012-01-08 00:33
Ursprungligen av BlackSmp:

Det fattar jag. Men det heter ögonblick på svenska. Moment är något helt annat

Kom igen! Lite får man väl leka med associationerna... :)Jag fick skit en gång av en lektor som hörde av sig med ett långt brev när jag hade satt ihop H2O i en grafisk konstruktion som en illustration på en sektionsetta i Sydsvenskan eftersom jag inte hade gjort 2:an mindre än H resp O inte hade rätt proportioner eller placering på H, 2 resp O. Tortfigt att invänds mot slikt.

Och här är sidan:

Bättre så?

Ja, jag vet att hon heter så, men är det inte en väldigt rolig rubrik?

Pippa snabbare än kungen - Sverige - www.gp.se

En blivande klassiker? :)Fast om det bara är på nätupplagan räknas det väl inte riktigt? En riktig löpsedel ska det vara! Som den för många år sedan när en (mycket) avlägsen släkting till kungen råkade i klammeri med rättvisan:

KUNGEN
vägrade hjälpa
RATTFULL

  • Medlem
  • 2012-03-05 17:05

Påminner lite om

Har nog nämnt det förr, hade en löpsedel hängande på väggen i ungdomslyan

POLIS SLOG FRÄLSNINGSSOLDAT MED JÄRNSPETT

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-07 17:19

GävleDala fick avbryta för att någon besökt toaletten och försökt dölja dofterna.
Gävledala fick bryta sändningen - Falun - dt.se
<object width="416" height="258">

<embed src="http://svt.se/embededflash/2734491/play.swf" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="sameDomain" width="416" height="258"></object>

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-07 17:40

Värre med denna klassikern

Det värsta med den är att bruden är sjukt söt också!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-07 21:08

Jävligt klockrent klipp. Det är inte mycket som kan slå det. Men gammalt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-09 11:59

Att det finns Fungi och annat grönt att införskaffa online har jag förstått, men äpplen?
Eller laddar Berit ner sjörövarfiler till Farmville?

Länk: DN.se

Bevaka tråden