Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur avaktivera alla ljud/vibrationer i Iphone? (ringsignal, vibrator, alarm, påminnelse)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det nån enkel inställning som avaktiverar alla ljud och vibrationer som Iphonen ger ifrån sig? Jag vill alltså inte heller störas av alarm eller påminnelseljud. Alarmet spelar ju trots att telefonen är satt i mute-läge.

Jag talar om en ljudprofil som kan användas vid t.ex. viktiga möten och biobesök när man vill se vem som ringt under tiden och därför inte vill stänga av telefonen helt.

Nej, det finns tyvärr inte utan att du jailbreakar.

Ajdå. Hur gör ni när ni går på bio? Stänger av Iphonen helt?

Flightmode.

Möten, sätt den på vibro, lägg den i väskan.

Varför kan inte det funka?

Snor en gammal tråd, är det någon som vet varför min iPhone 6 vibrerar till 21:00 varje kväll? Inget jag minns att jag aktiverat.

Ursprungligen av Chaosstar:

Snor en gammal tråd, är det någon som vet varför min iPhone 6 vibrerar till 21:00 varje kväll? Inget jag minns att jag aktiverat.

Omöjligt att svara på vad du har gjort med din telefon
Men har du kollat så du inte har någon påminnelse aktiverad?

Ursprungligen av Megolon:

Omöjligt att svara på vad du har gjort med din telefon
Men har du kollat så du inte har någon påminnelse aktiverad?

Ja jag har typ testat allt jag kan komma på.
Stängt alla program, kolla påminnelser osv osv.
Det är liksom inte en vanlig burr heller som då man sätter i laddaren eller får ett sms, utan ett kort, exakt 21:00 varje kväll.
Varit så sen jag köpte 6an, kanske till och med redan i 5an, men osäker där.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-03-21 23:49
Ursprungligen av Chaosstar:

Det är liksom inte en vanlig burr heller som då man sätter i laddaren eller får ett sms, utan ett kort, exakt 21:00 varje kväll.

Jag hade nån app för Instagram med nån slags notiser när jag prenumererade på hasttaggar, den gjorde precis sådär, plingade till vid ganska exakt 21 om det fanns nya bilder med rätt tag, och sen inget mer. Ingen notis på ikonen eller i notiscenter. Vad den heter minns jag inte men det tog ett bra tag innan jag begrep vad som hände.

Har inget med Instagram (tror jag) får börja App-söka det här extra noggrant.

1
Bevaka tråden