Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-20 12:21

Försökte hitta någon tråd där det fanns tips på bra tv-serier som går som folk tittar på men hittade inget, dock en tråd om tecknade serier. Så jag tänkte "why not" en sådan tråd då jag följer ganska många serier och tycker det är ett trevligt tidsfördriv som komplement till filmer.

Listar några serier jag följer:

The Walking Dead: Zombieserie som håller mycket hög klass i mina ögon, första säsongen är nyligen avslutad i USA och det är klart för en 2:a.

Jericho: En nedlagd serie som handlar om hur USA ser ut efter ett kärnvapenanfall. Mycket sevärd.

Two and a half men: Behövs nog inte säga mer om Charlie Sheens succéserie.

Big Bang Theory: Lättsam komedi om 4 nördar och en snygg granntjej

Chuck: En datornörd blir agent i denna komediserie som visar blandad kvailite, men ganska underhållande.

Life: Tyvärr en nerlagd serie om en polis som suttit i fängelse för att mördat sin familj, oskyldigt dömd som han var frisläpps han med en stor kompensation för felaktigt blivit dömd. En konspiration som finns med under hela serien men utspelar sig främst då han går tillbaka som polis och på ett komiskt sätt rederut brott med en mycket "Zhen"-attityd.

Fringe: Arkiv-X inspirerad serie med skön spänning och skruvade saker som händer.

Real Timw With Bill Maher: Sagolik "nyhetsserie" med amerikakritiske Bill Maher. Komik på hög nivå.

The daily Show with John Stewart/ the Colbet Report: Två komiska nyhetsprogram med liknande karaktär.

One Tree Hill: Underhållande "Highschool"-serie, lite chickflickaktigt, but me like;)

Desperate Housewives: Klart underhållande, de flesta vet nog vad den handlar om.

Royal Paines: En serie som handlar om två bröder som av en händelse hamnar i The Hamptons och de startar ett företag som privatläkare för de rika, drama komedi.

How i met your mother: Bra serie som har lite blandad kvalité nu på slutet.

Scrubs: O vad den serien tappade sista säsongen.

Brothers and Sisters: Underhållande serie om en familj där det alltid händer något. Drama.

Modern Family: Hysterisk rolig komediserie om en familj med ingift släkt, roligt upplägg, lite dokumentäraktigt.

Cougar Town: Som ovanstående, hysteriskt rolig.

Slutligen Criminal Minds: Den absolut bästa av alla "lösa mord"-serier i mina ögon. Följ med Behavioural Analyst Unit (BAU) de de löser fall med att analysera beteenden och mönster!

Det är de flesta (inte alla) serier jag följer just nu och ett par som gått ur tiden. Har ni några funderingar mer på innehåll och så är det bara att fråga

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-12-20 12:57

Gillar "Big Bang Theory" (och ser en del annat som du listar).
Kan inte säga nog gott om "Mad Men" om man gillar lugnt tempo och coola miljöer+personer, i klass med "Sopranos" ... say no more.
En komediserie som inte visats nog i Sverige (gick ett tag på TV4) är "30 Rock" -- hysteriskt bra.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-20 13:04

30 Rock följde jag ett tag men kom till ett läge där jag var tvungen att prioritera bort nån serie pga mångden. Men som du säger, den är riktigt rolig, skönt med korta avsnitt ibland också.

Sit-coms går för det mesta bort för min del. Drama-serier likaså, mest tittar jag på sci-fi.

Walking dead, the
Fringe
Big bang theory, the
How I met your mother
Firefly (nedlagd)
Battlestar Galactica (avslutad)
Stargate SG-1 (avslutad)
Stargate: Atlantis (avslutad, löjlig serie som jag såg bara för att det var Stargate...)
Stargate Universe
Lost room, the (avslutad)
V (2009)
My name is Earl (avslutad)
Eureka!
Warehouse 13
Breaking bad
Weeds
IT crowd, the

Rekommenderar alla utom Stargate Atlantis.

De jag följer är:

Dexter
Californication
Nurse Jackie
Breaking Bad

Har alla avsnitt av Stargate SG-1 & Atlantis inspelade. Ser fn om dem för n'te gången o försöker se dem i korrekt ordning(har man sett båda serierna några gånger så vet man vart det är dax att skifta)

Jag gillar båda men SG-U däremot har jag inte lärt mig tycka om än.

Annars är det följande som gäller;

CSI
CSI-NY
CSI-Miami
NCIS(spridda avsnitt)
Bones(-"-)
Criminal Minds(-"-)
2 1/2 män(-"-)

Desperate housewifes hoppade jag av när de under ett säsongsskifte hoppade fram tio år
MASH(har tre säsonger på dvd, går nattetid på tv så det blir bara ibland men det är en klassiker

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-25 19:37

Kollar en hel del på serier. Här är några avslutade alla borde se. Brukar alltid ha en avslutad serie som jag ser på mellan det som går just nu, skönt också att veta att det (oftast) finns ett ordentligt slut. Slökollar i princip aldrig på TV (senast var nog OS i Peking ), utan de "tv-timmar" som finns över i schemat dedikeras till serier.

24
Battlestar Galactica
Coupling
Dark Angel
Deadwood
Lost
Rome
Six Feet Under
The Shield
The Sopranos
The West Wing
The Wire
X-Files
Veronica Mars

Här är några av dom som jag följer just nu, eller tagit en paus i, eller som har tagit en paus. Alla riktigt bra serier:
30 Rock
Arrested Development
Carnival
Dexter
Doctor Who (senaste från BBC)
Firefly
Fringe
John Adams
Mad Men
My Name Is Earl
Oz
Riket
Sleeper Cell
True Blood

Åh, trevligt med lite tips! Jag kan åtminstone komplettera med de här:

United States of Tara - sticker definitivt ut från mängden, och såväl manuset som skådespelarinsatserna är verkligen något i hästväg.

Dirt (nedlagd). Dramaserie med Courtney Cox som samvetslös tabloidredaktör, börjar glättigt men blir ganska obehaglig några avsnitt in.

The Catherine Tate Show

Frasier, lika bra nu som då

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-25 20:49
Ursprungligen av Samuel K:

Åh, trevligt med lite tips! Jag kan åtminstone komplettera med de här:

United States of Tara - sticker definitivt ut från mängden, och såväl manuset som skådespelarinsatserna är verkligen något i hästväg.

Dirt (nedlagd). Dramaserie med Courtney Cox som samvetslös tabloidredaktör, börjar glättigt men blir ganska obehaglig några avsnitt in.

The Catherine Tate Show

Frasier, lika bra nu som då

Dirt var en mörk serie det, oväntat men bra!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-12-26 10:22

Dexter
How I Met Your Mother
Seinfeld
Scrubs
...är de serier jag följer, men snart har jag sett alla avsnitt så jag får leta fram något mer att kolla på

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-26 10:40
Ursprungligen av ledin:

Dexter
How I Met Your Mother
Seinfeld
Scrubs
...är de serier jag följer, men snart har jag sett alla avsnitt så jag får leta fram något mer att kolla på

Rekommenderar Cougar Town och Modern Family om du vill ha lättsamma serier. Fringe för lite spänning.

Ursprungligen av livi:

Rekommenderar Cougar Town och Modern Family om du vill ha lättsamma serier. Fringe för lite spänning.

Modern Family är ett måste. Stor fest varje vecka då det nya avsnittet kommer!

Phil rules!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-25 21:15

Tips på TV-serier

TV-serier är underhållande att se på och utbudet av dem är stort. Därför tyckte jag att vi kunde tipsa varandra om serierna som vi gillar och som kanske inte alla känner till.

Här kommer ett par tips av mig:
Louie (TV Series 2010) - IMDb En komediserie med standupkomikern Louis C.K, mixad sitcom och standup.
Bored to Death (TV Series 2009) - IMDb Handlar om en författare som börjar jobba som privatdetektiv efter att hans flickvän lämnat han på grund av sitt drickande. HBO-produktion.

Grimm - NBC Official Site Ytterligare en tv-serie om övernaturliga varelser som kan rekommenderas.
Homeland original series only on Showtime: Watch videos, Download Mobile Apps, Games, More En soldat som kommer hem efter att ha saknats i Irak i 8 år. Fått ett antal rubriker. Grundar sig på en motsvarande israelisk serie som SHO har valt att "amerikanisera".

Rekommenderar precis som joakimo Bored To Death, en mycket underhållande serie, precis i min stil,

I övrigt följer jag Dexter, Californication och Nurse Jackie​, men de är väl knappast helt okända...

Senast redigerat 2011-11-26 11:08

Slog ihop två trådar om samma sak.

/Mod

Dead like Me VAR en bra eerie, kanadensisk om en tjej som var död...

Annars nuförtiden; Downton Abbey, jisses vilken känsla.....

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-27 08:45

Hänger med lite till och från just nu:

Broadwalk Empire
Downton Abbey
From Lark Rise To Candleford

Följde Treme lite mera slaviskt fram till sista avsnittet, första säsongen i SVT.

När jag hade bättre ekonomi plöjde jag endel DVD-boxar, bl.a. hela 24, Rome, Battlestar Galactica, alla mycket bra. The Wire är TV-historiens bästa serie. Det är fara för att jag ser om den gång efter gång, snarare än börjar på något nytt...

Funderar på att se Deadwood.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-11-27 10:26

Har precis sett sista delen av Treme, mycket bra, men tror inte den passar alla.
The Wire är fantastisk (och jag gillar inte ens kriminalserier!), men jag har bara sett säsong 1 + 2, ser fram emot att skaffa 3-5.

De som inte följer bör omedelbart se ikapp och börja följa Homeland! Sjukt spännande och dramatisk serie.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-27 13:34

Jag är en riktig seriemänniska så listan kan göras lång, men sorterar ut det 10 bästa helt enkelt.

Band of Brothers
Serie på 10 avsnitt som utspelar sig under andra världskriget, producerad av Steven Spielberg och Tom Hanks.
Bland dom bästa serierna någonsin. nuff said.
Trailer

Breaking Bad
Handlar om Walter som är kemilärare på högstadiet. När han blir diagnostiserad men lungcancer bestämmer han sig för att börja koka metamfetamin tillsammans med en tidigare elev för att lämna ett kapital efter sig till familjen.
Snyggt filmad och bra story.
Trailer

Dexter
Handlar om dexter som är blodanalytiker för Miami Metro Police Department. Genom jobbet stöter han på många mördare som han sedan söker upp och dödar. Allt enligt hans fars kodex.
Skön drama/thriller serie med grymt bra karaktärer.
Trailer

Entourage
I denna serie får man följer skådespelaren Vincent Chase och hans entourage i deras "extraordinära" liv.
Otroligt bra och lättsam serie i 30min format.
Trailer

Homeland
Handlar om militären Brody som kommer tillbaka från iraq efter att ha varit försvunnen i 8 år. Misstänks då för att vara en terrorist som planerar en attack mot usa.
Första säsongen är inte klar än men än så länge håller serien hög standrad.
Trailer

How to make it in america
Handlar om Ben och Cam som försöker nå framgång på New Yorks modescen.
Samma lättsamhet som i Entourage samt otroligt snyggt intro.
Trailer

Its always sunny in Philadelphia
Handlar om 4 (5) personer som driver en bar i phily.
genialisk komediserie med rätt sjuk humor.
Trailer

Nip/Tuck
Handlar om Sean och Christian som är plastikkirurger. Sean sätter på brudar medan Christian försöker hålla ihop sin familj.
Intressant och bra plot, dock bara bra dom första 2 säsongerna.
Trailer

Suits
Handlar om Mike Ross som har ett otroligt fotografiskt minne som på ett bananskal blir en av New Yorks bästa advokaters assistent.
Lite mad man känsla på denna serie, vet dock inte varför.
Trailer

Workaholics
Handlar om 3 killar som bor i samma hus och fortfarande lever som om dom gick i collage. I själva verket jobbar dom som telefonförsäljare men försöker göra livet så roligt som det går ändå.
Om man sett The league kommer denna serie gillas. Otroligt bra humor.
Trailer

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-11-27 21:28
Ursprungligen av bERNA.:

Breaking Bad
Handlar om Walter som är kemilärare på högstadiet. När han blir diagnostiserad men lungcancer bestämmer han sig för att börja koka metamfetamin tillsammans med en tidigare elev för att lämna ett kapital efter sig till familjen.
Snyggt filmad och bra story.
Trailer

Entourage
I denna serie får man följer skådespelaren Vincent Chase och hans entourage i deras "extraordinära" liv.
Otroligt bra och lättsam serie i 30min format.
Trailer

Breaking Bad är verkligen fantastisk, jag tappade dock "kontakten" med serien en bit in i säsong 2.
Fantastiskt bra story och skådespelare.

Håller även med om Entourage; lättsamt men bra!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-27 14:20

Jag kan tipsa om att Homeland går på SVT 1 för tillfället och avsnitten finns tillgängliga på SVT Play.
Homeland | SVT Play

Följer egentligen bara en TV-serie, och det är The Walking Dead, fruktansvärt bra.

Breaking Bad följde jag innan, men tappade intresset någon gång under säsong två. Tyckte den blev lite trist...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-28 00:23
Ursprungligen av Capeman:

Breaking Bad följde jag innan, men tappade intresset någon gång under säsong två. Tyckte den blev lite trist...

Ursprungligen av hego99:

Breaking Bad är verkligen fantastisk, jag tappade dock "kontakten" med serien en bit in i säsong 2.
Fantastiskt bra story och skådespelare.

Kan faktiskt hålla med lite om s2, s3 blev lite bättre. Men s4 är helt sjukt bra, precis lika bar som s1. Om inte lite bättre.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-11-28 13:44
Ursprungligen av bERNA.:

Kan faktiskt hålla med lite om s2, s3 blev lite bättre. Men s4 är helt sjukt bra, precis lika bar som s1. Om inte lite bättre.

Har precis köpt S1 billigt, intressant att vi tyckte ung. samma om S2, nu måste jag ge serien en ny chans och se hela S2, S3 och S4... det blir dyrt det här

Bron, SVT-play eller piratbukten. Svinbra Svensk-Dansk produktion med Kim Bodnia!

Ursprungligen av PeeMaN:

Bron, SVT-play eller piratbukten. Svinbra Svensk-Dansk produktion med Kim Bodnia!

Jag gillar i normala fall sällan svensk TV, men den serien var faktiskt årets överraskning. Mycket bra.

Bevaka tråden