Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstig grafik på vissa sidor i Safari

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-11-04 10:57

Ännu en ny mac användare har sällat sig till skalan

Detta betyder ju att man mer eller mindre är tillbaka på scratch, framför allt när det dyker upp problem...

Mitt första problem som har dykt upp är följande: När jag surfar på vissa sidor så grötar safari till grafiken något våldsamt. Det är bara i browserfönstret så det är inget hårdvarufel. Men vad och varför och hur gör man för att åtgärda felet???

Bifogar en dump... (i detta fallet från mafia wars på fb...^^)

Tacksam för hjälp.

Jag antar du har provat reboot?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-11-04 11:19

Om du menar reboot som i att bara starta om datorn, så ja, det har jag. Detta kommer hela tiden...
Det lustiga är att jag på denna sidan kan få bort det bara genom att scrolla. På andra sidor sitter det fast...:(

Testa ominstallera Flash (uppdatera till senaste versionen):
Adobe Flash Player - Downloads

Jag gissar att felet endast uppenbarar sig på Flashsidor?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-11-04 12:04

Jag har uppdaterat till den senaste flashen, problemet kvarstår tyvärr ändå. Men det är mkt möjligt att det är flashrelaterat...
Men hur löser jag det???

Ingen annan som råkat ut för samma sak?

Min macbook är precis nyinköpt med i5 processor och hela köret...

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-11-04 12:22

Jag råkade faktiskt ut för samma sak idag, på gigaset.com (använd dropdown-listan) och med Chrome på OSX. Löste inte problemet då det kändes väldigt tillfälligt.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-11-04 15:32

Hmm inte särskilt tillfälligt hos mig tyvärr. Det kommer hela tiden oavsett om jag just slagit på macen eller om den har varit på i timmar...

Ursprungligen av Stefoooo:

...Det kommer hela tiden...

Var uppstår felet:

- Är det så att vissa sidor som du besöker fungerar alltid, och vissa sidor blir alltid fel?

- Eller är det mer slumpmässigt vilka sidor det gäller?

Har du kollat vad som står i Systemmeddelanden? Det kanske kan ge en fingervisning eller i alla fall något att googla på.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-11-05 22:32

Mafia wars på facebook och Gina Tricot är två sidor som det händer på...

systemmeddelanden ger ingen felkodsregistrering för fenomenet.

Tacksam för hjälp.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-10 09:33

Har du en mac mini eller macbook?

Det där är ett rätt vanligt fel som uppstår när det blir ont om grafikminne eller grafikprocessorn blir varm. Det hände mig rätt ofta på min första mini, du kommer eventuellt att se det även i OSX, om du öppnar finder med en mapp som har en massa bilder och kör coverflow exempelvis.

Har du sett till så din dator har bra ventilation? Dvs. den inte är instängd i en låda/hörn/skrubb?

Har du kört programuppdateraren så du fått alla patchar? Kan vara en bugg i drivrutinen till grafikkortet (apple uppdaterar dom med jäma mellanrum, framförallt på nyare datorer)

1
Bevaka tråden