Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kopierar man en DVD?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som ny Mac användare så undrar jag hur man kopierar en dvd ?

/Göran

1. Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat. Jag har nu brutit ut ditt inlägg till en egen tråd. (Du hade lagt ditt inlägg i den här tråden).

2. Lämna så mycket information som möjligt när du ställer en fråga. Väldigt vaga frågor är svåra att svara på. Så berätta lite mer om vad du vill göra. Du kan ju t.ex berätta om det handlar om en kopieringsskyddad regionskodad köpfilm, eller om det är något annat. Lite allmän bakgrundsinformation är också bra, t.ex vilken Mac-modell du har, och vilken version av OS X du kör. Svaren på din fråga kan ju variera en aning om det handlar om en gammal Mac med 10.4.11, eller en ny Mac med 10.6.4, t.ex.

/Mod

Ok tack det är även ny här så har ingen koll på hur det funkar !

Hur man kopierar en DVD

Jag har skulle vilja kopiera en dvd av en film som jag filmade på ett bröllop ! DVD är en TDK 1-16x speed 4,7 gb ! Det finns något sätt i Imac att göra detta men jag kommer inte ihåg hur ? Är det någon som har koll på detta ?

MVh Göran

Eftersom det är en DVD du skapat, så har den rimligtvis inget kopieringsskydd. Du kan använda Skivverktyg (ligger i undermappen Verktygsprogram i Programmappen).

Steg-för-steg-beskrivning: Apple Support: Hur du kopierar tidigare brända DVD-R-videoskivor

Senast redigerat 2010-10-31 12:23
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-10-31 12:11

Här har du ett gratisalternativ som fungerar utmärkt.

  • Medlem
  • 2010-11-13 12:07

Vill du göra det mycket enkelt för dig så skaffar du programmet Simply Burns, som använder sig av befintlig brännarfunktionalitet i MacOS X, men ger det ett enklare interface. Programmet hittar du här: Project SimplyBurns :: Home

1
Bevaka tråden