Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Windows 7 i USA?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-14 09:43

Tänkte eventuellt köpa nya Mac i NyC i november, men även Windows 7. Hur funkar det i Sverige sen, tan problem?

Det ska inte vara några problem.

Men tänk på att om du vill köra Windows på svenska så måste du köpa Windows 7 Ultimate.

Ultimate-versionen är "flerspråkig", på samma sätt som OS X.

De andra Windows-versionerna är bara "enspråkiga", och då lär det ju bli engelska om du köper i USA.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-14 10:08

Om man har lite windows skills så går det alldeles utmärkt att installera languagepack även på Professional

Ser dock ingen större idé att köpa programvara i USA. Så stor skillnad tror jag inte det är i pris?

Ursprungligen av studiox:

Ser dock ingen större idé att köpa programvara i USA. Så stor skillnad tror jag inte det är i pris?

Håller med. Ingen större idé. På Windows blir det inga större besparingar.

Jag sökte lite på Win 7 Ultimate nu, och hittade USA-priser på mellan 269 och 319 dollar. Sedan tillkommer ca 6-8% sales tax på det. Och sedan svensk moms på det när man för in varan i Sverige. Då blir det nästan en förlust, för den går att köpa för ca 2600 i Sverige. Visst, om man smugglar, och hoppar över den svenska momsen, så blir det kanske lite billigare att köpa i USA.

På de billigare Windows-versionerna blir det förmodligen ännu mindre skillnader.

Men Adobe-program är däremot betydligt billigare i USA, så där kan det löna sig. Men det är ett ämne för en annan tråd.

1
Bevaka tråden