Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Transmission tar lång tid att avsluta

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-13 12:26

Diskussionen har tagits upp förr men i och med att den tråden har blivit låst av Mod så måste jag lägga in det som en ny diskussion.

Kör Transmission med nyaste uppdateringen och jag upplever att det ibland kan ta flera minuter för programmet att stängas av då man avslutat det. I vissa fall går det så lång tid att jag tvingas tvångsavsluta programmet vilket jag försöker undvika.

Är det andra som upplever samma problem och vad kan det bero på? Hur kommer man runt problemet?

Det tar lång tid att stänga Transmission, men till slut slocknar det så det är inget fel egentligen.

Jag tror den allokerar hårddiskutrymme för de filer man laddar ner redan innan själva datan har kommit in, och när du stänger av programmet rensar den ut oanvänt utrymme.

Som marcushedenstrom säger, helt normalt. Så har Transmission fungerat länge.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-13 13:36

Har för mig att det även har med att det disconnectar från vad den nu connectar med. Rätta mig gärna...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-13 14:28

Tack för de snabba svaren.
Jag misstänkte att det var så det gick till. Men betyder det också att ju fler filer man har i listan samt hur stora de är även det påverkar hur lång tid det tar för programmet att avsluta?

Ja.

Och tvångsavslutar man så tar det bara igen det när man startar nästa gång. För då skall det gå igenom det hittills nedladdade och det tar dubbel tid

1
Bevaka tråden