Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur konvertera ljudfiler skapade med clixsound?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-10-12 17:30

Jag hittade några gamla inspelningar på en CD från 90-talet. Dom är skapade i clixsounds i ett format som inte jag har något program nu för att kunna spela upp. Någon som har något bra förslag på hur jag skall kunna lyssna och spara om dom? Har provat QT, VLC, Garageband, iTunes.

Ovanstående inlägg har brutits ut från en annan tråd. Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat.

/Mod

Hittar en del som säger att Audion skall kunna spela det formatet iaf.

Möjligen då om Audion kan spela upp det och du kan "sno" ljudet med Audio Hijack pro ?

Audion 3 - Download Audion

(Det är gratis, de har lagt ner och hänvisar till att programmet numera är helt gratis och det enda man behöver göra är att rega det med det serienummer de tillhandahåller)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-10-12 19:08

Tyvärr kunde Audion inte spela upp filen.

Clixsounds.com går till ngn parkerad skitsida.

Det finns en länk för Clixsound Audio Agent på cnet, men det verkar vara rätt så mögigt underhåll där.
En klick på Download leder till skitsidan ovan...

Try it yourself
Clixsounds Agent Audio for Mac - Free software downloads and software reviews - CNET Download.com

"Download link is not working" från andra nedladdningssidor.

Audacity är ett free-projekt som är grymt kompetent. Lite som GIMP fast för ljud.
Osäker på om man måste installera ngt "soundlib" innan för att få ALLA konverteringsfunktioner, men det är väl bara läsa på lite här

Audacity: Free Audio Editor and Recorder

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-10-13 07:32

Inte audacity heller, får nog ta fram en gammal OS9-maskin.

Har du en sån så får det väl bli den vägen.

Hör av dig hur det går.

1
Bevaka tråden