Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glömmer alltid bort mina lurar

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är ni kloka nånstans eller?

Ni låter hellre ett par tusen ligga i lådan än att skicka av det.
Nån gång har du väl en timme över som inte kan faktureras och ta då tillfället i akt.

Ta ett foto, lägg upp en auktion på tradera och sedan bara vänta.

Lägg ut med lågt pris, skriv annonsen så du slipper en massa frågor, enbart kontakt med mail etc.
man kan ju sålla bort dumhuven rätt bra.

För pengarna man får in köper man ngn "göttegrej" som är fullständigt onödigt, men som man ändå är sugen på. Ett fisheye till kameran? Bju frun på en resa. Gör ngn glad.

Att se er skriva att ni banne mig inte har tid öht för att ni fakturerar 1000:-/timman gör mig ledsen.
Jag har 8600:- i månaden på mitt jävla studielån att ta mig fram på och ni verkar vara typerna som inte ens skulle sträcka er efter en tjuga om den låg på backen.

Studiox, är det så jobbigt så lägg alltihop i en låda.
Sätt en adresslapp på med mitt namn och adress. Jag skickar gladeligen en summa motsvarande frakten. Sedan skall jag på min tid, som inte är värd ngt, lägga upp dem på lämligt internetforum och pengarna skall gå till min iPadfond.

Varenda månad jag tror mig få 500:- över att lägga i en hög händer ngt som raserar högen. sist beövdes ca 8000:- till bildelar. Sånt piggar upp.

Tur man inte är det minsta bitter, det kunde ju bli jobbigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-07 12:39
Ursprungligen av Goflorp:

Är ni kloka nånstans eller?

Ni låter hellre ett par tusen ligga i lådan än att skicka av det.
Nån gång har du väl en timme över som inte kan faktureras och ta då tillfället i akt.

Du har så rätt. Beställde just ett paket från envirofone till in gamla 2G. 947:- vill de ge för den och det är ju inte så illa för ca 30 minuters arbete

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-28 10:03
Ursprungligen av rhesus:

Du har så rätt. Beställde just ett paket från envirofone till in gamla 2G. 947:- vill de ge för den och det är ju inte så illa för ca 30 minuters arbete

Nu har jag fått pengarna. Jag begriper faktiskt inte hur de kan betala nästan 1000:- för en 2G med halvkasst batteri, repig och bucklig baksida samt spräckt högtalare. Är det pengatvätt inblandat?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-10-07 11:33

Om jag nu skulle sätta ut en annons. Hur mycket ska jag begära för min iPhone 3GS 16GB för att slippa brevvänner och dumhuvuden?

Ursprungligen av Mija:

Om jag nu skulle sätta ut en annons. Hur mycket ska jag begära för min iPhone 3GS 16GB för att slippa brevvänner och dumhuvuden?

Du får mellan 3-4000 på tradera! Vän till mig sålde precis sin otroligt slitna över 1 år gamla 3GS för 3800 på tradera!

För 1000,- hjälper jag dig direkt..

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-10-07 12:44

En sak jag inte nämnt.

Skänka till 2nd hand.

Jag fyllde två kassar med dvd-filmer jag sett en gång och inte mer och skänkte dem till Saronkyrkans Second hand. Har även skänkt fullt fungerande lamparmaturer och liknande.

Jag vet dock inte hur vanligt det är att de får in mobiltelefoner. Skall fundera på det nästa gång.

  • Medlem
  • 2010-10-10 20:50

Tråden har blivit anmäld som varande alltförofftopic. Eftersom den ligger i 99Loungen må det vara hänt så länge det inte går helt över styr.
Men stygg får man inte vara ens i 99Loungen.
Admin

Börjar nu inse att det kanske är bättre att låta lurarna ligga i en låda alternativt slänga dem på tippen. Har en iPhone 3GS som jag nu lagt timmar på för att få den till att aktiveras, men kommer ingenstans.

Min son använder en gammal SonyEricsson T68 som jag hittade på soptippen, fungerar 100% att RINGA med, aldrig ett enda problem, batteriet var t.o.m. shysst.

Alla dessa iPhones kommer att bli värdelösa inom en mycket kort tid, och då menar jag inte ekonomiskt utan funktionsmässigt.

LCR

Ursprungligen av LCR:

Börjar nu inse att det kanske är bättre att låta lurarna ligga i en låda alternativt slänga dem på tippen. Har en iPhone 3GS som jag nu lagt timmar på för att få den till att aktiveras, men kommer ingenstans.

Släng den inte!! Skicka den till mig istället.

Ursprungligen av Papperskatt:

Släng den inte!! Skicka den till mig istället.

Jag har precis bytt till mej den mot en Mac, jag kommer inte att slänga den. Jag ska fixa problemet och troligtvis sälja den!

Jag menade lite mer generellt.

Hur länge kommer Apple att låta folk aktivera sina iPhones av äldre modell ?...

Allt som behövs är ett stort tekniskt fel, policy byte eller något så kan man inte använda dem.

LCR

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-28 14:25

Jo visst går det att få ut lite mer men då måste jag svara på idiotiska frågor samt ta emot klagomål efteråt när de upptäcker att batteriet är halvkasst, senaste iOS inte går att installera, högtalaren är sprucken och att det låter som att man stoppar huvudet i en burk när man talar i den

947:- "no questions asked" tycker jag var en bra deal. Jag hade inte gett 250:- för min telefon själv.

Ursprungligen av rhesus:

Jo visst går det att få ut lite mer men då måste jag svara på idiotiska frågor samt ta emot klagomål efteråt när de upptäcker att batteriet är halvkasst, senaste iOS inte går att installera, högtalaren är sprucken och att det låter som att man stoppar huvudet i en burk när man talar i den.

Då gör man vad alla ansvarsfulla säljare gör, man säger det i annonsen/auktionsbeskrivningen INNAN köparen köper.

Jag har sålt en massa skrot (dock ej skräp) på Tradera, mycket som haft olika fel av diverse slag och aldrig fått vare sej klagomål eller dåliga omdömen. Köparen har alltid vetat vad det är de köpt.

LCR

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-28 14:36
Ursprungligen av LCR:

Då gör man vad alla ansvarsfulla säljare gör, man säger det i annonsen/auktionsbeskrivningen INNAN köparen köper.

Jag har sålt en massa skrot (dock ej skräp) på Tradera, mycket som haft olika fel av diverse slag och aldrig fått vare sej klagomål eller dåliga omdömen. Köparen har alltid vetat vad det är de köpt.

LCR

Även jag har sålt mycket grejer på tradera utan bekymmer men i fallet med min 3 år gamla 2G så hade jag inte samvete att sälja den till en privatperson oavsett om beskrivningen är korrekt eller inte, den var knappt användbar.

Ursprungligen av rhesus:

Även jag har sålt mycket grejer på tradera utan bekymmer men i fallet med min 3 år gamla 2G så hade jag inte samvete att sälja den till en privatperson oavsett om beskrivningen är korrekt eller inte, den var knappt användbar.

Jag har sålt helt oanvändbara Nokia telefoner till folk som blivit nöjda...

LCR

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-28 14:40
Ursprungligen av LCR:

Jag har sålt helt oanvändbara Nokia telefoner till folk som blivit nöjda...

LCR

Ditt samvete kanske är rymligare än mitt

Ursprungligen av rhesus:

Ditt samvete kanske är rymligare än mitt

Varför skulle det vara något fel på mitt samvete?!

Jag säljer en sak där jag beskriver precis allting, alla fel, vad som ingår o.s.v. Köparen köper och vet vad han/hon får och är därmed nöjd med köpet. Vad är det i denna transaktion som gör att jag ska få dåligt samvete?

I de flesta fall är det någon som sitter och mekar med telefoner som köper sånt, behöver del X och Y och genom att köpa min kassa telefon fixa en annan.

Killen på bilskroten kanske borde ha dåligt samvete, hans bilar är ju... trasiga!

Det finns vitt skilda världar vad gäller sånt här, en där folk inte tar i annat än splitter nytt, glansigt och plastigt, sedan finns det folk som fixar sånt som inte är 100%.

LCR

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-28 15:11
Ursprungligen av LCR:

Varför skulle det vara något fel på mitt samvete?!

Jag säljer en sak där jag beskriver precis allting, alla fel, vad som ingår o.s.v. Köparen köper och vet vad han/hon får och är därmed nöjd med köpet. Vad är det i denna transaktion som gör att jag ska få dåligt samvete?

I de flesta fall är det någon som sitter och mekar med telefoner som köper sånt, behöver del X och Y och genom att köpa min kassa telefon fixa en annan.

Killen på bilskroten kanske borde ha dåligt samvete, hans bilar är ju... trasiga!

Det finns vitt skilda världar vad gäller sånt här, en där folk inte tar i annat än splitter nytt, glansigt och plastigt, sedan finns det folk som fixar sånt som inte är 100%.

LCR

Lugn nu, det var ett skämt Det kanske inte framgick tydligt nog.

Ursprungligen av rhesus:

Lugn nu, det var ett skämt Det kanske inte framgick tydligt nog.

Inte riktigt, men jag har ofta samma problem med en del mina inlägg...

LCR

Bevaka tråden