Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pages - problem att klistra in text som innehåller länkar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag övergick från det väl inarbetade AppleWorks till Pages för ett tag sedan. Det funkar bättre och bättre.

Ett problem jag har är följande: Jag tar en text från exempelvis Wikipedia och klistrar in i ett Pagesdokument. Hyperlänkar kopieras som länkar (trots att jag försökt "kryssa ur" en ruta i "inställningar"). För att bli av med dessa länkar är min enklaste metod att kopiera texten klistra in den i ett AppleWorksdokument, kopiera och klistra in i mitt Pagesdokument.

Detta känns varken smidigt eller effektivt. Alla ni som är vana användare av Pages: hur gör jag detta enklast?

Lägg inte in flera helt olika frågor i samma tråd. Den andra frågan har nu brutits ut till en egen tråd:
http://www.99.se/apple-programvara/281122-hoegerstaelld-numrerad-lista-i-pages.html

Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. "Pages och Appleworks" säger ingenting om vad frågan egentligen gäller.

/Mod

1
Bevaka tråden