Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jämföra innehåll i mappar? Finns det en funktion i Finder för det?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-29 09:14

Jag har ofta behövt jämföra två mappar (som har likande information) för att redigera den ena och den andra. Ofta ska båda innehålla exakt samma filer. jag gör det manuellt o det är tradigt och opålitligt. Jag undrar om det finns ett annat sätt än att dra över allt och sen klicka bort fönstret "ersätt inte" om ni förstår vad jag menar.
Finns det en funktion i Finder för det? eller ett litet program?
tacksam för svar!

Bröt ut detta inlägg från en annan tråd. Lägg inte nya inlägg i trådar som handlar om något helt annat!

/Mod

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-09-29 11:55

Varför har du en (eller flera) mappar med samma information? Och dessutom behöver veta om du ska jobba i den ena eller andra mappen? För mig låter det som manuell fattigmans-versionshantering. Om så är fallet rekommenderar jag dig att omgående köra med vanlig versionshantering. Om inte annat så sover du bättre...

Berätta lite mer så kanske vi andra kan komma med något som passar. För annars säger jag Subversion, Git.

Nog tror jag att detta kan hända både den ena och andra ... i olika omfattning

Bland de tips jag fick i likande situation var bl a
Apple - Downloads - Development Tools - DeltaWalker

jag använde det inte utan körde Singular som det visade sig att jag hade en licens till
(man får dock göra 5 tester)
Emeraldion Lodge .o. Software .o. Singular

Om det handlar om innehåll från två olika datorer så är det Dropbox som du ska kika på. Slår det mesta.

1
Bevaka tråden