Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mus-pekare försvinner i Safari

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Har en MBP 17" uni från i våras, alla uppdateringar gjorda med SL.

Min mus försvinner i Safari, för att få tillbaka den måste jag dra musen upp till menyraden och klicka, då kommer den tillbaks.

Upplever att felet oftast hänt när jag dragit musen över flash material men nu händer det även på sidor som Facebook när jag inte drar musen över flash...

Vad kan jag göra? någon plist fil jag kan radera?

MVH W

Har du 5.0.2 av Safari? Har du 10.1 av Flash? Innan dessa uppgraderingar upplevde jag samma problem.

Mjukvarorna är av senaste version!

Tråkigt att behöva byta Webläsare, men nu sitter jag med Google Chrome istället och det fungerar, men vill ha ett fungerande Safari!

Det där felet har drabbat mig också. Verkar vara kopplat till Flash-banners i mitt fall. Det är dock lite oförutsägbart när det kommer hända dock, men oftast när jag klickar fram ett safari-fönster direkt från ett annat program.

  • Medlem
  • 2010-09-26 20:53

Det händer mig också. Har en helt ny Macbook Pro med senaste versionen av allt... attans irriterande när man måste fiska fram pekaren hela tiden men nu har jag slutat använda Safari och kör Firefox istället...

1
Bevaka tråden