Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ändra inställning för ljud ut och in

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ställde denna fråga i annat forum men fick inget svar - så jag provar här istället. Hoppas det är ok.

Jag har försökt installera ett par olika program för att rippa streamat ljud (Soundflower och Soundtap) - men får inte något av programmen att funka på grund av samma problem:
programmen kräver att man ställer om enhet för ljud ut (i Systeminställningar) till Soundflower respektive Soundtab - men programmen dyker inte upp som alternativ i listan på enheter för utljud.

Vad är felet? Programmen (knappast) eller datorn?
Missar jag någon inställning?

Datorn är en lite gammal men välmående Ibook G4.

Ursprungligen av mikael-jo:

Ställde denna fråga i annat forum men fick inget svar - så jag provar här istället. Hoppas det är ok.

Nej, det är inte ok. Korspostning (dvs samma inlägg i flera trådar) är inte tillåtet på forumet.

Om du hade raderat den gamla tråden först, innan du skapade en ny, så hade det kanske varit ok.

Jag har raderat den andra tråden nu, och har flyttat denna till ett mer passande forum.

/Mod

Vilken version av OSX kör du?

Är du säker på att du har rätt versioner av programmen, så att de funkar på den versionen av OSX?

Ursprungligen av mikael-jo:

Missar jag någon inställning?

Eftersom vi inte vet vilka inställningar du har gjort, så är det ganska svårt att svara på den frågan...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, det är inte ok.

Tusan, klantigt av mig. Ursäkta!:">

Ska försöka vara mer specifik. Varje gång jag startar SoundTap, börjar det installeras men misslyckas. Först visas ett meddelande som säger att drivrutiner installeras (se första bilden).

Sedan ett meddelande som säger att det misslyckades (andra bilden).

Inget av dessa meddelanden syntes när jag försökte använda Soundflower, men varken SoundTap eller Soundflower dyker upp som ut- eller in-enhet i ljudinställningarna (vilket de ju borde). (tredje bilden)

Jag har OSX 10.4.11.

Edit: Soundtap har bara en version som ska funka till osx10.4, Soundflower körde jag rätt version (tror den hette 1.4.3).

1
Bevaka tråden