Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av joakimo:

Jag såg att det fanns Pentax K-5 att köpa för 7290:–

Men ja, jösses vilka priser!

Men, om något år eller två när Pentax kommit med något nytt, kan ju Goflorp återigen sälja sin Nikonutrustning, köpa Pentax, bli nöjd och glad, och få pengar över i fickan! Vi får väl hålla utkik i gladtråden framöver...

Fan vad myggbett i asien kliar (förmodligen pga värmen/luftfuktigheten).. Mer Sketolene!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-04-28 18:22
Ursprungligen av keptang:

Fan vad myggbett i asien kliar (förmodligen pga värmen/luftfuktigheten).. Mer Sketolene!

Tell me about it. Jag försöker att få folk att stänga dörrar och dra för myggnät för fönstren efter klockan 17 då myggen börjar röra sig. Alla skiter i det. Mitt sovrum är antagligen det enda myggfria utrymmet här.

Ursprungligen av onnyt:

Tell me about it. Jag försöker att få folk att stänga dörrar och dra för myggnät för fönstren efter klockan 17 då myggen börjar röra sig. Alla skiter i det. Mitt sovrum är antagligen det enda myggfria utrymmet här.

Sen är det väl det faktum att asiatiska mygg flyger runt med en Hilti-borr i nyllet.

10-20:n nere i 3000 nu, orkar inte streta. ...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-05-02 14:51

Första arbetsdagen efter ett års tjänstledighet...inte kul alls...

Ursprungligen av lasselu:

Första arbetsdagen efter ett års tjänstledighet...inte kul alls...

Ogilla!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-02 15:36
Ursprungligen av lasselu:

Första arbetsdagen efter ett års tjänstledighet...inte kul alls...

Och på årets soligaste dag också. Du får ansöka om tidig semester så blir det lite ledigt igen

Snöfall... Det är maj nu, inte april...

Ursprungligen av BlackSmp:

Snöfall... Det är maj nu, inte april...

Lider med dig.

  • Medlem
  • 2012-05-06 17:04

Köpte i dag en usb-hubb till min MBA för att använda på resande fot. Köpte en Deltaco med transformator. Jag la ner nästan 2 timmar på att hämta skiten. När jag kom hem packade jag upp och kopplade in den. Det första som hände var att datorn betedde sig konstigt. Muspekaren frös och Lauchpad öppnades oförklarligt. Jag trodde jag hade överbelastat hubben, (en hårddiskk med dubbla USB och ett modem) och röck ut hårddisken helt och fortsatte med bara modemet. Men samma problem med oförklarliga fnysningar av systemet. Ett par minuter senare kände jag en frän lukt. Det var transformatorn som luktade skunk! Skiten hade brunnit upp efter 5 minuters användning!
Surt eftersom jag nu måste åka och bråka med de som säljer denna skit, och de timmarna jag lagt ner på denna skit är totalt bortkastat...
(Nej, tråden ligger inte i fel delforum. Jag önskar ingen support, utan vill endast spy ut min galla över denna skit!)

Ursprungligen av Dalle:

Köpte i dag en usb-hubb till min MBA för att använda på resande fot. Köpte en Deltaco med transformator. Jag la ner nästan 2 timmar på att hämta skiten. När jag kom hem packade jag upp och kopplade in den. Det första som hände var att datorn betedde sig konstigt. Muspekaren frös och Lauchpad öppnades oförklarligt. Jag trodde jag hade överbelastat hubben, (en hårddiskk med dubbla USB och ett modem) och röck ut hårddisken helt och fortsatte med bara modemet. Men samma problem med oförklarliga fnysningar av systemet. Ett par minuter senare kände jag en frän lukt. Det var transformatorn som luktade skunk! Skiten hade brunnit upp efter 5 minuters användning!
Surt eftersom jag nu måste åka och bråka med de som säljer denna skit, och de timmarna jag lagt ner på denna skit är totalt bortkastat...
(Nej, tråden ligger inte i fel delforum. Jag önskar ingen support, utan vill endast spy ut min galla över denna skit!)

You get what you pay for?

  • Medlem
  • 2012-05-06 17:12
Ursprungligen av keptang:

You get what you pay for?

Tyvärr finns det väl inga hubbar med direkt hög kvalitet.

  • Avstängd
  • 2012-05-07 22:15
Ursprungligen av Dalle:

Köpte i dag en usb-hubb till min MBA för att använda på resande fot. Köpte en Deltaco med transformator. Jag la ner nästan 2 timmar på att hämta skiten. När jag kom hem packade jag upp och kopplade in den. Det första som hände var att datorn betedde sig konstigt. Muspekaren frös och Lauchpad öppnades oförklarligt. Jag trodde jag hade överbelastat hubben, (en hårddiskk med dubbla USB och ett modem) och röck ut hårddisken helt och fortsatte med bara modemet. Men samma problem med oförklarliga fnysningar av systemet. Ett par minuter senare kände jag en frän lukt. Det var transformatorn som luktade skunk! Skiten hade brunnit upp efter 5 minuters användning!
Surt eftersom jag nu måste åka och bråka med de som säljer denna skit, och de timmarna jag lagt ner på denna skit är totalt bortkastat...
(Nej, tråden ligger inte i fel delforum. Jag önskar ingen support, utan vill endast spy ut min galla över denna skit!)

Har också en Deltaco, och den får också datorn att få fnatt så numer använder jag en moshi, den bästa jag haft...
Köpt från Kullander hör och häpna

Mac i Malm - Moshi iLynx 800 - FW/USB-hubb / Tillbehr / iMac / Datorer / Kullander Apple Premium Reseller

...funkar suveränt och utan strömagregat...

Hmmm... Min USB-hub med fyra portar och transformator för summa 18 spänn (ny i butik). Hur många år har jag haft den nu? Åtta?

  • Medlem
  • 2012-05-07 06:21

Dåliga billiga kina-transformatorer kan nog hända alla tekniska prylar. Men jag tar tillfället i akt att åter igen påminna alla hur otroligt värdelöst usb är!

Nån mer än jag som kommer o tänka på en replik från Iron Sky nu? *fnissar lite*

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-05-07 22:13
Ursprungligen av klarabara:

Nån mer än jag som kommer o tänka på en replik från Iron Sky nu? *fnissar lite*

Nej inte direkt. Men kan dra till med en från Armageddon: "American parts, Russian parts. THEY ARE ALL MADE IN TAIWAN!!" :>

Och fick igår höra av min fru att vår Peugeot 407SW har drabbats av något som jag förstår är ett typfel... En liten plastavskiljare går sönder under instrumentbrädan och helt plötsligt så blåser det bara varmluft på ena sidan medan den andra sidan fungerar som den ska.

Det tråkiga lär vara (jag har inte hunnit till verkstaden ännu) är att felet sitter långt inne under instrumentpanelen och kostar kring 10 papp att fixa.

Det blir nog ingen Peugeot nästa gång

  • Medlem
  • 2012-05-09 19:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Och fick igår höra av min fru att vår Peugeot 407SW har drabbats av något som jag förstår är ett typfel... En liten plastavskiljare går sönder under instrumentbrädan och helt plötsligt så blåser det bara varmluft på ena sidan medan den andra sidan fungerar som den ska.

Det tråkiga lär vara (jag har inte hunnit till verkstaden ännu) är att felet sitter långt inne under instrumentpanelen och kostar kring 10 papp att fixa.

Det blir nog ingen Peugeot nästa gång

Finns det ingen goodwill om det är ett känt produktionsfel?

Vet inte. Har inte varit i kontakt med verkstaden ännu. Men jag tror inte det

  • Medlem
  • 2012-05-09 20:23

Trist. Polaren hade en Citroën C3. Om jag förstod det rätt så rostade en plåt till ACn sönder. Och det skulle kosta styvt 10 000 att fixa. Det heter inte fransk-rostat för intet. Franska bilar blir aldrig några riktiga bilar...

Nikon D800 - liiiite för populär kamera...

Beställd för tre veckor sedan eller så, leverans.....nja, Augusti...tror vi....

Man blir alltså tvungen skaffa en D3200 enbart för att ha NÅTT att fotografera med i Sommar.

Enligt leverantören är Nikon sämst i världen på logistik, planering och hantering av volymer.

  • Avstängd
  • 2012-05-15 20:20
Ursprungligen av Goflorp:

Nikon D800 - liiiite för populär kamera...

Beställd för tre veckor sedan eller så, leverans.....nja, Augusti...tror vi....

Man blir alltså tvungen skaffa en D3200 enbart för att ha NÅTT att fotografera med i Sommar.

Enligt leverantören är Nikon sämst i världen på logistik, planering och hantering av volymer.

Sånt suger

  • Medlem
  • 2012-05-15 20:38
Ursprungligen av Goflorp:

Nikon D800 - liiiite för populär kamera...

Det finns alltså många som lägger en normal månadslön på en kamera?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-15 21:25
Ursprungligen av Dalle:

Det finns alltså många som lägger en normal månadslön på en kamera?

Nu blir jag lite småsur hehehehe (det är ju surtråden), mycket man lägger pengar på, men en kamera ger mycket glädje och består till skillnad mot annat crap som man lägger pengar på

Gillar man foto så är det en spottstyver i sammanhanget.

Sedan finns det väl kamera och "kamera" också kan jag tänka mig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-05-15 21:33
Ursprungligen av CUBEIS:

Nu blir jag lite småsur hehehehe (det är ju surtråden), mycket man lägger pengar på, men en kamera ger mycket glädje och består till skillnad mot annat crap som man lägger pengar på

Gillar man foto så är det en spottstyver i sammanhanget.

Sedan finns det väl kamera och "kamera" också kan jag tänka mig.

Vänta nu. Sade du att en månadslön är en spottstyver för ett kamerahus om man gillar foto!? Hur många fotoböcker kan man inte köpa för en månadslön. Eller en juste resa till andra sidan jordklotet där jag kan fotografera intressanta saker, ställen och personer istället för att bara komma hem från posten och öppna ett paket.

Ursprungligen av jahve:

Vänta nu. Sade du att en månadslön är en spottstyver för ett kamerahus om man gillar foto!? Hur många fotoböcker kan man inte köpa för en månadslön. Eller en juste resa till andra sidan jordklotet där jag kan fotografera intressanta saker, ställen och personer istället för att bara komma hem från posten och öppna ett paket.

Om det är din hobby så... Många lägger ner samma summor på bilar som hobby utan att någon blinkar. Varför ska vi reagera bara för att andra prioriterar sin hobby? Jag är kanske totalt ointresserad av att resa till andra sidan jorden. Och om du tror att ett nytt kamerahus bara är att öppna ett paket så är det tvärtom bara början. Din resa börjar när du öppnar paketet!

Jag har aldrig ångrat min Canon 20D som jag betalade ca 15000 för 2004 och nu kompletterade med en 60D

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-05-15 22:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Om det är din hobby så... Många lägger ner samma summor på bilar som hobby utan att någon blinkar. Varför ska vi reagera bara för att andra prioriterar sin hobby? Jag är kanske totalt ointresserad av att resa till andra sidan jorden. Och om du tror att ett nytt kamerahus bara är att öppna ett paket så är det tvärtom bara början. Din resa börjar när du öppnar paketet!

Jag har aldrig ångrat min Canon 20D som jag betalade ca 15000 för 2004 och nu kompletterade med en 60D

Missförstå mig inte, foto är en hobby för mig också. Det jag regerade på var den självklara acceptansen för det höga priset (kring 25000) - särskilt som det inte tycktes handla om yrkesfoto. Men, men, du har väl rätt. Pengar (utöver mat och husrum) är ju bara ett medel att berika sin tillvaro med.

Men jag vill nog framhärda detta - lyckan av att öppna paketet till ett nytt kamerahus överskuggas tämligen lätt av lyckan att ta flera riktigt fina bilder.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-05-15 22:52
Ursprungligen av jahve:

Eller en juste resa till andra sidan jordklotet

Vad talar vi om för månadslön nu?

Bevaka tråden