Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyfrälst men orolig MacBook pro-ägare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu haft min MacBook pro i cirka en månad. Det är en 13" version med den billigaste konfigurationen. Vackert och användarvänligt, men som ny mac-användare har jag några saker som spökar som jag vill höra med er om det är normalt.

1. Viloläge som inte vill sig
När jag inte använder datorn så har jag ställt in den på att gå i viloläge efter tio minuter, dock så släcks endast skärmen och statuslampan lyser fast, den dimmas inte fram och tillbaka som den gör i ihopfällt viloläge. Varför går datorn inte i viloläge? Har sett på en kompis MacBook pro att lampan dimmas fram och tillbaka i viloläget...

2. Datorn reagerar inte
När jag lyssnar på musik från datorn när den går på batterier så tystnar helt plötsligt datorn och den svarar inte längre. Skärmen är släckt och statuslampan lyser med ett fast sken. Den reagerar inte på någonting och man måste tvångsavsluta den med on/off-knappen. Någon som har ett liknande fenomen?

3. "Grafikfel" när datorn varit i viloläge
När datorn varit i viloläge då skärmen varit stängd, ser det skitkonstigt ut och det mesta är suddigt och svagt förskjutet. Detta försvinner efter att man öppnat ett nytt fönster. Inte så allvarligt men skumt...

Det blev mest oroliga frågor, men har man köpt en dyr dator så ska ju allt fungera som det ska. Tack på förhand!'

/Lukas

Jag är inte speciellt erfaren på Mac heller, men det låter helt klart som om det skulle vara något knas med din macbook pro.

Ring apple supporten och se om dom kan hjälpa dig är mitt tips.

Ja ring supporten så fort som möjligt så sånna här fel blir dokumenterade. Är det inom de första veckorna så blir ju datorn utbytt direkt. Annars bara lagad... så att vänta med att ringa apple är dumt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-29 10:42

Nr 2 händer för mig också, men utan att jag kan koppla det till något särskilt program. Jag har haft min i några månader nu (också 13" lägsta konfigurationen) och det har varit så från första början även om det inte händer särskilt ofta.

Berätta gärna om du får något bra tips från supporten

1
Bevaka tråden