Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone 4 utan abonnemang

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu börjar det hända saker...

Macoteket har nu iPhone 4 utan abonnemang i sin webbshop.

Operatörsbundna, men utan abonnemang.

16 GB:
Telia 5.995 kr
Telenor 5.995 kr
Tre 6.195 kr

32 GB:
Telia 6.995 kr
Telenor 6.995 kr
Tre 7.195 kr

Då kan man ju hoppas att Telenor själva också börjar sälja den utan abonnemang snart.

Och/eller att elektronikkedjorna börjar sälja utan abonnemang också.

Och Katshing säljer Telia-låsta, utan abonnemang, för 5925 kr och 6940 kr.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nu börjar det hända saker...

Macoteket har nu iPhone 4 utan abonnemang i sin webbshop.

Operatörsbundna, men utan abonnemang.

16 GB:
Telia 5.995 kr
Telenor 5.995 kr
Tre 6.195 kr

32 GB:
Telia 6.995 kr
Telenor 6.995 kr
Tre 7.195 kr

Då kan man ju hoppas att Telenor själva också börjar sälja den utan abonnemang snart.

Och/eller att elektronikkedjorna börjar sälja utan abonnemang också.

Detta har dom haft hela tiden. Jag bokade en Iphone 32 före relasen och då bokade jag utan abonnemang!

Ursprungligen av DimDim:

Detta har dom haft hela tiden. Jag bokade en Iphone 32 före relasen och då bokade jag utan abonnemang!

Ok, jag har inte sett det. Konstigt att ingen har tipsat om det i den här tråden tidigare?

Jag fortsätter att leta runt bland webbshoparna...

Siba har 16GB Telenor-låst, utan abonnemang, för 6.090 kr. Men tyvärr ingen 32 GB.

Inget på OnOff.
Inget på Elgiganten.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag fortsätter att leta runt bland webbshoparna...

Siba har 16GB Telenor-låst, utan abonnemang, för 6.090 kr. Men tyvärr ingen 32 GB.

Inget på OnOff.
Inget på Elgiganten.

Tyvärr så verkar det som att Siba inte säljer utan abonnemang då det står texten nedan längst ner.

Telefonen går endast att köpas med abonnemang.

Ursprungligen av DreamWiz:

Tyvärr så verkar det som att Siba inte säljer utan abonnemang då det står texten nedan längst ner.

Telefonen går endast att köpas med abonnemang.

Sorry. Jag läste inte så långt ner.

Jag såg priset, och tog för givet att det var utan abonnemang.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Sorry. Jag läste inte så långt ner.

Jag såg priset, och tog för givet att det var utan abonnemang.

Jag hoppades att det var sant men men den som väntar på något gott får alltid vänta för länge eller hur var det nu?

Ursprungligen av DimDim:

Jag bokade en Iphone 32 före relasen och då bokade jag utan abonnemang!

Har du fått telefonen? Eller vilka leveransbesked har du fått?

Har 3 tagit bort sin försäljning av iphone 4 med kontantkort?

min kompis ville köpa en iphone 4 igår med kontantkort i malmö men det gick tydligen inte längre. säljaren sa att det kommer dröja minst en månad innan dom släpper på det igen.

Ursprungligen av inprogress:

min kompis ville köpa en iphone 4 igår med kontantkort i malmö men det gick tydligen inte längre. säljaren sa att det kommer dröja minst en månad innan dom släpper på det igen.

Operatör?

Ursprungligen av theplague:

Operatör?

Eftersom han säger "inte längre", så måste det vara Tre han menar.

De är de enda som först sålde med kontantkort, och sedan slutade med detta.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Eftersom han säger "inte längre", så måste det vara Tre han menar.

De är de enda som först sålde med kontantkort, och sedan slutade med detta.

ja förlåt, jag glömde skriva att det var tre och han=hon.. jag alltså

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-04 05:17
Ursprungligen av Gustav.89:

Har 3 tagit bort sin försäljning av iphone 4 med kontantkort?

Ja, de gjorde det ett tag sen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-08-04 06:19

Lås upp din 3Mobil - Privat - tre.se enligt tres twitter och ska gälla för iPhone4 också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-05 17:16

Har någon här på forumet fått sin iPhone upplåst av Tre ännu då? Jag ska till Sverige i september och tänkte köpa en lur till frugan.

Det är väl "tur" man inte har gjort ngn beställning än då.. kan ju hoppas den vita dyker upp i sep. som det skrivs. Men hur mycket man kan lite på det vet ja int

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2010-08-17 00:16
Ursprungligen av Engalunda:

Det är väl "tur" man inte har gjort ngn beställning än då.. kan ju hoppas den vita dyker upp i sep. som det skrivs. Men hur mycket man kan lite på det vet ja int

Tyvärr kan jag meddela att den vita kommer inte förrens nästa år. var inne i en telenor butik idag och snackade med de. och den lär inte komma förrens nästa år..

Känns surt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-17 07:33
Ursprungligen av Jigaro:

Tyvärr kan jag meddela att den vita kommer inte förrens nästa år. var inne i en telenor butik idag och snackade med de. och den lär inte komma förrens nästa år..

Känns surt.

Random försäljare känns som en tveksam källa.

Apple har sagt senare i år än så länge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 07:37
Ursprungligen av Jigaro:

Tyvärr kan jag meddela att den vita kommer inte förrens nästa år. var inne i en telenor butik idag och snackade med de. och den lär inte komma förrens nästa år..

Känns surt.

Försäljare framför allt här i Sverige har tyvärr noll koll på riktig fakta. Apple har sagt senare i år så då kommer den säkert senare i år.

Ursprungligen av Jigaro:

Tyvärr kan jag meddela att den vita kommer inte förrens nästa år. var inne i en telenor butik idag och snackade med de. och den lär inte komma förrens nästa år..

Känns surt.

Som alla andra redan sagt - försäljare skall man inte prata med om sådant. De vet tyvärr mindre än de flesta som hänger här.

Det är ingen större idé att boka en 4:a från Macoteket då som sägs vara operatörs låst till tre fast utan abb? (förvisso okänd leveransdag, men ändå)

För om tre har slutat med det borde det väl inte finnas ngn annanstanns, eller?

För protokollet vill jag bara tala om att det löste sig med återställningen i Tiny Umbrella.

Och för att inte vara helt off topic så är det så att tre bara säljer med abonnemang fram till dess att leveranserna kommit ikapp så köerna betats av. Allt enligt deras facebooksida.

Kan meddela att det tog ca. 1 vecka från att jag köpte upplåsning av min iPhone 4 kontantkortstelefon hos Tre tills att den var upplåst.

Beställde teliabunden 4 32GB men utan abonnemang 24/8 på Macoteket. Fick en bekräftelse direkt, sedan tystnad... nog borde den komma snart? (söker tröst och hopp i höststormen som ni märker)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-16 09:38
Ursprungligen av Dr Dront:

Beställde teliabunden 4 32GB men utan abonnemang 24/8 på Macoteket. Fick en bekräftelse direkt, sedan tystnad... nog borde den komma snart? (söker tröst och hopp i höststormen som ni märker)

Hade du beställt den i England över Borderlinx skulle du redan ha haft den.

//Rob

Bevaka tråden