Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 FaceTime

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-08-01 14:53

Finns det någon med iPhone 4 & har Wifi hemma som skulle vilja prova att ringa ett FaceTime-samtal för att se hur det fungerar, Jag har tyvärr bara 3GS-kompisar så kan inte testa det med någon av dom.

Visst vi kan testa

Nu har vi testat, och jag tycker det funkade. Bra ljud, och helt ok bild. Vad tyckte du B843186?
man får nog testa fler gånger, jag känner ingen personligen som har en iPhone 4, men det kommer säkert inom en snar framtid.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-08-01 21:11
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Nu har vi testat, och jag tycker det funkade. Bra ljud, och helt ok bild. Vad tyckte du B843186?
man får nog testa fler gånger, jag känner ingen personligen som har en iPhone 4, men det kommer säkert inom en snar framtid.

Det fungerar bra, Bildkvalitén är väl inte direkt lika skarpt som i reklamfilmerna som Apple lagt upp men det är 90% bättre kvalité en vad konkurrenterna har med deras vanliga videosamtal över 3g, Att samtalet sedan går helt gratis wifi är ju +1

kostar det att ringa via facetime ?

Ursprungligen av risodlaren:

kostar det att ringa via facetime ?

Se inlägget före ditt.

Citat:

"Att samtalet sedan går helt gratis wifi är ju +1"

ni kunde väl tagit en screendump när ni ändå höll på...

Eller hade du inte kammat dig idag Pierre *

* Fasen, nu får man börja tänka på hur man skall klä sig och se ut för att svara i luren....

Ursprungligen av Goflorp:

ni kunde väl tagit en screendump när ni ändå höll på...

Eller hade du inte kammat dig idag Pierre *

* Fasen, nu får man börja tänka på hur man skall klä sig och se ut för att svara i luren....

Det har du helt rätt i.. Jag var inte kammad, men nu är tom ren.

Vill någon testa Face Time så är jag på igen för att fixa en skärmdump.

Apple har ett eget testnummer också dit man kan ringa och testa: 1-888-FACETIME (usanummer alltså)

Är det någon som har testat med en jailbreakad iPhone 4 och lägga in 3G unrestrictor och få det och funka med Facetime via 3G också?

Ursprungligen av westerlu77:

Är det någon som har testat med en jailbreakad iPhone 4 och lägga in 3G unrestrictor och få det och funka med Facetime via 3G också?

Det kunde ju vara spännande.
Bra idé.

Själv skulle jag vilja se kopplingen iChat - facetime - iChat sitter ju redan på Wifi't ...
Det borde ju inte krävas några enorma projekt för att få det att funka...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-02 14:12
Ursprungligen av Goflorp:

Själv skulle jag vilja se kopplingen iChat - facetime - iChat sitter ju redan på Wifi't ...
Det borde ju inte krävas några enorma projekt för att få det att funka...

Om det inte kommer i en uppdatering till OSX inom det närmaste halvåret så skulle jag bli riktigt förvånad...och sur.

Ursprungligen av vanilj:

Om det inte kommer i en uppdatering till OSX inom det närmaste halvåret så skulle jag bli riktigt förvånad...och sur.

Hela iChat är ju moget för en update, så det är väl bara att hava förtröstan ...

Jo, det måste ju komma...det är ju liksom självklart. Tyvärr är det en ganska komplicerad historia - eller snarare en Mycket komplicerad historia.
FaceTime är en helt ny "standard" - ett specifikt kluster av andra standards - som måste sitta ihop på ett speciellt sätt. Det mesta är open source. Ichat bygger inte på denna standard - den har vissa delar, men sitter inte ihop på rätt sätt för att lira med FT. Så - en helt ny version av Ichat är att vänta. När? Tja...jag tror inte Apple prioriterar detta - dom vet givetvis själv att FT inte lossnar föränn andra tillverkare hoppar på tåget. Dom skulle ju kunna skynda sig för att det åtminstone ska lira mellan Iphone och Mac-kunder...men Apple är ju idag ett mycket bredare företag än så. Men...det kommer. Om detta var Solvalla så gissar jag att en ny Ichat (kan då ha bytt namn till FaceTime även i Macen) kommer april 2011.

Ursprungligen av Goflorp:

Själv skulle jag vilja se kopplingen iChat - facetime - iChat sitter ju redan på Wifi't ...
Det borde ju inte krävas några enorma projekt för att få det att funka...

April 2011 vore ju bra, slutar skolan då...

Vore grymt kunna ha videosamtal från kontorsdatorn till ngn "på fältet".
de kan snabbt visa upp vad som händer, man får "ögon på plats" direkt.
Sånt är ju guld värt.

Jag och sambon har kört Facetime via 3G och det fungerar bra när man väl får det att fungera vill säga, kan ta en skärmdump om ni vill..

Varför det strulat för mig har varit för jag hade skyddat nr, vilket är fixat nu.

Senast redigerat 2010-08-07 18:05
1
Bevaka tråden