Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Användning av data

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur mycket data använder ni per månad på era iphones, tele2 tillåter 1GB/mån innan de stryper hastigheten, undrar om det är lagom eller för lite.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-29 11:27

Använder du telefonen som dongel till datorn är du snabbt körd med 1 GB. Gör du inte det är det lugnt.

Kort sagt.

Ursprungligen av Kasaen:

Använder du telefonen som dongel till datorn är du snabbt körd med 1 GB. Gör du inte det är det lugnt.

Kort sagt.

Kommer inte använda den som dongel, verkar som att 1GB räcker då, det märker vi snart

Mitt Telia-abonnemang tillåter en halv gig i månaden innan det stryps, och det har jag aldrig kommit upp i. Iofs så är alla push-tjänster avstängda, och mailen kollas bara en gång i timmen, men jag använder både Twitter och Facebook rätt så friskt, förutom en hel del bloggläsande.

Lite "hur långt är ett snöre?"-varning på frågan, då inte alla använder datatrafiken på samma sätt eller brukar samma tjänster. Rent generellt sett säger jag att ju mer man har "fritt" i sitt abonnemang, desto mer brukar man. Sen jag gick upp i datamängd har jag börjat använda fler tjänster ute på språng, men om jag inte räknar helt tokigt kommer jag att hålla mig inom mina 500Mb utan problem. Fast då är det mest twitter, bloggande och e-postande.

Jag tror att för den genomsnittlige användaren duger det alldeles utmärkt. Jag trodde jag behövde 5Gb data/månad, så skaffade mig ett sådant. Upptäckte att jag som mest kom upp i 600 mb i början när jag skaffade mig en Iphone. Nu snittar jag på ungefär 350-450mb/månad. Och då tittar jag på väldigt mycket youtube, surfar riktigt mycket.

Kort sagt, för 1Gb/månad kommer man mycket längre än vad man tror. Det gäller att man inte stirrar sig blind på 5-10 och obegränsad surf.

Och som en annan person sa som väger riktigt mycket, är om du ska ha telefonen kopplad till den bärbara och surfa. Då kan det dra iväg ganska fort.

Hur ser det ut om man använder spotify eller skype exempelvis? Drar det iväg då? Framförallt, hur segt är internet 64kbit efter förbruka volym?

Ursprungligen av Patric08:

Hur ser det ut om man använder spotify eller skype exempelvis? Drar det iväg då? Framförallt, hur segt är internet 64kbit efter förbruka volym?

Spotify kan du om du vill köra offline mode för upp till 3333 låtar, drar ingen uppkoppling alls då. Vill du ändå strömma musiken kanske det kan bli problem.

Skype kan jag inte yttra mig över, någon annan som kan?

Tror det blir äckligt segt faktiskt Beroende på vilken operatör du har kan du utöka datamängden för just den månaden om det skulle ta slut. Vet att Telia kan göra det åt dig. Borde fungera för övriga operatörer också.

Tack bra svar specias. Hur mycket utrymme tar 3333 låtar?

Ursprungligen av Patric08:

Tack bra svar specias. Hur mycket utrymme tar 3333 låtar?

Ja du, det där är lite svårt att avgöra egentligen eftersom det beror på storleken på låten, men 4-5mb/låt är en ganska bra gissning = 16GB i runda slängar.

Personligen ska jag köra på Iphone 16Gb med spotify i offline mode, kan komma att ändra mig dock och köra på 32GB Hade dock 3Gs 32GB innan men använde inte mer än 12GB så känns lite onödigt, men får se

Nu kanske du fått dig en bättre syn på det hela. Dags för mig att dra och simma

//Johnny

Jag tänkte nog göra det ibland. Men jag siktar på ett abb med 5 gb

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-01 17:48

Tres "fri surf" betyder 10GB i månaden. Att tyda av svaren här kan jag således göra lite vad jag vill utan att nå taket. (Har separat dongel sedan tidigare.) Skönt att höra.

1
Bevaka tråden