Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låta Telia låsa upp en jailbreakad 3GS med 3.1.2?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en tanke att låta Telia låsa upp min 3GS (jailbreakad 3.1.2) för att vara säker på att den kommer att funka med utländska sim-kort då jag kommer att vara mycket på resande fot under hösten/vintern.

Låsningstiden har gått ut så det ska inte vara några problem, men jag orkar inte kladda med att återställa enheten om det hela går till så att de helt enkelt kommer att skjuta på 4.0.1 som en del av processen. Frågan är dessutom om det ens kommer att gå att lämna ifrån sig luren utan att återställa din till obreakad innan.

Någon som vet hur det funkar?

Behöver telefonen i jobbet så jag är inte så sugen på att själv försöka mig på att få bort operatörslåsningen om det inte visar sig att det antingen är busenkelt och att inlämningen till Telia inte är något alternativ...

/Jonas

När du går till Telia och ber om upplåsning gör de inget med telefonen alls. De knappar in IMEI (tror jag) i en databas, och några dagar senare får du ett meddelande i iTunes att telefonen är upplåst.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-21 14:59
Ursprungligen av Capeman:

När du går till Telia och ber om upplåsning gör de inget med telefonen alls. De knappar in IMEI (tror jag) i en databas, och några dagar senare får du ett meddelande i iTunes att telefonen är upplåst.

Jag behövde dock installera iOS4 (och på så sätt ta bort "jailbreak") för att få upp meddelandet i iTunes.

Ursprungligen av -David-:

Jag behövde dock installera iOS4 (och på så sätt ta bort "jailbreak") för att få upp meddelandet i iTunes.

Jag har hört att vissa måste göra en återställning för att få fram upplåsningen. Vissa har inte behövt göra det.

Om allt fungerar som det ska så ska man bara behöva ansluta telefon så ska den låsas upp mellan 1minut till - flera dagar. Tror allt beror på hur stora batchar som Apple måste köra och i vilken tid man hamnar.

1
Bevaka tråden