Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak iOS 4 iPhone 3Gs 3.1.2 New BootROM

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-06 11:22

Tjena!

Satt och sökte på jailbreak till iOS 4 för 3Gs:en och hittade denna guide:

How To Jailbreak iOS 4 For iPhone 3GS (New Bootrom) Users With SHSH Blobs (Windows)

Någon som provat om den funkar eller är villig att pröva?

Är inte skitskillad på allt sånt här men ska försöka när jag har satt in mig lite mer i vad man behöver göra.:cool:

Vad tror ni?

Är det värt att updatera och Jailbreaka eller ska man vänta tills alla apps är uppdaterade och en enklare jailbreak kommer ut?:)

//Faxi

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-06 22:16

Jag är sjukt sugen på att testa den där guiden men den verkar ju inte helt enkel att utföra Finns det någon bra guide när det gäller att spara sina SHSH blobs? Jag har en 3GS (new bootrom) med 3.2.1 jailbreakad med Blackra1n.

Eller ska man vänta och hoppas att en vettigare lösning kommer inom kort?

Mvh Olof

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-07 11:52
Ursprungligen av Roham83:

Finns det någon bra guide när det gäller att spara sina SHSH blobs? Jag har en 3GS (new bootrom) med 3.2.1 jailbreakad med Blackra1n.

Mvh Olof

Tjena!

Ja den verkar lite lurig att ta sig igenom!:tveksam:

YouTube - How to save SHSH files/blobs for all iDevices including iPhone 4

Där är en bra film på hur du sparar.

Men fattar inte vad dom där filerna hamnar egentligen.
När det står i cydia att man har SHSHs on file så tror jag dom är sparad redan..

Men ifall sauriks server skulle försvinna av en anledning skulle man gärna vilja ha en "riktig" fil på hårddisken i tryggt förvar känns det som!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-08 01:14

Fan. Det är lite synd att inte fler skriver i denna tråd. Det kanske är så att denna lösning är för jobbig. Hade varit kul om någon svensk användare hade provat och lyckats.

Har du försökt Faxi? Eller har du hittat något mer om denna lösning?

Mvh Olof

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-08 10:25
Ursprungligen av Roham83:

Fan. Det är lite synd att inte fler skriver i denna tråd. Det kanske är så att denna lösning är för jobbig. Hade varit kul om någon svensk användare hade provat och lyckats.

Har du försökt Faxi? Eller har du hittat något mer om denna lösning?

Mvh Olof

Jag håller med.
Ja kanske är så men det brukar ju alltid finnas någon talang som fattar sig på sånt här.

Jag jobbar eftermiddag den här veckan och ska bort i helgen men blir det inget nu så kommer jag nog försöka på måndag eller så.

Har inte tittat nå mer men jag tror att dom försöker skapa en program som i stort sett gör allt krångel åt dig, men vet inte när det kommer.:p

Sitter iaf på samma telefon som dig så ifall jag lyckas kan jag försöka hjälpa dig sen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-08 22:10

Det låter bra Faxi. Då har jag en bundsförvant här i alla fall Jag kommer också att avvakta under helgen och så får vi kolla läget nästa vecka. Ha en bra helg!

Mvh Olof

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-08 23:28

Det låter bra det!
Ha en trevlig helg du med!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-12 20:11

Har nu Jailbreakat den med den här guiden:
iH8sn0w's Forums • View topic - Pwning 4.0 on 3GS (New Bootrom) | ipt2g MC | ipt3 w/3.1.2

Samma sak men den guiden är enklare att förstå!
Funkade bra och allt verkar funka som det ska, har låst upp den med Ultrasn0w också!

Bara att köra, säg till om du behöver hjälp Roham!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-12 23:55

Hallå igen!

Följde din länk och jailbreakade precis min iPhone Funkade perfekt och gick faktiskt ganska smärtfritt. Nu håller jag på att föra över alla filer och sen ska jag utforska iOS4

Tack för hjälpen Faxi. Trots att du var testobjektet Ha det bra så kanske vi hörs när nästa problem uppstår

Mvh Roham!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-13 07:49

Låter bra det! Känns som att den här jailbreaken är stabilare än blackra1n också!
Inga wifi buggar eller push problem!

Det enda som jag märkte var att jag inte kunde synka alla pirat apps! Vissa nedladdade apps funkade dock!

Har AppSync 4.0!

Kan det bero på att dom inte är kompatibla med iOS4 än?

//faxi

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-14 09:04
Ursprungligen av Faxi:

Låter bra det! Känns som att den här jailbreaken är stabilare än blackra1n också!
Inga wifi buggar eller push problem!

Det enda som jag märkte var att jag inte kunde synka alla pirat apps! Vissa nedladdade apps funkade dock!

Har AppSync 4.0!

Kan det bero på att dom inte är kompatibla med iOS4 än?

//faxi

Vi pratar inte piratkopiering här!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-13 22:23

Tjena igen Faxi!

Hmm. Jag vet faktiskt inte varför dina pirat-apps inte funkar. Kan vara som du säger, att de inte är kompatibla. Ja, denna jailbreak var ju sjukt stabil! Mitt flyter på som aldrig förr och är till och med snabbare än när jag hade 3.1.2. Detta är nog den bästa uppdateringen jag gjort på en iPhone och då har jag haft ett antal sedan 2007. Tack igen för hjälpen med jailbreaket.

Mvh Roham

Som zappee skriver, diskussion av piratkopierade program och/eller ämnen relaterade till piratkopiering är ej tillåtna här!

/Mod

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-14 22:16

Sorry för detta. Då vet man det nu i alla fall.

Mvh Roham

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-07-20 01:35

Sitter på en Jailbreakad 3GS @ 3.0.1 (Gamla bootroom)

Fråga 1: Måste jag först uppgradera till 3.1.2 (eller avser detta "< 3.1.2")? Och isf, hur gör jag detta?
Fråga 2: Detta är inte tethered va?

Har en trasig home-knapp så måste vara försiktig Använder cydia-app som gör att jag slipper behöva använda home-knappen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-20 11:03
Ursprungligen av Hajlaj:

Sitter på en Jailbreakad 3GS @ 3.0.1 (Gamla bootroom)

Fråga 1: Måste jag först uppgradera till 3.1.2 (eller avser detta "< 3.1.2")? Och isf, hur gör jag detta?
Fråga 2: Detta är inte tethered va?

Har en trasig home-knapp så måste vara försiktig Använder cydia-app som gör att jag slipper behöva använda home-knappen.

Har du läst tutorialen?

"THIS TUTORIAL ASSUMES YOU ARE ALREADY ON 3.1.2!"

1
Bevaka tråden