Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hantera 2 iPhones i familjen?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vanligt "problem" tror jag. Jag vill dela musik, iPhoto-mappen och Appar men ha olika kontakter/mail. Jag tänkte ha mitt konto på min iMac och att tjejen har sitt konto på sin Mini-PC. Musiken överförs mellan datorerna genom hemdelning och foton via wifi.

Men Apparna är problemet. Måste man synka på samma konto för att slippa köpa Apparna 2 gånger?

Ursprungligen av sahlback:

Men Apparna är problemet. Måste man synka på samma konto för att slippa köpa Apparna 2 gånger?

Du måste använda samma iTunes konto om du vill kunna få köpte applikationer syncade till båda telefonerna. Jag kör ett delat iTunes library som används för att synca båda telefonerna. Sen på själva telefonen kör vi med våra egna mobileme inställningar som fixar allt annat än musik och applikationer.

Ursprungligen av sahlback:

Vanligt "problem" tror jag

Här är en tråd som bara är en vecka gammal, med exakt samma frågeställning:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/278369-hur-anvaender-ni-iphones-i-er-familj.html

Du har ju t.o.m skrivit i den tråden! Hur motiverar du ditt beslut att starta en ny tråd? Svara gärna via PM. Jag är väldigt nyfiken.

Fortsätt där. Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden