Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka med "ny" dator?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har inte synkat min iPhone på typ ett år. Däremot har jag gjort en stor utrensning och formatering av datorn under tiden.

Nu tänkte jag synka för att kunna uppdatera till iOS4, men då säger iTunes att "Det finns inköp på iPhone-enheten ... som inte har överförts till iTunes-biblioteket. Du bör överföra filerna till iTunes-biblioteket innan du uppdaterar iPhone [...]"

Men när jag går in under t ex "Program"-tabben och klickar i "Synkronisera program" står det "Är du säker på att du vill synkronisera program? Alla befintliga program och deras data på iPhone-enheten ... kommer att ersättas med program från det här iTunes-biblioteket". Motsvarande om jag går in under musik t ex och gör samma sak.

Och radera allt vill jag ju inte. Verkar vara lite moment 22. Hur kan jag behålla allt på telefonen (appar och musik) men ändå uppgradera?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 22:18

Appar ska föras över, musiken kommer försvinna.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-21 22:36

Har du en gång köpt en applikation och skulle tappa den så är det bara att ladda ner den igen gratis.

  • Medlem
  • Orust
  • 2010-06-22 03:31

Nästan alla mina köpta appar är borta sen jag uppdaterade till iOS 4. Jag kan inte se dom på mitt konto i app store heller. Om jag försöker ladda ner dom igen så står det att det kommer att kosta typ 7 kr eller vad nu appen kostar. Är det någon som vet om dom drar pengarna en gång till?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-22 06:30

Använder du samma iTuneskonto drar de inte pengarna igen.

  • Medlem
  • Orust
  • 2010-06-22 08:34

Ok. Tack

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-28 09:02

Hej,

Jag har lite samma problem. Efter att ha nergraderat iTunes från 9.2 till 9.1 för att jailbreaka/låsa upp version 3.1.3 får jag samma meddelanden.

Vet ni om apparna kommer finnas kvar trots meddelandet som säger "Är du säker på att du vill synkronisera program? Alla befintliga program och deras data på iPhone-enheten ... kommer att ersättas med program från det här iTunes-biblioteket".

Om inte, finns det något annat sätt att behålla apparna?

Tack på förhand!

Bara att "köpa" apparna igen från appstore, du behöver inte betala för appar du redan betalt för.

1
Bevaka tråden