Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för extrem skadeglädje mot Apples konkurrenter! Moahahahahahaha!

Tråden skapades och har fått 566 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-07-23 09:35
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Fast detta är raka motsatsen till varför jag alltid var stolt över att vara Mac användare på den tiden då få var det. Det är ju alltid den största alla siktar mot, på ett sätt eller annat...

Jag kommer alltid använda vad jag tycker är bäst, och de senaste 19 åren har det varit Macintosh, och sedan jag bytte ut min SonyEricsson K810i så har det varit iPhone, och när jag ser min chef försöka svepa sin nya Nokia så kommer det fortsätta vara iPhone. Men jag väljer inte iPhone för att Apple dominerar som de gör, och det är lätt att se hur alla andra gör allt för att skjuta ner Apple.

Det är få som använder iPhone, inte jättefå men betydligt färre än bara Android.
Det är inte det att Apple är störst, utan att det är de som tjänar alla pengar.

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Fast å andra sidan lyckas de inte speciellt bra...

Moahahahhaha!!

Ja, faktiskt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-23 11:02
Ursprungligen av Zepto:

Det är få som använder iPhone, inte jättefå men betydligt färre än bara Android.
Det är inte det att Apple är störst, utan att det är de som tjänar alla pengar.

I min bekantskapskrets är det 2 som använder Android, en något annat och flera 10-tal som kör iPhone.

  • Avstängd
  • 2012-07-23 11:37
Ursprungligen av kenjon:

I min bekantskapskrets är det 2 som använder Android, en något annat och flera 10-tal som kör iPhone.

Tvärt om här eller kanske 50-50... jobbet dela ut jobb mobiler och valde Andriod... sket i att hämta ut min... efter jag hjälpt en del med deras

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-23 12:12

Jag skulle nog ha hämtat ut min, och försökt lära mej den. För att kunna motivera för arbetsgivaren att de borde ha större valfrihet...

  • Avstängd
  • 2012-07-23 12:36
Ursprungligen av kenjon:

Jag skulle nog ha hämtat ut min, och försökt lära mej den. För att kunna motivera för arbetsgivaren att de borde ha större valfrihet...

Lärde mig tillräckligt om den då jag hjälpte andra... kommer inte innanför mina dörrar... bör väl tilläggas att det var en av dom billigare HTC:erna och inte en fin Samsung av dyrare modell

Edit: Det jag skulle ha behövt den till var att få jobbmailen på den, men efter ett snack med IT-supporten har jag mailen till min iPhone i stället

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-23 12:25

5 sidor för att "förbereda" en ny windowsdator!

Här är 5 steg som får din nya dator att rivstarta - IDG.se

  • Avstängd
  • 2012-07-23 12:49
Ursprungligen av kenjon:

5 sidor för att "förbereda" en ny windowsdator!

Här är 5 steg som får din nya dator att rivstarta - IDG.se

Ja du... just alla skitprogram som medföljer ett windows-datorköp (och det är många som mest slöar ner datorn, inte MS fel egentligen) är det som verkligen irriterar mig mest av allt... sen att man kan optimera och säkra den med AV etc är ju inte många noviser som kan/vet... en del kommer ju tex utan Antivirus... som borde vara standard på en windowsburk...

...spinn inte iväg nu. Please.

Skärp er lite grand nu.

Tråden handlar om ren skadeglädje när andra företag försöker lansera nästa "iponedödare", osv.
Inte om sportresultat, Windowsgnäll i allmänhet eller nån jävla Floyd.

ta det i någon annan tråd.

  • Avstängd
  • 2012-07-23 23:19
Ursprungligen av Goflorp:

Skärp er lite grand nu.

Tråden handlar om ren skadeglädje när andra företag försöker lansera nästa "iponedödare", osv.
Inte om sportresultat, Windowsgnäll i allmänhet eller nån jävla Floyd.

ta det i någon annan tråd.

Ja, vi blev väldigt skadeglada av att snacka skit i din tråd och att du reagera på det

Nä, sorry, det är så lätt att flyta iväg ibland bara...

5 inlägg raderade på grund av att de innehöll citat från raderade inlägg.

/ Mod

Senast redigerat 2012-07-24 14:37

Fyra inlägg raderades på grund av att uppmaningen om att följa ämnet inte följdes samt forumets regler §1.6.
99lounge är mer tillåtande än andra platser i forumet. Det är helt OK. Men det sträcker sig inte hur långt som helst. Grundtanken med denna tråd är att skratta åt konkurrenternas misslyckanden - inte generellt extrem skadeglädje. Håll er till detta, och ta det som sticker långt från ämnet i andra trådar.

/ Mod

Senast redigerat 2012-07-24 14:42
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-24 10:27

Har rubriken ändrats nu? För någon dag sedan fanns väl inte texten "mot konkurrenterna" med?

Ursprungligen av kenjon:

Har rubriken ändrats nu? För någon dag sedan fanns väl inte texten "mot konkurrenterna" med?

Ja, rubrik är ändrad så att syftet med tråden blir tydligare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-24 10:46

OK, det tycker jag är lite lurigt. Förut handlade det bara om extrem skadeglädje, med rubrikändringen har man ju kraftigt begränsat det. Klart en massa inlägg raderas då... vilket återigen kan leda till sura miner

Ursprungligen av kenjon:

OK, det tycker jag är lite lurigt. Förut handlade det bara om extrem skadeglädje, med rubrikändringen har man ju kraftigt begränsat det. Klart en massa inlägg raderas då... vilket återigen kan leda till sura miner

Inte alls lurigt. Läs inlägg #1. Där klargörs tydligt vad tråden ska handla om

Den gamla rubriken var missvisande. Den nya rubriken speglar mycket tydligare trådens syfte.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-24 13:59

Jovisst, men efter några månaders läsande av trådar har man inte just inlägg #1 i huvudet. Och att alltid gå tillbaka till någon av de första trådarna för att vara säker på vad man får skriva verkar inte så konstruktivt.
Men som vanligt, vi har olika åsikter.

Ursprungligen av kenjon:

Jovisst, men efter några månaders läsande av trådar har man inte just inlägg #1 i huvudet. Och att alltid gå tillbaka till någon av de första trådarna för att vara säker på vad man får skriva verkar inte så konstruktivt.
Men som vanligt, vi har olika åsikter.

Det ligger på var och ens ansvar att ta reda på vad trådarna handlar om. Det är inte så svårt.

Nu kan vi sätta punkt för den här diskussionen och så åtgår vi till trådens ämne.

  • Medlem
  • 2012-07-24 14:42

Ja, nu ska vi skratta och vara glada.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-24 14:57

Hp på gång att lansera sin egen cloud-lösning. Till deras försvar så vänder de sig mer mot företagare och utvecklare och inte slutanvändare. Men ironin i detta Onion-inslag är ju kul ändå och framtiden får utvisa om det kanske får rätt

HP Offers 'That Cloud Thing Everyone Is Talking About' | The Onion - America's Finest News Source | Onion News Network
<iframe width='640' height='360' src='http://www.theonion.com/video_embed/?id=28789'></iframe>

Senast redigerat 2012-07-24 15:11
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-24 20:10

Jag tycker hela denna tråds upplägg bryter mot § 1.1Var trevlig och respektera andra.

Citat:Grundtanken med denna tråd är att skratta åt konkurrenternas misslyckanden

Detta känns inte särdeles respektfullt..

  • Avstängd
  • 2012-07-24 20:30
Ursprungligen av mattiL:

Jag tycker hela denna tråds upplägg bryter mot § 1.1Var trevlig och respektera andra.

Citat:Grundtanken med denna tråd är att skratta åt konkurrenternas misslyckanden

Detta känns inte särdeles respektfullt..

Nja, enligt trådskaparen är den ju gjord för att vara oseriös så, så farligt är det väl inte med lite sån här humor... personligen gillar jag den, dels för att andra tillverkares idéer kommer fram dels att man kan få ett gott skratt på andras bekostnad vilket är rätt kul även om man kanske gillar vad dom gjort innerst inne

Ursprungligen av mattiL:

Jag tycker hela denna tråds upplägg bryter mot § 1.1Var trevlig och respektera andra.

...och du tänkte att det även skulle omfatta amerikanska miljardföretag? Jösses.

Regeln omfattar naturligtvis alla, men de flesta storföretag kan säkert ta den här tråden med gott humör ändå.

Åter till ämnet nu!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-07-24 22:57
Ursprungligen av biberu:

Åter till ämnet nu!

Okej.

Häromsistones köpte jag en Android-lur åt en släkting. Då jag ville vara snäll och ladda luren innan jag lade den på posten så var jag såklart tvungen att öppna förpackningen.

Under telefonen låg en bruksanvisning på minst 20 sidor!

  • Medlem
  • 2012-07-25 12:48
Ursprungligen av filuren:

Okej.

Häromsistones köpte jag en Android-lur åt en släkting. Då jag ville vara snäll och ladda luren innan jag lade den på posten så var jag såklart tvungen att öppna förpackningen.

Under telefonen låg en bruksanvisning på minst 20 sidor!

Det tycker jag är till Andriodens fördel och Apples nackdel. Många som inte har iPhone om specialintresse har inte en aning om vad iPhonen kan göra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-25 14:07
Ursprungligen av Baron:

Det tycker jag är till Andriodens fördel och Apples nackdel. Många som inte har iPhone om specialintresse har inte en aning om vad iPhonen kan göra.

Då kollar man på Apples hemsida.

Att trycka upp en mindre bok som bruksanvisning, som sedan görs i miljontals exemplar om telefonen säljer mycket, är i min värld riktigt dåligt. Den väg som Apple går är helt rätt, ordentligt mycket bättre. Man ska inte använda mer papper än vad man behöver.

Ursprungligen av Baron:

Det tycker jag är till Andriodens fördel och Apples nackdel. Många som inte har iPhone om specialintresse har inte en aning om vad iPhonen kan göra.

Jag tror att den som intresserar sig för mer än det "självklara" också kommer att hitta vad de söker i sin iPhone.

  • Medlem
  • 2012-07-25 19:19
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag tror att den som intresserar sig för mer än det "självklara" också kommer att hitta vad de söker i sin iPhone.

En variant på Sök och du skall finna.

Instruktionsboken finns ju i Safari, i Bokmärken.

Bevaka tråden