Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

efterlyser app för walk/run

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-18 00:00

Hej,
nu har jag kört 2 appar:
couch to 5 k
couch to 10 K
dessa har en audiokomponent som säger tex: efter x min walk --> "start run"
söker app för längre distans ( upp till halvmarathon)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-18 00:51

Hittade en app för just det, ska se om jag kommer ihåg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-20 22:17

svarar på min egen tråd:
hittade programmet: "Run"

  • Medlem
  • 2010-05-20 22:27

Du har inte kikat på Nike+?
Apple - Nike + iPod
Blir ju lite fler omkostnader men det blir en rätt smidig lösning

Runkeeper är en annan bra träningskamrat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-20 22:44

Nike+ har jag, men jag har inte lyckats "konfigurera" som jag vill...
Vad är skillnaden mellan RunKeeper free & pro?

  • Medlem
  • 2010-05-23 14:28

Saxar från RunKeeper | GPS Fitness Tracking Using 3G iPhone for Running, Cycling, Hiking, Walking

Get time or distance-based updates through your headphones during your activity

Program in time-based or distance-based interval workouts, so you get coached through your workout automatically via headphones

Take photos without having to stop your activity. Photos are geo-tagged so when you view them on RunKeeper.com, they appear on the map right where you took them.

Choose one of your iPod playlists to start automatically the moment you begin your activity

Set a Target Pace and receive audio cues letting you know how far ahead or behind you are.

Tror det va dom grejerna som inte fanns i gratisversionen..

Kör med RunKeeper Pro och Endomondo. Två mycket bra appar även om de inte är lika exakta som t.ex. GPS-klockor.

Ursprungligen av johan_fbg:

Kör med RunKeeper Pro och Endomondo. Två mycket bra appar även om de inte är lika exakta som t.ex. GPS-klockor.

Lagt in Endomondo. Om du jämför med Runkeeper, är den bättre på ngt sätt eller ger den ngn annan info som är "förbaskat mkt bättre" eller så ?

Försöker motivera mig själv till lite mer vardagsmotionerande.

Bilden visar hur Endomondo ser ut när man loggar in på Websiten, nedanför (ej med på bilden) får man upp en månadskalender där man kan se med små symboler vilken aktivitet man ägnat sig åt.

Gillar det här verkligen.

Skall prova cykla "varvet runt" ikväll (gissar på 15km) och ha telefonen i lomman...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-26 14:12

problemet jag har med både RunKeeper Pro och Nike+ är att jag lyssnar till ljudböcker, och lyckas inte få dessa appar att spela från den sidan i boken jag vill, utan apparna börjar spela upp från början av boken. Ngra förslag på att lösa detta?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-31 12:43

Har missat Endomondo helt! Använt mig av RunKeeper och varit grymt nöjd, om man bortser från att stundtals är den väldigt oprecis när det kommer till GPS-positioneringen. Är Endomondo bättre på den fronten?

Ursprungligen av -cosmo-:

Har missat Endomondo helt! Använt mig av RunKeeper och varit grymt nöjd, om man bortser från att stundtals är den väldigt oprecis när det kommer till GPS-positioneringen. Är Endomondo bättre på den fronten?

Jag tror det KAN bero på att om man t ex springer så är man säkert i skogen ibland - då tar nog lövverket en del av signalerna.
Glöm inte heller att din kropp säkert skymmer bort 50% av GPS-signalerna om du har telefonen i magfickan på hoodien t ex.
Bästa är nog att ha ett sånt där som sitter på armen.

Köpte ett till frua, hon är jättenöjd med att kunna cykla och lyssna på sin musik.
Skall nog försöka smyga på henne Endomondo.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-07-31 13:19
Ursprungligen av -cosmo-:

Har missat Endomondo helt! Använt mig av RunKeeper och varit grymt nöjd, om man bortser från att stundtals är den väldigt oprecis när det kommer till GPS-positioneringen. Är Endomondo bättre på den fronten?

Det borde inte vara någon skillnad, de använder samma inbyggda GPS, och troligen samma API, så de borde få samma resultat.

Kört endomondo i "testläge" (hundpromenaderna) och det funkar kanonbra.

Det blir lite roligare att komma ut och röra på sig.

1
Bevaka tråden