Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya programpaket från Macbuzzer, MacFriendly, MacUpdate, m.fl

Tråden skapades och har fått 265 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-05-05 23:47

Macbuzzer - mac software bundles gone insane...

För min del fanns det inte så många intressanta program i denna packe.

Men vi kan väl vara snälla och säga att alla som går dit får mot en tweet Cockpit Cockpit for Mac OS X - control iTunes, Safari, iCal, Mail, iPhoto, Keynote and more via global Hotkeys or OnScreenRemote.

Inte heller för mig fanns det några riktiga "vill ha" program - antingen har jag dem eller liknande som passar mig lika bra just nu. Däremot var betalningsmodellen lite ny - en dollar mer per dag, nu 19,95$ och i morgon 20,95

Programmen som ingår är:
OnTheJob - Professional Time Tracking and Invoicing
Snowtape - Record your Favorite Internet Radio
Thoughts - All your thoughts and ideas on a shelf
Yum - Manage your recipes the Mac way
Kiwi - The customizable Twitter client.
Parachute - Professional backups made easy
Delibar Pro - Delicious client for Mac
iDocument - End your documents` mess. Manage them with style.
Money - End your documents` mess. Manage them with style

---

För att inte spamma forumet med bundle-trådar kanske en moderator kan göra ett tillägg i rubriken "och andra" så kan jag meddela att Bundleecious #1! har en liten "bundle" för 9,99$. Programmen som ingår är
Ecoute
OverFlow
Daisydisk
Sofa Control
Img2Icns Pro
Headline

Den tror jag att jag ska köpa för att få Img2IcnsPro och Sofa Control
(om någon är intresserad av något av övriga program så Pma namn och epostadress så kan jag se om licenserna går att ge bort eftersom jag redan har dem)

Ursprungligen av macwitty:

För att inte spamma forumet med bundle-trådar kanske en moderator kan göra ett tillägg i rubriken "och andra"...

Fixat.

/Mod

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-05-06 09:18

@Macwitty
Bra idé med en bundletråd
Jag missade att nämna gratisappen, tackar för att du gjorde det!
Köpte packen från Bundlelicious då den har Img2IcnsPro bland annat. Ganska kul att det dyker upp sådana här packar då och då, det är ett bra sätt att få tag på program som man ibland inte visste att man behövde, till ett bra pris.

Jag har nu köpt båda Alltid hittar man något man inte visste att man kunde behöva
För Macbuzzer ska man nog upplysa om att det läggs på moms så det blir närmare 25$ idag

Var i köptaget efter att en ung dam ville ha Pixelmator på sin egen dator och det fanns för 30 $ och hennes broder hade hittat The Humble Indie Bundle (pay what you want for five awesome indie games) för Mac, Windows and Linux.
Ja, man bestämmer själv priset och om pengarna ska gå till utvecklarna, välgörenhet eller delas mellan dem. Det sägs hända något kul om man sätter under 1$ men jag orkade inte testa. Spelen, DRM-fria, som ingår är:
World of Goo
Aquaria
Gish
Lugaru HD
Penumbra Overture

Om någon här vill köpa macbuzzer's senaste bundle använd gärna min referral länk. Tar bort den när jag fått min jackpot unlocked så klart.
Jag har fått min Jackpot så länken är borta.

Om man köper ifrån den här länken, så får man tydligen Iconbox utan att själva sälja genom ngn referral länk.

Senast redigerat 2011-06-17 20:27

Dags för en ny MacFriendly - Amazing Bundle For Mac User
12 program för 49.99 $

CrossOver Professional
Vue Fantasy
Cashculator
Kosmic Task
Simon
MacSnapper
Mac BlurayRipper Pro
SyncMate
DVD-Library for Mac 2.0
Protect Files for Mac
Crystal Clear Interface
iMagePhone

Som vanligt gäller att om man är intresserad av två/tre program så får man mycket för pengarna. Vem vet, man kanske hittar ett nytt favoritprogram. Själv tänker jag hålla hårt i kortet denna gången

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-07-12 18:49

Dags för en ny bundle från MacFriendly:
MacFriendly - Amazing Bundle For Mac User

Denna gången är det följande appar:

Ursprungligen av MacFriendly:

LogoDesign Studio Pro
CamCamX
Money
iPad to Mac Transfer
Radio Gaga
R10BatchMail
Shimo
SmartBackup
Alarm Clock Pro
Recover PDF Password
CallItADay
Exif Everywhere

Ursprungligen av Drakfot:

Dags för en ny bundle från MacFriendly:
MacFriendly - Amazing Bundle For Mac User

Denna gången är det följande appar:

Shimo kostar 14.95 Euro i vanliga fall.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-07-13 20:51

För ett litet Facebook-inlägg så får man Socialite gratis!
Calcbot for iPad + iPhone!

Nu får man The Dream Apps Dream Capture för ett facebookinlägg
via VoteBundle - You decided on the apps, now they're all yours. från Mac Daily Box (längst ner på sidan)

Paketet kostar $39, gäller 14 dagar, och innehåller:
- ShareTool
- MacPilot
- Flux
- Process
- YummySoup!
- MemoryMiner
- Simon
- CrossOver Mac
- Speed Download
- TimeBoxed

Känns lite som repris på tidigare paket - men är man intresserad att 2 eller 3 så är det ett bra erbjudande

Uppdatering 2010-08-04:
5$ rabatt, dvs 35$ om man köper via macZot http://maczot.com/discuss/?p=2655

--
PS till någon snäll moderator. Ta bort maj 2010 i rubriken så lägger vi alla paket och liknande här.

Senast redigerat 2010-08-04 11:20
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-26 23:03
Ursprungligen av macwitty:

Nu får man The Dream Apps Dream Capture för ett facebookinlägg
via VoteBundle - You decided on the apps, now they're all yours. från Mac Daily Box (längst ner på sidan)

Paketet kostar $39, gäller 14 dagar, och innehåller:
- ShareTool
- MacPilot
- Flux
- Process
- YummySoup!
- MemoryMiner
- Simon
- CrossOver Mac
- Speed Download
- TimeBoxed

Känns lite som repris på tidigare paket - men är man intresserad att 2 eller 3 så är det ett bra erbjudande

--
PS till någon snäll moderator. Ta bort maj 2010 i rubriken så lägger vi alla paket och liknande här.

Tycker själv att Flux verkar intressant. Är det någon som har erfarenhet av det eller andra program?

Ursprungligen av ibish:

Tycker själv att Flux verkar intressant. Är det någon som har erfarenhet av det eller andra program?

Jag går väl också lite OT
Efter att äntligen kommit igång med Flux, som jag fick i ett paket för ett tag sedan, kan jag säga ”Annorlunda” men ganska kul och riktigt kompetent
Jag har framförallt använt GoLive (och PageMill dessförinnan) men även gjort sidor i Dreamweaver och NVU samt Rapidwaver och iWeb - Flux liknar inget av dessa.

När jag väl hade förstått mig på grunderna är det i vart fall kul att skissa i. Om webbplatsen jag håller på med, som kommer att bli ganska, stor ska göras i det vet jag inte (har ännu inte blivit helt bekväm med site-hanteraren) men det spelar ingen roll. Det har varit kul och lärorikt så här långt och skisserna skulle ju ändå göras

En varning dock, det är lätt att förledas att använda saker, t ex rundade hörn, som inte fungerar i alla webbläsare (inkl Firefox) men med bra preview ser man det ganska snabbt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-29 23:13
Ursprungligen av macwitty:

Jag går väl också lite OT
Efter att äntligen kommit igång med Flux, som jag fick i ett paket för ett tag sedan, kan jag säga ”Annorlunda” men ganska kul och riktigt kompetent
Jag har framförallt använt GoLive (och PageMill dessförinnan) men även gjort sidor i Dreamweaver och NVU samt Rapidwaver och iWeb - Flux liknar inget av dessa.

När jag väl hade förstått mig på grunderna är det i vart fall kul att skissa i. Om webbplatsen jag håller på med, som kommer att bli ganska, stor ska göras i det vet jag inte (har ännu inte blivit helt bekväm med site-hanteraren) men det spelar ingen roll. Det har varit kul och lärorikt så här långt och skisserna skulle ju ändå göras

En varning dock, det är lätt att förledas att använda saker, t ex rundade hörn, som inte fungerar i alla webbläsare (inkl Firefox) men med bra preview ser man det ganska snabbt.

Jag har för flera år sedan använt Dreamweaver, och aldrig gjort något seriöst, så jag börjar från scratch i praktiken Skulle du säga att det är bättre att lägga pengarna på t.ex. Coda (de överlappar inte varandra, jag vet) men om man ändå ska lägga tid och pengar, så är kanske det smartare att köra vidare på något etablerat?

Tack föresten för beskrivningen. Alltid kul att veta hur folk upplever program, och hur det funkar eller inte funkar för dem.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-07-29 00:01

Bodega: Your corner store for Mac apps

Följande program och dess priser (efter rabatt):

  • 1Password
    $19.97

  • Sandvox
    $28.50

  • Cockpit
    $12.49

  • MoneyWell
    $24.99

  • Clean My Mac
    $14.97

  • Brush Pilot
    $7.50

  • Mac DVDRipper Pro
    $4.97

  • My Living Desktop
    $17.47

Notera att man endast får rabbatten om man köper dem via Bodegaapplikationen.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-07-29 00:59
Ursprungligen av Drakfot:

Bodega: Your corner store for Mac apps

Följande program och dess priser (efter rabatt):

  • 1Password
    $19.97

  • Sandvox
    $28.50

  • Cockpit
    $12.49

  • MoneyWell
    $24.99

  • Clean My Mac
    $14.97

  • Brush Pilot
    $7.50

  • Mac DVDRipper Pro
    $4.97

  • My Living Desktop
    $17.47

Notera att man endast får rabbatten om man köper dem via Bodegaapplikationen.

110 kronors rabatt på Clean My Mac, låter intressant. Men är det något att ha tro? Vissa verkar ju få problem efter en rensning. Men enligt demon så kan det ta bort ca 10 gig från min hårddisk
Nåja, nu ska vi inte gå OT.

Undrar om jag var de enda som letade runt på Bodegas sida efter något program man fick gratis om man postade på Twitter eller Facebook. Usch vad bortskämd jag blivit av alla gratisprogram!

-> ibish Ett mycket subjektivt svar: Det beror på hur man är som person. Jag är ganska "fysisk" - jag vill kunna se/känna direkt. Det är väl det som gör att jag oftast skissat på papper ganska länge innan jag gått över till datorn. Med Flux har jag skissat direkt på skärmen. Fördelen mot GL, DW etc är att man kan se och ändra i koden direkt i fönstret - och se resultatet utan att byta förnstervy. Coda kräver att man "tänker" i kod vilket säker är bättre men som jag inte gör. Fördelen med Flux är att man i vart fall tänker (eller lär sig tänka) i css vilket ger bättre struktur. Man förleds inte heller att användra ramar och tabeller! Jag skulle tro att om man vill börja "fysiskt" för att senare övergå till ren kod i t ex Coda så fungerar nog Flux bättre än många av de andra programmen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-07-29 23:46

Jag har länge varit sugen på att köpa 1Password och nu ser jag mitt tillfälle att göra det till halva priset.

Så är det dags för BundleHunt - The Greatest Design Treasure
Lite annorlunda genom att paketet inte enbart innehåller program.
$49 är priset och gäller i 15 dagar

Innehåll

  • Billings

  • Flux

  • Site 5, 6 months hosting

  • Smashing Mag E-Book

  • SUBERNOVA 1 Year Membership

  • Icon Dock Icon set

  • Dry Icons Icon set

  • Mojo Themes 3 WP Themes

  • Vandelay Design 100 premium Files

  • Photocase 100 HQ PHotos

  • WP Bakery 2 WP Themes

  • Designious Giga Vector Pack

Här finns länkar till resp webbplats The Treasure

Själv säger jag tusan också att jag har Flux för annars hade jag slagit till direkt, nu får jag titta lite närmare på det

5$ rabatt, dvs 35$ för Vote Bundle #10 om man går via macZot Mac Bundle Box

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-13 16:35

På tal om Mac Bundle Box, här är killen bakom det hela.
How a 16-yo Kid Made His First Million Dollars Following His Hero, Steve Jobs

Om det var någon som köpte BundleHunt så tycks det som om man kan få uppgraderingen till Flux 3 gratis om man skriver ett "upprört" mejl direkt till Bundlehunt. (Går man via uppgraderaren i programmet/hemsidan kan man få 50 % rabatt, skriver man till The Escapers erbjuds man 60 % rabatt ...) Men man ska nog göra det med en gång.

Jo, jag vet att ett syfte med paketen är att utvecklare ska kunna sprida sina program och att de som använder dem sedan ska betala för uppgraderingar, dvs det är då utvecklarna tjänar pengar. Helt ok tycker jag. I detta fallet var det dock en sak som komplicerade det hela - "sedan" kom redan efter 7 dagar! Dessutom behandlades köpare olika. Hade man nyligen köpt direkt från utvecklaren fick man uppdateringen gratis medan de som köpt i paket fick betala. Detta, om program man köper är lika i alla avseende med de utvecklaren säljer, ska man nog hålla koll på i framtida paket.

En sak till. Kanske är jag paranoid men jag tycker det verkar vara mer än bara en slump att fönstret i programmets uppdatering precis täcker, dvs man får skrolla för att se, att det är en uppdatering som kostar och att man måste skriva in nya koden direkt för att programmet ska fungerar efter uppdateringen. Har kollat det på två datorer med olika skärmstorlek och fönstret är lika stort på båda. Om inte annat så skulle man ju kunnat ha lite mindre luft ovanför ikonen så att åtminstone första raden synts ...

Bundleecious är tillbaka med sitt andra paket, 9,99 $ (6 program till ett värde av 120 $) i 14 dagar

Punakea (Punakea | nudge:nudge)
iDatabase (iDatabase for Mac and iPhone | Apimac)
- iDatabase for iPhone! Free for 24 hours!
Cinch (Irradiated Software - Cinch)
Elmedia Player PRO (Elmedia Player: free media player for Mac OS X)
Awaken (Embraceware - Awaken for Mac)

Till de första 1 000 köparna:
Protect Files Protect Files for Mac | Apimac)

Hum, iDatabase ser lite intressant ut och för under en hundring så kanske jag slår till

Senast redigerat 2015-06-09 14:15
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-07 16:46

Du är för snabb macwitty

Jag slog till dels för iDatabase samt även Cinch såg lite intressant ut. Det blev runt 75-80kr för alla programmen, så ingen dyr affär (en lunch ungf).

Ursprungligen av macwitty:

Hum, iDatabase ser lite intressant ut och för under en hundring så kanske jag slår till

Snabb och snabb, kanske ligger jag tidigt i något utskick för att de vet att jag ska "fundera" innan jag köper, men nu ska det bli av. Tänk på att iData base iPhone app bara är gratis i 24 timmar - även om man inte har någon sådan nu så vet man ju aldrig ...

Stort tack till Jesper för länkändring!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-07 19:47
Ursprungligen av macwitty:

Snabb och snabb, kanske ligger jag tidigt i något utskick för att de vet att jag ska "fundera" innan jag köper, men nu ska det bli av. Tänk på att iData base iPhone app bara är gratis i 24 timmar - även om man inte har någon sådan nu så vet man ju aldrig ...

Stort tack till Jesper för länkändring!

Jag menade att jag var precis på väg att posta infon om bundlen, men såg att du hann före (skulle skrivit det mer tydligt)
Jag passade på att ordna iDatabase iPhone direkt med.

Eftersom jag köpt Awaken till iPhonen, så kommer jag nog köpa det här paketet först och främst för Awaken, priset är ju rätt. Awaken verkar vara den bästa alarmklockan till iPhonen tycker jag trots att man inte kan ha den i bakgrunden. Men vill man somna och vakna till musik så har man ju den liksom på ändå. Program som man kan synka med macen gillar jag...
Sen laddade jag ner iDatabase för telefonen också, kan ju vara intressant också.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-09-08 20:40
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-08 20:47

Sweet, köpte direkt för Toast 10 Titanium, har kikat på det ett bra tag nu
Tackar!

Bevaka tråden