Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (April 2010)

Tråden skapades och har fått 844 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av rk:

Hur är den? Hur känns responsen? Är det någon wow-känsla?

Väntar och längtar efter min 15". Ska bränna en dvd på den gamla macbooken. Slänger filer... 1.14 GB ledigt... Det är på håret det här. I veckan kommer den hoppas jag.

Känns superbra. Speciellt skärmen. Ser ut som det ligger en grå hinna på de andra skärmarna i jämförelse.

Ingen wowkänsla i snabbhet än. Får återkomma när jag har installerat Photoshop och Cinema 4D.

Min skickades iväg idag och fått spårningsnummer. Ändrat leverans datum från 7 maj till 28 april nu på onsdag.

Vi får hoppas att det tar bara 2 dagar för den att komma hit

Den kanske inte snurrar runt över hela asien som det har gjort för många här.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-26 12:29

Ser riktigt fint ut newcastle, måste kännas bra

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-26 12:34

Den e här.... den har kommit.....

MacBook Pro 13" 2,4 beställd den 13e levererad den 26e..... så där bra....

snackade me UPS-donnan, som för övrigt ringde mig och sa att hon var här.... och dom har inte mobiltelefoner officiellt, men använder sina privata för att underlätta arbetet....

Lycka till alla ni andra..... för den som väntar på nåt gott.... kan vänta för länge, men oftast inte!:cool:

Och så fick man ett paket från Bring

Undrar vad som är i?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-04-26 12:41

Fick min för en halvtimme sen, nu ska det skruvas SSD!

Ursprungligen av Jetwash:

Fick min för en halvtimme sen, nu ska det skruvas SSD!

Storlek på disken??

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-04-26 13:36
Ursprungligen av c-man_blurayking:

Storlek på disken??

Det blir en Intel X-25 80GB, ska se möjligheten att byta ut DVD driven till en lagringsdisk, men iom att de lagt in wlan antennen runt den så kanske det inte är lika lätt.

Ursprungligen av Jetwash:

Det blir en Intel X-25 80GB, ska se möjligheten att byta ut DVD driven till en lagringsdisk, men iom att de lagt in wlan antennen runt den så kanske det inte är lika lätt.

Jo det kan ju bli lite knepigare... Funderar starkt på att göra samma sak med en ssd. måste fan bara kolla igenom guiden igen o se hur man gjorde med operativet så man får med allt.
Första macen jag skaffar så lite måste man läsa sig till

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-26 13:03

Jaha, då har man fått beräknad leveransdatum ändrat till tredje maj. 17 dar efter den skickades från Kina.

  • Oregistrerad
  • 2010-04-26 13:36
Ursprungligen av h_e:

Jaha, då har man fått beräknad leveransdatum ändrat till tredje maj. 17 dar efter den skickades från Kina.

Samma här, ska vi gråta ihop?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-26 14:47

nu blev det helt plötsligt julafton!!!

Att det blev! Delar just nu min säng med en riktig liten skönhet!

Själv ringde jag för att kolla om leverans skulle ske i morgon som man sagt, det visade sig då att man ännu inte skickat iväg datorn... Eftersom jag beställde redan en vecka innan de nya maskinerna lanserades tyckte jag det var lite kass och valde att avbryta beställningen. Köper i någon butik istället när de börjar komma ut i affärerna.

Ursprungligen av akerstrom:

Själv ringde jag för att kolla om leverans skulle ske i morgon som man sagt, det visade sig då att man ännu inte skickat iväg datorn... Eftersom jag beställde redan en vecka innan de nya maskinerna lanserades tyckte jag det var lite kass och valde att avbryta beställningen. Köper i någon butik istället när de börjar komma ut i affärerna.

shit vad lack jag skulle bli... vill ha trackingnummer nu. varför ska de vara så hemliga?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-26 15:17

Fick mitt tracking nummer nu, c:a 3 timmar efter att mailet om leverans hade skickats ut. Leveransen ändrat från 5 maj till 29 april, inte helt fel. Beställde förra tisdagen (20 april).

SHANGHAI, CN 26/04/2010 11:43 URSPRUNGSSKANNING
CN 26/04/2010 1:18 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

Ursprungligen av Merla:

Fick mitt tracking nummer nu, c:a 3 timmar efter att mailet om leverans hade skickats ut. Leveransen ändrat från 5 maj till 29 april, inte helt fel. Beställde förra tisdagen (20 april).

SHANGHAI, CN 26/04/2010 11:43 URSPRUNGSSKANNING
CN 26/04/2010 1:18 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

snacka om skumt! jag beställde den 15/4
och har inte fått trackingnummer än.

  • Oregistrerad
  • 2010-04-26 15:40
Ursprungligen av akerstrom:

Själv ringde jag för att kolla om leverans skulle ske i morgon som man sagt, det visade sig då att man ännu inte skickat iväg datorn... Eftersom jag beställde redan en vecka innan de nya maskinerna lanserades tyckte jag det var lite kass och valde att avbryta beställningen. Köper i någon butik istället när de börjar komma ut i affärerna.

Trasgiskt... säkert samma med min maskin även om de ibland påstår att den är i europa. Verkar som att de har noll koll :/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-26 15:43

Yes! Äntligen! Nu ligger min MacBook Pro 13" på soffan och väntar på mig. Fick den levererad idag!

Ursprungligen av Iphone77:

Trasgiskt... säkert samma med min maskin även om de ibland påstår att den är i europa. Verkar som att de har noll koll :/

Jag hoppas det funkar bättre för dig, den är nog på plats vilken sekund som helst. Jag håller tummarna

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-26 17:18
Ursprungligen av Jordi:

Vänta nu, har folk börjat få sina 13"?
Jag skulle alltså beställt av Apple och inte av
DigitalInn som tydligen ljuger för mig.

Skulle ha fått min 13" i onsdags men avbeställde. Väntar nu på 15" som enbart kostar 16200 med studentrabatt

Hoppas man får tillbaka sina pengar snart för 13" så att man kan beställa 15"

Senast redigerat 2010-04-26 20:00
  • Medlem
  • 2010-04-26 15:20

Moget av Apple att ljuga om leverans av 13", skriva att de skickas
inom 5 dagar den 13nde när de visste att de inte kunde börja skicka
förrän i månadsskiftet. Nu ska jag behöva jobba två månader på en öde ö
utan dator.

  • Medlem
  • 2010-04-26 15:30

Vänta nu, har folk börjat få sina 13"?
Jag skulle alltså beställt av Apple och inte av
DigitalInn som tydligen ljuger för mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-26 17:11
Ursprungligen av Jordi:

Vänta nu, har folk börjat få sina 13"?
Jag skulle alltså beställt av Apple och inte av
DigitalInn som tydligen ljuger för mig.

Fick min 1 vecka efter lanseringen, alltså 6 dagar sen, 13" basmodellen. Beställde via macforum i göteborg samma dag som dom släpptes. Fick en av de 50 första dom fick in Inte illa pinkat att vara en av dom 50 i göteborg som fick först från macforum

Stort eloge till dom!

Min kompis fick sin 17" i7 idag. Han var inte hemma så de skulle ställa den på altanen.. Hoppas att den var kvar då.

skumt finns ett trackingnummer via den amerikanska shoppen men vetifan hur man ska söka där. SYNCREON heter företaget... men ingen update på den svenska sidan... skumt när folk som beställer efter mig får den före... haha. senast torsdag vill jag ha den annars blir jag arg.

  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-04-26 16:59
Ursprungligen av c-man_blurayking:

skumt finns ett trackingnummer via den amerikanska shoppen men vetifan hur man ska söka där. SYNCREON heter företaget... men ingen update på den svenska sidan... skumt när folk som beställer efter mig får den före... haha. senast torsdag vill jag ha den annars blir jag arg.

Kollade detta och såg att jag hade samma sak på amerikanska apple store.

Det står också "Merge In Tnst NL Til", vilket jag antar betyder att mitt paket skickas till Apple i Nederländerna för att "sammanfogas" till en order.
Detta antagligen för att jag beställde både dator och mus. Datorn (beställningsbyggda) skickas från Shanghai medan tillbehör (och standardbeställda datorer?) skickas från Nederländerna.

Bara mina tolkningar, rätta mig om jag har fel.

Ursprungligen av svalin:

Kollade detta och såg att jag hade samma sak på amerikanska apple store.

Det står också "Merge In Tnst NL Til", vilket jag antar betyder att mitt paket skickas till Apple i Nederländerna för att "sammanfogas" till en order.
Detta antagligen för att jag beställde både dator och mus. Datorn (beställningsbyggda) skickas från Shanghai medan tillbehör (och standardbeställda datorer?) skickas från Nederländerna.

Bara mina tolkningar, rätta mig om jag har fel.

Jag beställde ingen mus men fjärr o har precis samma status som dig. gissar att du har rätt oxå. trist bara att man inte kan se det tidigare dvs trackingen...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-04-26 16:51

Att det ska vara så långt till Bromma, jag vill ju dela er glädje

Min i7 kom i eftermiddags - står på köksbordet redo att packas upp efter middagen

2.66GHz Intel Core i7
8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x4GB
256GB Solid State Drive
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
MacBook Pro 15-inch Hi-Res Antiglare Widescreen Display

Ska bli intressant att se hur mycket snabbare den är jämfört min gamla 17" 2.93GHz från förra året!

Bevaka tråden