Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Operatörer bildar allians för ny App-plattform

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

24 teleoperatörer, däribland Telenor Group och TeliaSonera, har bildat en allians för att skapa en gemensam, öppen plattform för mobila apps.

LG, Samsung, Sony Ericsson samt GSMA uppges stödja initiativet.

Plattformen ska bygga på BONDI och JIL, och målet är att skapa en W3C-standard.

Leading Operators Unite to Unleash Global Apps Potential

Wholesale Applications Community

Senast redigerat 2010-02-15 14:07
  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-16 08:03

Det intressanta i sammanhanget är att AT&T är med...

Så utvecklare skall bli intresserade att utveckla för det här?
Apple, Blackberry, Win7, all annan bråte och så det här?

Gissar på pannkaka då man förmodligen kommer vara tvungen ladda ner, krångelinstallera med ngn kabel, välja rätt version för ens version av lur.
Någon kommer hoppa av, ngn kommer ha "utökad standard" osv.

20 nävar ner i samma syltburk... Kan det bli bra.

Ursprungligen av Goflorp:

Så utvecklare skall bli intresserade att utveckla för det här?
Apple, Blackberry, Win7, all annan bråte och så det här?

Gissar på pannkaka då man förmodligen kommer vara tvungen ladda ner, krångelinstallera med ngn kabel, välja rätt version för ens version av lur.
Någon kommer hoppa av, ngn kommer ha "utökad standard" osv.

20 nävar ner i samma syltburk... Kan det bli bra.

Ibland förundras jag hur lika vi tänker du och jag...

LCR

  • Medlem
  • 2010-02-16 10:02

Finns det något historiskt exempel på när ett liknande multi-bolagssamarbete har lyckats levererat något användbart?

Jag kan inte komma på något...

VHS, DV, CD, DVD, AVCHD, FireWire, USB, Blu-Ray, BlueTooth...etc

Ursprungligen av wlao:

Finns det något historiskt exempel på när ett liknande multi-bolagssamarbete har lyckats levererat något användbart?

Jag kan inte komma på något...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-16 10:58
Ursprungligen av Zimmerman:

VHS, DV, CD, DVD, AVCHD, FireWire, USB, Blu-Ray, BlueTooth...etc

Det finns inget. Nästan alla standarder som Zimmerman listade har aldrig varit en kooperation utav många bolag utan gjorda av några få bolag som sen släppte specifikationen som en standard och då bildades det en grupp utav flera bolag som bidrog. VHS - JVC, USB - Intel, Firewire - Apple, CD/DVD - Philips/Sony, Blue-Ray - Sony (fast Sony hållare Blue-Ray fortfarande rätt låst och vet inte om man kan ens definera det som en standard).

Det blir en pannkaka utav det. Det finns för många mobiler med olika system och varje företag kommer att försöka att få sin vilja igenom.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det finns inget. Nästan alla standarder som Zimmerman listade har aldrig varit en kooperation utav många bolag utan gjorda av några få bolag som sen släppte specifikationen som en standard och då bildades det en grupp utav flera bolag som bidrog.

Och inga av dessa exempel har någon större mjukvaru uppföljare, standarden sattes och användes. App-plattformen är ju någonting som i allra högsta grad måste underhållas allteftersom den utvecklas, något jag inte tror kommer fungera alls lika bra som hos Apple.

LCR

Fast internetstandarder är det väl som denna grupp sysslar med? Så vi bör kanske jämföra den nya standarden med html t.ex. och inte bluray.

Nej, mina exempel var usla...kommer faktiskt inte på något mjukvarumässigt...Linux? Open source? Nej, det är ju också en annan femma. Så - jo, det blir nog inte ens en tummetott av detta :-D. Om inte ett mirakel sker.

1
Bevaka tråden