Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta site från en iWeb till en annan

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag skulle vilja plocka in en iWeb-sajt från en annan dator i min iWeb. I mitt program har jag redan ett antal webbar så jag kan inte ersätta Domain-filen som annars är lösningen på flytt mellan konton. Vill alltså lägga till ett projekt till min lista utan att ändra befintliga projekt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-01-19 12:19

Jag har själv gått i samma tankar, och hittade då iWebSites.

Har dock inte kommit så långt att jag testat den själv O:-)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-03-11 13:49

Flytta en gjort iWeb sida till annan dator. Möjligt?

Hej!

Jag håller just nu på att göra en hemsida till min pappa genom iWeb. Men nu misstänker jag ett problem och har därför slutat designa. ÄR det möjligt att när denna hemsida är klar på något sätt överföra den till min pappa dator så att han kan uppdatera den fritt via sin iWeb? vi har samma version på båda datorerna om det skulle vara något problem.

Min pappa har även mobil me. via me.com om man kan göra någonting där.

Vore super tacksam för svar så jag kan fortsätta jobba på hemsidan

Inga problem! Flytta filen "Domain".
Användare/Bibliotek/Application Support/iWeb/Domain

H/Sami

Inlägg #3 och #4 har flyttats hit från en annan tråd.

Sök innan ni startar nya trådar!

/Mod

Ursprungligen av Sampeleh:

Inga problem! Flytta filen "Domain".
Användare/Bibliotek/Application Support/iWeb/Domain

H/Sami

Men skrivs inte då "dator B:s" Domain-fil över? Vad händer då med de hemsidor som jag håller på att arbeta med på "dator B?

Försvinner inte dom då?

Alltså....Kan jag "merga" (blanda ihop) dator A:s websiter och dator B:s websiter utan att radera något? Känns ju vanskligt att ersätta en Domain-fil med en annan dators Domail-fil.

1
Bevaka tråden